بررسی ویژگی های انواع دستگاه باسکول:

در این مقاله به بررسی قطعات دستگاه باسکول  می‌پردازیم. در واقع تمامی قطعات اصلی دستگاه ها مشابه هم می باشد و تنها تفاوت های جزئی سبب کاربرد های متفاوت دستگاه ها می شود. قطعات مهم این دستگاه عبارتند از لودسل،  نمایشگر، کابل، بردهای اصلی ،سینی توازین، پلتفرم و.....

 از جمله مهم ترین قطعات این دستگاه که وظیفه تبدیل نیروی فشار را به وزن یا عدد دارد لودسل می باشد. لودسل یا حسگر وزنی در واقع سنسور الکتریکی به کار برده شده در باسکول است. این قطعه دارای حساسیت بالایی می باشد. به این صورت که اگر به این قسمت ضربه و یا فشار زیادی وارد شود ممکن است نتواند به درستی عمل وزن کشی را انجام دهد.  لودسل انواع مختلفی دارد که در ادامه به توضیح برخی از انواع آن می پردازیم:

لودسل فشاری : در نگاه اول این مدل از لودسل مشابه قوطی است. جنس این قطعه استیل می باشد تا در برخورد با آب و همینطور مواد شیمیایی مقاوم باشد. لودسل فشاری خود به سه دسته فشاری شبکه ای، فشاری مینیاتوری و فشاری تک نقطه تقسیم‌بندی می‌شود. از این قطعه در وزن سنج ها استفاده می شود.

لودسل کششی: در واقع این مدل از لودسل به خاطر شکلش به این نام معروف می باشد. لودسل کششی یکی از پرکاربرد ترین لودسل های مورد استفاده می باشد که  بیشتر برای توازین در سیستم های آویز مورد استفاده قرار می گیرد. جنس این مدل لودسل از نوع استیل با روکش نیکل می باشد. از این قطعه در مصارف مختلف استفاده می شود.

لودسل تک پایه: جنس این قطعه از نوع آلیاژ آلومینیوم می باشد. لودسل با صفحه مربعی یا مستطیل شکل است که دو سر اصلی دارد یک سمت آن به قسمتی که مواد بر روی آن قرار می گیرند و سر دیگر آن بر روی محل صلبی است.

قطعات باسکول دیجیتال:

پلتفرم: این قطعه درواقع شبیه به یک پل است. جنس آن عموماً از فلز و یا بتن و یا ترکیبی از فلز و بتن می باشد.

فونداسیون: از جمله مهمترین عامل برای توزین دقیق روش اجرای فونداسیون در هنگام نصب باسکول می باشد که باید با دقت زیادی انجام پذیرد. هرگونه خطا در هنگام اجرای فونداسیون سبب می شود در هنگام وزن گیری چندین تن خطا به وجود آید.

نمایشگر: یکی از اصلی ترین قطعات باسکول می باشد. که معمولاً دارای یک ال سی دی است که نسبت به الکتریسیته ساکن مقاومت دارد. وظیفه اصلی نمایشگر اعلام وزن می باشد. این قطعه در دو نوع فروشگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد انواع مختلف نمایشگر بر اساس کشور سازنده دارای کیفیت های متفاوتی می باشد. نمایشگر دارای یک حافظه ثابت و یک حافظه موقت است.

پرینتر: این دستگاه ها فاقد پرینتر می باشند ولی این قابلیت بر روی آنها وجود دارد که در صورت نیاز بتوان آن را به پرینتر متصل کرد.

باطری: طول عمر مفید یک باطری چیزی حدود دو سال می باشد. برای آنکه بتوانیم طول عمر باطری را افزایش دهیم و باطری خراب نشود تقریباً هفته یک بار باید اتصال دستگاه به برق شهری را قطع کنیم تا باسکول بتوانند با انرژی  باتری کار کند.

از جمله مهم ترین برند های تولید کننده تجهیزات فروشگاهی شرکت پند می باشد که یکی از معروف ترین برندهای داخلی است. صاحبان مشاغل با توجه به نیاز خود می توانند اقدام به خرید باسکول پند مورد نظر کنند. یکی از ویژگی های مهم انتخاب برندهای داخلی خدمات پس از فروش کالا می باشد. در صورتی که مشکلی برای دستگاه بوجود آید می توان آن را برای تعمیرات به مهم‌ترین مراکزتعمیر داخلی فرستاد .شرکت پند گارانتی دستگاه را ۱۲ ماه و خدمات پس از فروش را به مدت ۱۰ سال تضمین می نماید.

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 729
نمایش همه
علاقه مندی ها ()