انواع دستگاه آسیاب:

ویژگی های انواع دستگاه آسیاب:

همانطور که از اسم دستگاه معلوم است این دستگاه وسیله ای برای آسیاب کردن مواد می باشد واز انجایی که مواد مایع و گاز نیازی به همچین قابلیتی ندارند پیداست که مربوط به مواد جامد می باشد. البته در بعضی تعاریف از اسم ادویه به عنوان مواد اولیه برای آسیاب کردن استفاده می شود که جالب است بدانید تعریف اصولی از ادویه یاد شده چیزی که در ذهن شماست برای مثال پودر فلفل قرمز نیست بلکه منظور از ادویه به عنوان مواد جامد اولیه برای شروع مراحل آسیاب با دستگاه آسیاب می باشد. مانند دانه ها و پوسته تنه و حتی گل.

 این دستگاه در تقسیم بندی انواع اصلی خود هم می تواند با برق کار کند هم با دست و همچنین با باد و آب.

نحوه کار با انواع دستگاه آسیاب به چه صورت می باشد؟

شماره یک«مدل بادی»

محرکه برای انجام آسیاب با این مدل دستگاه وزش باد می باشد.  تصویر این دستگاه را بار ها در فیلم های قدیمی و کارتن ها دیده اید . در دنیای واقعی نیز شهر هایی مانند منجیل هنوز هم از این دستگاه برای تولید برق استفاده می کنند. شکل کلی آن متشکل از یه کلبه کوچک که در دیواره جلویی کلبه  پرهایی شبیه پره های پنکه البته در ابعاد بسیار بزرگ تر  متصل است که باد آن ها را  به تکاپو دراورده و عمل آسیاب بادی را انجام می دهند .بسیاری از گذشتگان بر این باور بودند که اولین دستگاه آسیاب بادی از این مدل متعلق به کشور عزیز و توانمندمان ایران می باشد و بعد ها با نمونه برداری از این مدل ، ساخت آن رونق بیشتری پیدا کرده است. 

شماره دو«مدل برقی»

 واما در مورد دستگاه آسیاب برقی بطور یقین می توان عنوان کرد که همه حداقل یکی از آن ها را در خانه خود و یا در بستنی فروشی ها دیده اید و در زیر آن یک شیرموز به یاد ماندنی را میل کرده اید. نام دیگر این مدل آسیاب که به ذهن شما بیشتر آشنا است همان دستگاه مخلوط کن برقی می باشد که شامل یک بدنه پارچ مانند با درپوش مخصوص بدنه و یک تیغه در داخل آن می باشد. که وقتی دستگاه را به برق زدید و مواد لازمه را در بدنه ریخته و درپوش را قرار دادید،تیغه ی موجود در دستگاه باعث آسیاب سریع مواد شما می شود . دقت کنید که استفاده از در پوش در روش آسیاب الزامی می باشد . چرا که با عدم وجود آن تمام مواد داخل بدنه پارچ مانند به اطراف پراکنده و‌ پرتاب می شود.

کار کردن با سایر انواع دستگاه آسیاب به چه صورت می باشد؟

شماره سه«دستگاه دستی»

 در این مدل از آسیاب از ۲ عدد تخته سنگ معمولا بصورت دایره ای استفاده می شود که روی هم قرار گرفته و در مرکز بین این دو تخته سنگ دایره ای فضای خالی وجود دارد. تخته سنگ زیرین ثابت و بدون حرکت می باشد و تخته سنگ بالایی متحرک و چرخان می باشد. زمانی که تخت سنگ بالایی به چرخش در می آید باعث خرد شدن مواد موجود در فضای بین دو تخته می شود.

شماره چهار«مدل آبی»

 این مدل از دستگاه شباهت فراوانی به دستگاه شماره یک یعنی مدل بادی دارد. با اختلاف اینکه در این مدل به جای محرک باد از محرک آب استفاده می شود و جریان آب است که عمل آسیاب را در این مدل امکان پذیر می کند . دستگاه آسیاب آبی در گذشته از رونق خوبی برخوردار بوده است اما امروز شهرت خود را تا حدود زیادی از دست داده و تعداد خیلی محدودی از این مدل موجود می باشد . برای اطلاع از فروش دستگاه آسیاب رومیزی به سایت مراجعه نمایید. 

همانطور که از چهار مدل دستگاه آسیاب بالا پیداست نام گذاری مدل ها بر اساس روش آسیاب آنها می باشد . برای مثال دستگاهی که از توان انسان برای آسیاب بهره می برد را آسیاب دستی و دستگاهی را که از شدت حرکت آب برخوردار بود را آسیاب آبی نامیده اند. چرا که این نام گذاری هم از سهولت بیشتری برخوردار است و هم تا حدودی بیان کننده روش کار هر مدل دستگاه می باشد.

    فروشگاه تجهیزات

  • آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه  ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم
  • خط ویژه چهار رقمی  0216123 همراه  09123124701  تماس : 02166087260 - 02166087261 02166087814- 02166087815 - 02166087816
    نمایندگی 02166940107 - 02166919619 - 02133124701 - 02177379814 - 02155833465
ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 740
نمایش همه
علاقه مندی ها ()