اره استخوان بر چیست؟

تعریف اره استخوان بر:

یکی از دستگاه هایی که در صنعت از آن استفاده می شود اره استخوان بر می باشد. شاید با خود فکر کرده باشید که کشتارگاه های مختلف چگونه به برش استخوان های بسیار بزرگ گاو و گوسفند می پردازند در حالی که این استخوان ها کاملاً سفت بوده و روش های معمولی برای برش آن ها وجود ندارد. برای آسان شدن کارها در این مشاغل ابزار هایی ساخته شده است که می توان به وسیله آن ها علاوه بر صرفه جویی در وقت بتوان میزان خطرات احتمالی ناشی از برش این استخوان ها را نیز پایین آورد. به این معنی اگر این برش ها به صورت دستی انجام شود خطرات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد. زیرا نیرو های انسانی به صورت مستقیم با اره های دستی کاملاً در برخورد بوده و می توانند آسیب ببینند. به همین دلیل است که در اکثر کشتار ها و صنایع تولید مواد غذایی و تولید گوشت این دستگاه ها جزو لاینفک این مراکز به شمار می آیند. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه ورود اره به صنایع مختلف را بیان کنیم باید بگویم ابتدا در چند هزار سال پیش اولین اره ها به صورت کاملا ابتدایی تولید شده که مردم یونان نسبت به تولید آن ها اقدام نمودند. در طی سال ها این اره به صورت پیشرفته‌ تری درآمده تا این که امروزه انواع صنعتی اره استخوان بر که به صورت کاملاً ماشینی و یا دستی به بریدن استخوان ها می ‌پردازند روی کار آمده و این اختراع توانسته است میزان قابل توجهی از سخت ترین کار های مراکز تهیه و توزیع محصولات غذایی را کاهش دهد. البته برای کار کردن با این دستگاه ها باید افراد متخصص در این زمینه به کار با آن مشغول شوند. زیرا می تواند خطرات جبران ناپذیری را برای هر شخصی ایجاد کند چون قسمت های تیغه های بسیار برنده در این دستگاه ها نمایان بوده و هنگام کار با آن باید مسائل امنیتی را کاملاً رعایت نمود.

قطعات اصلی و فرعی اره استخوان بر:

اگر بخواهیم در مورد این اره ها و قطعات آن اطلاعاتی را ارائه دهیم باید بگوییم همه اره های استخوان بر دارای قطعاتی می باشند که در انواع برند ها و ارائه تولید شده در شرکت های متفاوت یکسان می باشد و به نوعی می توان گفت قطعات گفته شده قطعات اصلی می باشند که شامل قطعه فک، قطعه تیغه، قطعه عرشه یا قطعه میز کار هستند. همه این قطعات اصلی در کنار یکدیگر و قطعات فرعی دیگری که در دستگاه ‌های مختلف وجود دارند متفاوت می باشند، در کنار یکدیگر عمل کرده و باعث تولید اره استخوان بر خواهد شد. این ابزار ها می توانند با توجه به تیغه های تیز خود هر نوع گوشتی مانند گوشت سفید و قرمز، استخوان های بزرگ و کوچک و همچنین استخوان ها و گوشت ماهی های کوچک و بزرگ را نیز برش دهند. برای اطلاع از فروش اره استخوان بر مینروا به سایت مراجعه کنید. 

تقریبا می توان گفت هر گونه از کارخانه ها و کشتارگاه هایی که در سراسر دنیا به فعالیت می پردازند از این دستگاه استفاده خواهند کرد. انواع اره استخوان بر تنها تفاوتی که با یکدیگر دارند علی رغم تفاوت در برند و شرکت تولید کننده آن ها در تعداد تیغ و یا همان اره و ارتفاع و سایز آن با یکدیگر متفاوتند و همچنین تفاوت دیگری که می توان به آن اشاره نمود تفاوت در سرعت عمل دستگاه می باشد. زیرا بنابر میزان کار یک شغل از انواع این دستگاه ها استفاده خواهد شد که دارای سرعت های گوناگون می باشند. همچنین بریدن این تیغه ها نیز از پارامتر هایی است که باید به آن ها اشاره نمود که این پارامتر در اره های مختلف متفاوت می باشد. همانطور که گفته شد برای کار کردن با هر دستگاه برش استخوان باید نکات ایمنی را رعایت نموده و از افراد متخصص در این زمینه برای کار با این دستگاه ها استفاده نمود.

 

مرکز تراز ایران

نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش امگا مینروا
آدرس دفتر مرکزی : میدان آزادی خیابان آزادی بعد از استاد معین ساختمان دلفین ( ورودی از خیابان دکتر هوشیار ) خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 طبقه ی سوم
خط ویژه ی چهار رقمی : 0216123
تماس : 02133124701 - 02166919619 - 02166940107 - 02133510970
همراه : 09123124701

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1133
نمایش همه
علاقه مندی ها ()