واژه باسکول در زبان انگلیسی آمریکایی به معنی ترازوی کامیون است و در زبان انگلیسی غیر آمریکایی به ترازوی قطار گفته می‌شود. همچنین پل وزن کشی نام دیگری است که به آن نسبت می دهند. در زبان فرانسوی به آن پل معلق گفته می شود.

در واقع می‌توان گفت باسکولها ترازو هایی بسیار بزرگ هستند که به صورت ثابت بر روی زمین و در یک فوندانسیون  که جنس آن از بتن است، ساخته شده اند. این نوع از ترازو ها کار  وزن کشی ماشین آلات و ابزار های سنگین را به راحتی امکان پذیر می کنند. باسکول ها نوعی ترازوی بزرگ محسوب می شود که توزین اجسام سنگین را انجام می دهند.
از باسکولها معمولاً برای تعیین بار کامیون‌ ها و یا ماشین های باری بزرگ استفاده می‌ شود. نحوه عملکرد باسکولها بدین صورت است که کامیون ها ابتدا  به همراه بار بر روی باسکولها  رفته و وزن خود را مشخص می کنند و مجدداً کامیون ها بدون بار به روی باسکولها  می ‌روند و بدین صورت اختلاف این دو بار وزن بار کامیون ‌ها  و ماشین های باری  را مشخص می‌ کند.
علاوه بر ترازو های ثابتی که به صورت پی در زمین ایجاد می شوند و به  آن ها باسکول گفته می ‌شود،  ترازو های بزرگ دیگری نیز در میدان های میوه و تره ‌بار وجود دارند که اصطلاحا به آن نوع از ترازو ها نیز باسکول می گویند.
 ترازو هایی  در باشگاه های بدن سازی وجود دارد که بدن سازان به صورت غیررسمی به آن ها ترازوی وزن کشی یا ترازوی باسکول می گویند.

معیار های مد نظر در هنگام طراحی و ساخت باسکول ها
در حال حاضر شرکت ‌هایی وجود دارند که باسکولهای ثابت در زمین را تولید می کنند. برای تهیه ی انواع مختلف باسکولها معیار هایی مورد نظر قرار می‌گیرد،  مانند محل نصب، درخواست‌ های مشتری و یا فاکتورهای مد نظر مشتری که این نوع از ترازو های بزرگ  به صورت پیش ساخته یا غیر پیش ساخته هستند که می‌توانند در محل مورد نظر نصب شوند.

وظیفه ی لودسل ها در باسکول چیست؟

 باسکول ها در واقع ترازو هایی دیجیتالی هستند که دارای ابعاد بزرگ اند  و از این ترازو ها برای وزن کشی موادی که دارای وزن زیاد  یا دارای حجم زیادی هستند، استفاده می شود. نوع قدیمی آن ها  که برای وزن کشی مواد سنگین و حجیم مورد استفاده قرار می‌گرفت به حالت قپونی بودند اما نوع  امروزی  آن ها به شکل دیجیتال هستند و کار وزن کشی را به سرعت و به راحتی انجام می دهند. این نوع از ترازو های بزرگ  از اجزایی تشکیل شده اند که تمامی این اجزا در کنار یکدیگر کار توزین اجسام را امکان پذیر می کند.

یکی از ابزار های مهم و اساسی در آن ها  لودسل است  که وظیفه ی اصلی تعیین وزن اجسام را بر عهده دارد.  لودسل ها از دقت بالایی برخوردارند و معمولا در همه ی انواع مختلف ترازو  این ابزار مهم و ضروری  استفاده می شود.

لودسل در باسکول چیست؟

شاید سوال پیش بیاید که لودسل چیست؟ لودسل ها  در واقع حسگر هایی هستند که شرایط اندازه گیری وزن با دقت بالا  را فراهم می کنند.  میزان وزنی که توسط ترازو ها   به دست می‌آید،  در نمایشگر هایی به نمایش در می آید.
ترازو های بزرگ  به علت اینکه برای اندازه گیری مواد با وزن زیاد و سنگین مورد استفاده قرار می گیرند، باید دارای بدنه هایی مقاوم باشند تا در برابر فشار زیاد دچار شکستگی و تخریب و خرابی نشوند. همچنین پایه های وزن کشی و کفه ی  آن ها  نیز باید مقاومت خوبی داشته باشد. معمولاً ترازو های بزرگ و سنگین دارای محدوده مشخصی برای وزن کشی هستند اما باسکول ها   علاوه بر محدوده مشخص، باید دارای حد مجاز بیشتری برای تحمل بار اضافی باشد تا در صورت قرار گرفتن بار سنگین تر از حد مجاز بر روی آن دچار خرابی و شکستگی و یا نقص  در سیستم اندازه گیری و وزن کشی نشود.

تماس با ما
ساعت پاسخ گویی تلفنی : 9 صبح الی 22
آدرس ایمیل : info@tajhizat.co
خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
خط اختصاصی ← 02180808081
تماس نمایندگی ها ← 70-02133510970 ، 21-02166919619 ، 02166940107 ، 65-02155833430 ، 02166085712
نمایشگاه و فروشگاه ← خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 ط 3

 

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 757
نمایش همه
علاقه مندی ها ()