تفاوت در چرخ گوشت تسمه ای و گیربکسی:

احتمالاً تا به حال چرخ گوشت های زیادی در منازل مختلف به صورت چرخ گوشت خانگی و در قصابی ها دیده باشید. چرخ گوشت های صنعتی و نیمه صنعتی وجود دارد که در مراکز مختلفی که به تهیه و توزیع مواد غذایی می ‌پردازند از آن استفاده می کنند. چرخ گوشت های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها دارای کاربرد های متفاوتی است. مثلاً چرخ گوشت تسمه ای، چرخ گوشت گیربکسی، چرخ گوشت تک فاز، چرخ گوشت سه فاز، چرخ گوشت یخچال دار و فاقد یخچال، چرخ گوشت های رومیزی، پایه دار و در برند های متفاوت و با اندازه و اشکال گوناگون وجود دارند که هر کدام دارای کاربری خاصی بوده و در مکان های خاصی از آن ها استفاده می شود. این دستگاه ها برحسب شکل و ظاهری که دارند دارای قطعات خاصی بوده و هر کدام از آن ها سیستم خاصی دارند. البته باید گفت در نهایت هر کدام از آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم می بینیم کارکرد اصلی آن ها چرخ کردن گوشت می باشد که در همه آن ها برابر است. ولی نوع گوشت هایی که این دستگاه ها چرخ می کنند کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد. چرخ گوشت ها می ‌توانند انواع مدل های ذکر شده در بالا را با یکدیگر داشته و یا آن ها را به صورت تکی داشته باشند. مثلاً یک چرخ گوشت تسمه ای می تواند به صورت تک فاز یا ۳ فاز بوده، دارای یخچال یا بدون یخچال باشد و می تواند آپشن های دیگری در خود دارا باشد. چرخ گوشت تسمه ای و چرخ گوشت گیربکسی اصطلاح هایی هستند که در مورد سیستم انتقال موتور چرخ گوشت وجود دارد. چرخ گوشت های تسمه ای نسبت به مدل گیربکسی از تاریخچه طولانی تری برخوردار هستند به این معنی که چرخ گوشت هایی که ابتدا ساخته شدند از نوع چرخ گوشت های تسمه ای بودند و بعد از آن ها مدل پر قدرت تری به نام چرخ گوشت های گیربکسی روی کار آمد. البته نتوانست برای همیشه جای چرخ گوشت های تسمه ای را بگیرد زیرا مدل تسمه ای دارای ویژگی های خاصی است که چرخ گوشت گیربکسی فاقد آن می باشد.

تفاوت های دیگری در چرخ گوشت تسمه ای و گیربکسی:

چرخ گوشت تسمه ای نسبت به چرخ گوشت گیربکسی دارای قدرت پایین تری می باشد. به صورتی که اکثر چرخ گوشت های خانگی در مدل گیربکسی تولید می شوند البته همانطور که گفته شد چرخ گوشت های تسمه ای دارای خصوصیاتی می باشد که باعث شده است هنوز هم کاربرد بسیار زیادی در مشاغل مختلف داشته باشد. مثلاً در رستوران ها و فست فود ها برای درست کردن غذا باید حجم زیادی از پیاز و گوشت را برای تولید همبرگر، کوبیده و غیره را چرخ نموده و با یکدیگر مخلوط کنند. برای راحتی کار و بالا بردن سرعت عمل یکی از بهترین راه ها ریختن گوشت و پیاز به صورت همزمان در داخل چرخ گوشت می باشد.برای خرید چرخ گوشت به سایت مراجعه کنید. 

اگر این عمل توسط چرخ گوشت های گیربکسی انجام شود به علت دارا بودن آب در پیاز این آب در قسمت انتهای دستگاه تجمع پیدا کرده و باعث آسیب دیدن سایر قطعات خواهند شد. زیرا قطعات دستگاه گیربکسی تقریباً در یک امتداد قرار گرفته و آب در داخل آن ها تجمع می یابد و به هیچ وجه خالی نخواهد شد ولی در چرخ گوشت تسمه ای می ‌توان به راحتی هرگونه موادی که دارای آب می باشد را در داخل دستگاه ریخته و به راحتی آن ها را چرخ نمود زیرا آب در داخل آن ها تجمع پیدا نمی کند و کاملاً به فعالیت خود ادامه خواهد داد. با این تفاسیر نمی توان گفت کدام یک از این دستگاه ها کاربرد بیشتری دارند زیرا هر کدام از آن ها را می ‌توان در مشاغل مختلفی یافته و از آن ها استفاده نمود.

 

    فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123 همراه ← 09123124701  تماس : 02166087260 - 02166087261 02166087814- 02166087815 - 02166087816
نمایندگی ← 02166940107 - 02166919619 - 02133124701 - 02177379814 - 02155833465

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
7 / 10
از 2 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 2731
نمایش همه
علاقه مندی ها ()