باسکول وسیله ای برای اندازه گیری می باشد که عملکردی شبیه به ترازو دارد. تنها تفاوت آن با ترازو این است که باسکول اجسام بسیار بزرگ را اندازه گیری می نماید. این وسیله با نیروی برق کار می کند و در مواردی که اندازه ی کوچک داشته باشد می تواند توسط باتری کار کند. این ترازو ها دارای نمایشگر ها و یا به اصطلاح مانیتور های بزرگ تر و پیچیده تری هستند. از باسکول های بزرگ برقی معمولا برای توزین خودرو های سواری و خودرو های بزرگ باربر استفاده می نمایند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید چرا خودرو های را توزین می نمایند؟ باید بدانید که خودرو های باربر مانند کامیون، وانت، تریلی، نیسان و غیره قبل از بارگیری یک بار توزین می شوند و بعد از بارگیری نیز بار دیگر توزین خواهند شد. این عمل باعث می شود که وزن با مورد نظر از تفریق وزن اول و وزن دوم به دست آید و آن وزن را در بارنامه ذکر نمایند. این وزن می تواند برای جلوگیری از بسیاری جرایم به درد بخورد. زیرا با این وجود دیگر راننده ی خودروی باربر نمی تواند در امانتی که به آن سپرده شده است خیانت نماید. از طرف دیگر نیز راهنمایی و رانندگی به ماشین های باربر بسته به نوع آن ها میزان مشخصی را اعلام می نمایند و در واقع به آن ها اجازه می دهند تا حداکثر وزن خاصی را جا به جا نمایند و در صورت تخلف آن ها را جریمه می نمایند. روی باسکول های برقی بزرگ که برای وزن گیری خودرو ها مناسب هستند، یک سینی بتنی یا فلزی محک قرار داده اند تا بتواند وزن اجسام بزرگ و سنگین را تحمل نماید و در اثر فشار آن ها شکسته نشود.  وزن گیری دقیق و مطمئن می تواند در صنعت و آمار گیری های آن کمک بسزایی نماید. برای خرید انواع باسکول به سایت مراجعه کنید. 

باسکول برقی:

این نوع وسیله توسط تولید کنندگان خود در انواع مختلفی ساخته می شوند. از مهم ترین انواع این باسکول ها گودالی دیجیتالی، ریلی برقی، قابل حمل، مکانیکی، rcc و غیره می باشد که بسیار مورد استفاده واقع می شوند. برای وزن گیری کامیون ها توسط هر کدام از این انواع از روش دوبار اندازه گیری استفاده می شود. این وسیله در صنایع زیر کاربرد داد:

معدن

صنایع آهن و فولاد

تجهیزات الکتریکی

لوازم خانگی

میوه و تره بار

صنایع فلزات

صنعت مایعات

صنعت پودر

غیره.

البته باید بدانید که این نوع از وسیله ی اندازه گیری در مقامات دولتی چون راهنمایی و رانندگی نیز مورد استفاده واقع می شود. همان طور که در بالا گفته شد راهنمایی و رانندگی به خودرو ها تا حد خاصی اجازه ی بار زدن می دهند اما متاسفانه متخلفینی وجود دارند که برای کاهش هزینه ی حمل و نقل از این ماشین ها درخواست می کنند تا مقدار بار بیشتری را در ماشین خود جای دهند. بارگیری بیش از حد باعث می شود تا ماشین های باربری در زمان وقوع حادثه تعادل خود را از دست داده و جان چندین تن را بگیرند. برای خرید انواع باسکول های پند به سایت فروشگاه پند گستر مراجعه نمایید. 

از این رو راهنمایی و رانندگی باید بار موجود در ماشین های باربری را اندازه بگیرد. این مقام دولتی با قرار دادن باسکول هایی در زیر دست انداز ها و یا به عبارتی دیگر سرعت گیر ها وزن یک ماشین باربری را می سنجد. در صورت تخلف توسط ماشین مورد نظر، جرایم سنگین نقدی و یا در صورت تکرار جرایم اعتباری را به او تحمیل می نمایند. جالب است بدانید که بارگیری بیش از حد مجاز باعث می شود تا جاده و بستر جاده متحمل فشار زیادی شده و به بافت آن آسیب ببیند. با خواندن این مقاله به این امر دست می یابیم که باسکول ها کاربرد های بسیاری دارند که تنها در این مقاله تعدادی از کاربرد های آن ذکر شده است.

ساعت پاسخ گویی تلفنی : 9 صبح الی 22
آدرس ایمیل : info@tajhizat.co
خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
خط اختصاصی ← 02180808081
تماس نمایندگی ها ← 70-02133510970 ، 21-02166919619 ، 02166940107 ، 65-02155833430 ، 02166085712

مشاوره فروش: 09123124701 خانم نیکنام

نمایشگاه و فروشگاه ← خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 ط 3

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 702
نمایش همه
علاقه مندی ها ()