بررسی ویژگی های انواع دستگاه بارکد خوان:

در این مقاله به بررسی دستگاه بارکد خوان می پردازیم. بارکد خوان  یک دستگاه الکترونیکی است که با توجه به انواع بارکد های روی محصولات می توان اطلاعات لازم را کسب می نماید. اجزای تشکیل دهنده ی یک بارکد خوان سه قسمت می باشد که به نام های سنسور، روشنایی، رمز گشا و غیره می باشد. از این وسیله در مکان هایی نظیر صنعت نفت، مخابرات، گاز و صنعت برق و کابل، در انبارها، صنایع دفاعی و از همه مهم تر صنایع تولیدی و خرده فروشی و... مورد استفاده واقع می شود. انواع مختلف دستگاه بارکد خوان به شرح زیر می باشد:

مدل لیزری

مدل خطی

مدل چند پرتوی لیزری

مدل تصویری

مدل دو بعدی

و غیره.

اگر بخواهیم انواع دستگاه بارکد خوان را از نظر ظاهر بررسی نماییم باید انواع زیر را نام ببریم:

بارکد خوان قلمی

بارکد خوان ثابت

بارکد خوان دستی

بارکد خوان رومیزی

و غیره.

از میان تمام این انواع نوع دستی آن بسیار محبوبیت دارد.

معرفی دستگاه بارکد خوان با اسکنر چند بعدی:

یکی از انواع مهمی که این دستگاه ها دارند، دارای اسکنر چند بعدی می باشد. حال می خواهیم بدانیم که اسکنر چند بعدی چگونه عملکردی دارد؟ این اسکنر می تواند خطوط مستقیم و یا دارای انحنا را از زوایای مختلف بخواند. به همین دلیل می تواند یک دستگاه بارکد خوان را به وجود آورد. این خطوط دارای آرایش های مختلفی می باشد.

دستگاه بارکد خوان چند بعدی از دیگر انواع می باشد که از لیزر برای خواندن بارکد های مختلف استفاده می نماید. از آن جایی که این سیستم بسیار پیشرفته است عملکرد آن با عملکرد اسکنر های لیزری ساده تک خطی کاملا متفاوت می باشد. این وسیله ی پیشرفته از یک الگو با پرتو های مختلف استفاده می نماید. همین نکته می تواند دلیل مناسبی باشد تا این وسیله انواع مختلف بارکد ها را در جهت های مختلف بخواند.

نوع دیگری از دستگاه بارکد خوان، چند بعدی نام دارد. این مدل در سوپر مارکت ها به وفور دیده می شود. اسکنر این مدل به صورت افقی بوده و بسیار دقیق است. اجزای آن به صورت بسته هاییدر مقابل یک شیشه هستند.

تقسیم بندی دستگاه بارکد خوان ها از لحاظ نوع اتصال:

بارکد خوان ها از لحاظ نوع اتصال به دو نوع( با سیم و بدون سیم) تقسیم می شوند .که در نوع باسیم اطلاعات ،از طریق سیمی که بارکد خوان را به کامپیوتر و یا سیستم متصل می کند، منتقل می شوند.

و مدل بی سیم آن که دارای تکنولوژی بلوتوث یا وای فای هستند و به کمک همین تکنولوژی اطلاعات را منتقل می کنند .لازم به ذکر است که در این  مدل دیگر به پایه نمی باشد. و در ادامه به چند ویژگی برخی از انواع مدل بیسیم می پردازیم؛

1.     نوع دستی آن که به صورت هم پایه دار و هم مجزا  موجودند و مناسب برای استفاده ی؛ تولید کنندگان ، فروشندگان خوار و بار فروشی و  همچنین انبارداری و غیره هستند .

2.     نوع کامپیوتر متحرک که این نوع ترکیب کامپیوتر و اسکنر در یک دستگاه می باشد و برای کاربر استفاده حداکثری دارد ، مناسب برای استفاده تمام موسسات که نیازمند جابجا کردن اسکنر هستند .

3.       نوع تبلت آن که همان کامپیوتر متحرک مانند است و با دوام بالایی که دارد مناسب  برای محیط های صنعتی می باشند که نیازمند مقاومت بالایی می باشند.

4.     نوع روی کانتر فروش که مناسب برای قرارگیری روی کانتر فروش ‏اند و در این نوع با توجه به آزاد بودن دست کاربر و بدون نیاز به اخطار شروع و دکمه در خرده فروشی و خواربار فروشی مورد استفاده قرار می گیرند. برای اطلاع از قیمت بارکد خوان نوری به سایت مراجعه کنید. 

مزیت های دستگاه بارکد خوان به شرح زیر است:

۱.افزایش سرعت حواله برای رسید

۲.ثبت ورودی و خروجی اسناد به صورت اتوماتیک

 ۳.افزایش دقت اطلاعات

 ۴.امکان کنترل گردش و موجودی

 ۵. امکان ردیابی کالا

 ۶ . به حداقل رساندن خطا

 ۷.دسترسی به همه اطلاعات کالا.

فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123 همراه ← 09123124701  تماس : 02166087260 - 02166087261 02166087814- 02166087815 - 02166087816
نمایندگی ← 02166940107 - 02166919619 - 02133124701 - 02177379814 - 02155833465

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 997
نمایش همه
علاقه مندی ها ()