بررسی ویژگی های دستگاه روغن گیری:

دستگاه روغن گیری  وسیله ای است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از دانه و هسته هر محصول و مواد خوراکی دلخواه روغن گیری کنید. برای مثال شما می‌توانید روغن دانه های انواع گیاهان و گلها و میوه‌هایی همچون آفتابگردان، آووکادو، هسته انگور ،کنجد، انار، ذرت ،زیتون  و انواع بادام تلخ شیرین را به کمک این دستگاه به روغن تبدیل کنید. از روش روغن گیری دانه ها امروزه از خانه تا صنایع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. البته اصولاً دستگاه های روغن گیر در صنایع و فروشگاه ها کاربرد دارند اما مدل های خانگی این دستگاه نیز موجود می باشد. امروزه این دستگاه به دلیل آسان بودن روند کار با آن و اهمیت روغن های طبیعی و بدون ناخالصی و افزودنی و مواد نگهدارنده و پالم بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. دستگاه روغن گیری در ابتدا توسط یک کارشناس ایرانی اختراع و ثبت جهانی شد. یکی از ویژگی‌های بارز دستگاه روغن گیر خاصیت اتوماتیک بودن آن پس از تمام شدن دانه می باشد. بدین صورت که زمانی دانه های موجود در مخزن تمام شوند دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می شود .این کار باعث افزایش ایمنی می شود. این دستگاه در دو نوع مختلف به بازار عرضه می شود .روش کار دستگاه روغن گیری به دو صورت پرس سرد و پرس گرم می باشد.

روش پرس سرد:

پرس سرد: در این روش دانه محصول مورد نظر بعد از شستشو را درون مخزن قرار می‌دهیم و بدون اعمال هیچ حرارتی تحت تاثیر پرس قرار می گیرد و بدین ترتیب تفاله و روغن از هم جدا می شود از روغن بدست آمده در مصارف طبی دارویی و غذایی استفاده می شود و از تفاله نیز در پخت انواع کیک و شیرینی سوپ و آش استفاده می شود .دستگاه روغن گیری با پرس سرد نخستین بار در کشور آمریکا اختراع شد. از این روش برای روغن گیری از دانه هایی همچون سیاه دانه ،کنجد، مغز بادام درختی و بادام زمینی و غیره می توان استفاده کرد .در روش روغن گیری پرس سرد چون دانه های روغنی در برابر حرارت قرار نمی گیرند در نتیجه خاصیت خود را از دست نمی دهند به همین دلیل روغن به دست آمده در مقایسه با روغن به دست آمده از روش پرس گرم طرفدار بیشتری دارد و سالم تر می باشد.

پرس گرم: در این روش دانه‌ها و محصول مورد نظر تحت فشار و حرارت بالا و مواد شیمیایی خاص قرار می گیرند. روغن بدست آمده به دلیل حرارت بالایی که دیده و افزودنی ها و مواد شیمیایی دیگری که به آن اضافه گردیده بسیاری از ویتامین های خود را از دست می دهد. بنابراین مصرف این روغن برای سلامتی بسیار زیان آور است این روغن که به نام روغن خام شناخته می شود. پس از طی مراحل فرایند تصفیه قابل مصرف خوراکی و دارویی می باشد.

مزایای دستگاه روغن گیری:

از جمله مزایای این دستگاه می توان به دقیق بودن، آسان بودن تکنولوژی تهیه روغن سالم و بدون ناخالصی و مواد شیمیایی، توانایی تهیه روغن به روش پرس سرد که این روش در سالخوردگان کودکان بیماران قلبی زنان باردار توسط پزشک توصیه می شود.برای اطلاع از فروش دستگاه روغن گیری الکتروکار به سایت مراجعه کنید.

از این وسیله می توان در ادارات کارخانجات روغن گیری و فراورده ها منازل و عطاری استفاده کرد. روغن بدست آمده به این روش اندک غلیظ می باشد. برای رفع غلظت و ناپاکی ها باید ۲ الی ۵ روز روغن در محل ساکن باشد تا مواد ناخالص آن ته نشین شوند و روغن پاک و زلال در قسمت بالای ظرف در اختیار قرار گیرد.

اطلاع از اجزای تشکیل دهنده دستگاه روغن گیر می تواند شما را در خرید این وسیله بهتر راهنمایی کند در ادامه اجزا این دستگاه را بررسی می کنیم که به نام های زیر می باشند:

بدنه اصلی

دستگاه مخزن قرار گرفتن دانه

 ظرف محل روغن

 ظرف محل تفاله

ماردون

سیلندر ماردون

دستکش

 دفترچه راهنما و بروشور

و غیره.

فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
همراه ← 09123124701

02166919619 
تماس نمایندگی ← 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 886
نمایش همه
علاقه مندی ها ()