کالیبراسیون یا تنظیم کردن انواع ترازو به دلایل متفاوتی انجام می شود.یکی از مهمترین این دلایل تغییر در اصول مکانیکی دستگاه به دلیل جا به جایی و حمل و نقل آن و همچنین تغییرات دمایی ست. علاوه بر این باید گفت که پس از نصب دستگاه در محل مورد نظر نیروی گرانشی آن محل در مقابل محل کارخانه تولید کننده متفاوت خواهد بود.

عملیات کالیبراسیون در دستگاه های توزین به صورت خودکار و دستی انجام می شود. در حالت خودکار با فشردن یک دکمه، عملیات تنظیم انجام می شود. در این نوع سیستم ها، یک سنگ کالیبره در داخل دستگاه وجود دارد.

اما در انواع دیگر، ترازو به صورت خارجی کالیبره می شود و نیاز به وزنه های کالیبراسیون وجود دارد. این وزنه ها وسیله ای برای تنظیم دستگاه به کار برده می شود تا توزین دقیقی انجام دهد. این وزنه ها از آلیاژهای گوناگونی ساخته می شوند. استیل، فولاد های ضد زنگ و چدن از جمله جنس هایی است که می توان با آنها وزنه های عملیات کالیبره را تولید کرد.

از دیگر ویژگی های این وزنه، بار مغناطیسی کمتر و چگالی تعیین شده است. همچنین این وزنه ها دارای کلاس های مختلفی هستند. E، M و F، ازجمله کلاس های سنگ های کالیبراسیون می باشند. هر کدام از این کلاس ها برای تنظیم سیستم هایی با دقت متفاوتی به کار برده می شوند.

برای مثال وزنه هایی با کلاس E برای برای تنظیم ترازو هایی به کار برده می شود که از نوع آزمایشگاهی بوده که دقت آنها در حد هزارم گرم بوده و بسیار بالا است. همچنین این وزنه ها بایستی دارای استانداردهای جهانی، مانند استاندارد سازمان OMIL باشند.

سیستم های توزین را پس از خرید، بایستی در مکانی که قرار است در آن نصب شود، تنظیم کرد. این به دلیل آن است که گرانش زمین در موقعیت های جغرافیایی مختلف، متفاوت است. این گرانش بر روی سیستم هایی که حساسیت بیشتر و دقت بالاتری دارند، مانند سیستم های اندازه گیری آزمایشگاهی، تاثیر بیشتری دارند.

ویژگی های ترازو در آزمایشگاه ها

یکی از پرکاربردترین وسایل و تجهیزاتی که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، ترازو دیجیتال می باشد. این نوع دستگاه ها نه تنها برای اندازه گیری وزن و جرم مواد مختلف در آزمایشگاه استفاده می شود، بلکه به منظور کنترل کیفیت مواد، مشخص کردن چگالی و اندازه گیری ترکیب مواد، به کار برده می شود.

بنابر موارد ذکر شده بایستی گفت سیستم های توزین موجود در آزمایشگاه ها، به دلیل اندازه گیری ترکیبات مختلف مانند ترکیبات شیمیایی و یا دارویی، از دقت بالایی برخوردار هستند. میزان دقت آنها اهمیت ویژه ای دارند.

ترازو های آزمایشگاهی دارای تنوع و انواع مختلفی هستند. از این میان می توان به نوع آنالیتیکال اشاره کرد. این نوع دارای وسعت اندازه گیری از میکروگرم تا میلی گرم است و دارای دقت توزین بسیار بالایی می باشد.

همچنین می توان از سیستم های اندازه گیری پرتابل نام برد که می توانند نمونه ها را با دقت بسیار بالا و ظرفیت 12 هزار گرم اندازه گیری کنند.

ترازو آزمایشگاهی رطوبتی نیز نوع دیگری از این دستگاه ها هستند که می توانند نمونه های دارای رطوبت و همچنین خشک را با دقت بالایی اندازه گیری کنند. این نوع در آزمایشگاه های شیمی و صنعتی کاربرد فراوانی دارند.

مدل های دو کفه ای که برای اندازه گیری مواد به صورت مقایسه ای، یک کفه ای و همچنین مدل های محفظه دار، از نمونه های دیگر نوع آزمایشگاهی سیستم های توزین هستند.

برای استفاده از ترازو آزمایشگاهی، لازم است تا نکات مختلفی رعایت شود. برای مثال باید قبل از اندازه گیری مواد مختلف، آن ماده را مدتی در فضای مورد نظر قرار داد تا سردتر یا گرم تر بودن آن، مشکلی برای وزن کشی به وجود نیاورد.

همچنین باید گفت که این نوع سیستم های توزین را بر روی میز مخصوص توزین بایستی قرار داد تا به صورت کاملا تراز باشد و با دقت بسیار بالا عملیات توزین را انجام دهد.

به منظور ایجاد دقت بیشتر برای اندازه گیری بهتر است از محفظه های توزین آزمایشگاهی استفاده کرد. این کار باعث می شود تا هوای محیط خللی در وزن کشی به وجود نیاورد. همچنین بایستی از تابش مستقیم نور و یا وزش باد پنکه یا کولر بر روی این دستگاه ها جلوگیری کرد.

تماس با ما

ساعت پاسخ گویی تلفنی ← 8 صبح الی 22
تلفن همراه ← 09123124701
خط ویژه ی چهار رقمی ← 0216123 خط اختصاصی ( ارتباط تنها با تلفن ثابت ) ← 02180808081
تماس : 02166087260 - 02166087261 
02166087814- 02166087815 - 02166087816
نمایندگی ها ← 02133510969 ، 02166087814 ، 02177379815 ، 02133510970 - 02166085712
آدرس دفتر فروش ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتدای دكتر هوشيار از خيابان ازادي - ورودي ساختمان از داخل دكتر هوشيار پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 3047
نمایش همه
علاقه مندی ها ()