در واقع ترازو هایی با ابعاد بسیار بزرگ هستند که  عملکردی شبیه به یک ترازو دارند اما تفاوت آن ها  با ترازو در این است که  برای اندازه گیری وزن اجسام  سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد اما از  ترازو می‌توان برای اندازه گیری اجسام سبک تر  استفاده کرد.

باسکول ها برای  اولین بار در کشور فرانسه تولید شدند  و آن زمان از آن ها  برای وزن  کشی طیور، دام و وسایل نقلیه استفاده می شد. در واقع کلمه ‌ای فرانسوی است  که در لغت به معنی صفحه معلق است و  در زبان انگلیسی  به معنی پل وزن کشی است.

گونه  های مختلف باسکول
این نوع از ترازو ها  دارای مدل های مختلف و متنوعی هستند و در  ابعاد گوناگونی ساخته می شوند و کاربرد های مختلفی دارند. در هنگام خرید  حتماً باید به نوع نیاز و کاربرد های مورد نظر خود توجه نمایید تا متناسب با کاربرد های خود انتخاب نمایید. در ابتدا از این ترازو های بزرگ معمولاً برای اندازه گیری دام، طیور و وسایل نقلیه باری و ...  استفاده می شد. ترازو های بزرگی  که برای اندازه گیری ماشین ها و کامیون ها استفاده می شوند، جاده ای گفته می شوند.
این نوع از ترازو های بزرگ  دارای دو نوع مکانیکی و الکترونیکی هستند که هر دو نوع آن دارای اجزایی از جمله پلتفرم،  حسگر های وزن یا لودسل و نمایشگر وزن هستند.
بررسی صفحه پلتفرم، حسگر های وزن  در باسکول ها
بررسی پلتفرم:

پلتفرم  در واقع صفحه ای است  که این صفحه  به صورت معلق و بر روی حسگرهای تعیین کننده وزن داخل ( لودسل )  قرار می‌گیرد و وسیله ‌ای که قرار است وزن  کشی شود، بر روی این صفحه یا پلتفرم  قرار می گیرد.
بررسی حسگر های وزن:

 حسگر های وزن که با آن لودسل گفته می ‌شود، در واقع ابزاری  است که برای مشخص کردن وزن استفاده می شود. وزن مشخص شده توسط حسگرهای وزن به نمایشگر انتقال می یابد. به این حسگر ها پایه های صفحه پلت‌فرم نیز گفته می شود.
انواع مختلف باسکول

 

بهترین ابزار و وسیله برای اندازه گیری وزن  اجسام و وسایل سنگین باسکول ها هستند که متناسب با نیاز و کاربرد هایشان دارای انواع مختلف و متنوعی هستند و از مزایا و امکانات خاصی برخوردارند. آن ها در واقع نوعی ترازوی بزرگ هستند  که  به طور کلی می‌توان گفت در انواع مختلف:

  • فروشگاهی
  • صنعتی
  • آویز
  • جاده ای
  • دام و طیور
  • دام کش
  • چرخدار
  • صنعتی
  • کفی

و ... نام برد.

بررسی اجزای باسکول ها
این انواع ترازو دارای سه جز و  اصلی هستند:

  • سازه ها و  یا ساختار مکانیکی آن ها  ها که با آن پل گفته می‌ شود و در واقع بخشی است که وسایل  نقلیه و اجسام سنگین بر روی آن قرار می گیرند و کار وزن کشی انجام می شود.
  • ابزاری  به نام لودسل یا ابزار تعیین کننده وزن که از دقت بالایی برخوردار است و عمل اصلی وزن کشی را انجام می دهد. در هر ترازوی بزرگی  ممکن است یک یا چند لودسل وجود داشته باشد.
  • سیستم نمایش وزن که توسط نمایشگر انجام می‌شود و معمولاً در  ترازو های بزرگ جدید که به صورت دیجیتالی هستند به صورت یک اعداد بر روی صفحه نمایش به نمایش در می آید.
    بررسی باسکول های آویز

این نوع که به آن ها سقفی و یا جرثقیلی گفته می شود،  بدین صورت است که جسمی که قرار است کار وزن‌کشی آن انجام شود در فاصله‌ای بالاتر از زمین قرار می‌گیرد و معمولا این نوع  دارای قلابی هستند که جسم را آویزان می کنند و  به این صورت کار وزن کشی را انجام می‌دهند. معمولا از این نوع برای وزن کشی در جرثقیل ها استفاده می شود و این نوع از ترازو ها به صورت ثابت در زمین نیستند. این نوع از ترازو های بزرگ قابل حمل هستند و در هر مکانی می توان از آن استفاده نمود.

تماس با ما
ساعت پاسخ گویی تلفنی : 9 صبح الی 22
آدرس ایمیل : info@tajhizat.co
خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
خط اختصاصی ← 02180808081
تماس نمایندگی ها ← 70-02133510970 ، 21-02166919619 ، 02166940107 ، 65-02155833430 ، 02166085712
نمایشگاه و فروشگاه ← خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 ط 3

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 743
نمایش همه
علاقه مندی ها ()