ترازوهای قدیمی و ترازو های دیجیتال تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند.  در ادامه به بررسی عملکرد انواع ترازو  قدیمی می پردازیم:

ترازوهای قدیمی به صورت عقربه ای بودند و نوع دیگری از ترازوهای قدیمی وجود داشتند  که به آن ها ترازوهای کفه ای گفته می شد. در ترازوهای کفه ای توزین و وزن کشی بر اساس وزنه ها و سنگ هایی بود که در یک کفه ی ترازو قرار می گرفت و اجسام در کفه ی دیگر ترازو قرار می گرفتند و به کمک شاهین وسط ترازو  تعادل برقرار شده و وزن کشی صورت می گرفت.  در ترازو های عقربه ای وزن کشی از طریق لودسلی که به نمایشگر عقربه ی ترازو متصل بود انجام می شد و وزن اجسام با عقربه ها تغییر می کردند.

بررسی عملکرد ترازو های دیجیتال

ترازوهای دیجیتال جدید دارای نمایشگرهایی از نوع  ال ای دی و ال سی دی هستند که نتیجه ی حاصل از وزن کشی را با اعدادی بر روی نمایشگر نشان می دهند. همچنین ترازوهای فروشگاهی جدید دارای قابلیتی هستند که به کمک آن می توان قیمت کالا ها را بر اساس وزن آن محاسبه نموده و کار فروشندگان را راحت تر می کنند. نوع دیگری از ترازوهای دیجیتال هستند که از حافظه ی کیبردی برخوردارند که این حافظه برای ثبت واحد و نام و محاسبه ی نهایی کل فاکتور به کار می رود و این نوع از ترازوهای دیجیتال می توانند اطلاعات فروش را به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه ثبت نموده و از این اطلاعات برای انجام امور حسابداری و حسابرسی استفاده نمود. نوع دیگری  از ترازوهای دیجیتال جدید هستند که قابلیت تولید بارکد دارند و می توانند اطلاعات هر کالایی را از طریق بارکد خوان به کامپیوتر منتقل کنند  و حتی نوع های جدیدی از ترازوهای دیجیتال هستند که اطلاعات هر کالا را به صورت لیبل یا برچسب در آورده و شرایط دسته بندی کالاهای وزن کشی شده  را فراهم می کند.

ترازو چیست؟

ما برای اندازه گیری کمیت های مختلف به ابزار های مناسب نیازمندیم، برای مثال برای اندازه گیری طول به متر و برای اندازه گیری زمان به ساعت نیاز داریم. وسیله مناسب برای اندازه گیری جرم یا وزن اجسام ترازو و انواع باسکول می باشد. در گذشته ترازوهای متنوعی وجود داشتند  از جمله ترازوهای عقربه ای، دو کفه ای، آبی و .... .

تاریخچه ترازو ها:

در ترازوهای دو کفه ای یا قپانی دو کفه به همراه یک شاهین وجود داشت، در این نوع از ترازوها در یک کفه جسمی که می خواهیم وزن آن را بدانیم و در کفه دیگر سنگ هایی با وزن مشخص قرار می گرفت و هنگامی که شاهین به تعادل می رسید وزن جسم برابر با سنگ های کفه دیگر بود. ترازوهای نسل بعد عقربه ای بودند و به جای شاهین یک صفحه به همراه عقربه وجود داشت که میزان وزن اجسام را نشان می داد. البته در این دوره زمانی تقریبا ترازوهای قدیمی از رده خارج شده اند.

در حال حاضر ترازوهای دیجیتال جایگزین ترازوهای مکانیکی (دو کفه ای و عقربه ای) شده اند چون بسیار دقیق تر و دارای حساسیت بالاتری هستند.

ترازو های دیجیتال

ترازوهای دیجیتال نوعی از ابزار های اندازه گیری  می باشند که دارای مدار الکترونیکی به همراه مجموعه ای برد و قطعات دیجیتالی هستند. این نوع از ترازوها پس از قرار دادن کالا روی آن وزن کشی  را انجام داده و نتیجه را روی نمایشگر به نمایش در می آورد. از انواع ترازوهای دیجیتال می توان به ترازوهای طلا فروشی، زعفران، فروشگاهی، جیبی، باسکول های دیجیتال و ... اشاره کرد.

اشتباه رایج درباره ترازو

خیلی از افراد به اشتباه تصور می کنند که ترازوها و باسکول ها وزن اجسام را اندازه گیری می کنند، در صورتی که وزن اجسام توسط دستگاه دیگری به نام نیروسنج محاسبه می شود و ترازو جرم اجسام مختلف را اندازه گیری می نماید.

تماس با ما
ساعت پاسخ گویی تلفنی : 9 صبح الی 22
آدرس ایمیل : info@tajhizat.co
خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
خط اختصاصی ← 02180808081
تماس نمایندگی ها ← 70-02133510970 ، 21-02166919619 ، 02166940107 ، 65-02155833430 ، 02166085712
نمایشگاه و فروشگاه ← خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 ط 3

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 4114
نمایش همه
علاقه مندی ها ()