در این مقاله می خواهیم در رابطه با ترازو توضیح دهیم. انسان ها در دوره های مختلف از زندگی خود به نحوی اجسامی که در اطراف خود وجود داشت را از نظر حجم و یا وزن آن ها به روش های گوناگونی مقایسه می کردند. رفته ‌رفته مقایسه کردن وزن اجسام که توسط انسان های دوره های پیشین انجام گرفت تکامل یافت که در نتیجه آن ابزاری برای توزین مواد و اجسام گوناگون ساخته شد که نام آن را ترازو نهادند. همان طور که می دانید هر وسیله ای که در اطراف شما وجود دارد در ابتدا به این شکل نبوده و مطمئناً اشکال بسیار ساده و ابتدایی برای آن ها در نظر گرفته شده است. با پیشرفت علم و دانش این دستگاه ها ارتقا یافته اند که البته ترازو  ها نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. همان طور که گفته شد در گذشته ترازو های ساده و ابتدایی تنها دستگاهی بودند که به وسیله مقایسه کردن وزن اجسام مختلف اندازه گیری در آن ها انجام می شد، زیرا در آن زمان ‌ها نه عدد و ارقامی وجود داشت و نه مقیاس خاصی برای اندازه گیری مواد وجود داشت و فقط افراد می توانستند اجسام سنگین تر را از اجسام سبک تر تشخیص بدهند. ولی با پیشرفت هایی که بشر تا کنون توانسته است به آن ها دست یابد، این دستگاه‌ ها نیز به حدی پیشرفته شده اند که امروزه برخی مشاغل بدون آن ها قادر به فعالیت نخواهند بود. خصوصاً مشاغلی که در آن ها دقت اندازه گیری بسیار بالا است و همیشه با این دستگاه ها سر و کار دارند، قادر به ادامه فعالیت بدون این دستگاه پر کاربرد نیستند. شکل دستگاه های توزین قدیمی به صورت دو کفه که در کنار یکدیگر قرار می گیرند است که البته در سال های پیش انواعی از آن ها در مراکز مختلفی استفاده می شد که امروزه نیز بعضی از مشاغل مانند مشاغل سیار و تره بار فروشی ها هنوز هم از این دستگاه استفاده خواهند کرد.

ترازو های قدیم و جدید:

همان طور که گفته شد دستگاه های توزین این مواد در گذشته به صورت کاملاً ابتدایی ساخته می ‌شدند و از فلزات و چوب برای تولید آن ها استفاده می شد. شکل آن ها به گونه ای بود که در قسمتی از ترازو سنگی به عنوان مقیاس اندازه گیری که قبلاً وزن آن سنجیده شده است، گذاشته می شود و در کفه دیگر ترازو نیز جسم مورد نظر گذاشته خواهد شد و به وسیله کم کردن و یا زیاد کردن سنگ های مقیاس می توان وزن جسم مورد نظر را تا حدی اندازه گیری کرد. البته برای اندازه گیری کردن موادی که با حجم زیادی می باشند، از دستگاهی به نام باسکول استفاده می کردند که آن نیز به نوبه خود کاربرد بسیار زیادی داشت. البته امروزه از باسکول ها که دارای طرح قدیمی هستند و همچنین از ترازو هایی که مانند قدیم از دو کفه تشکیل شدند هنوز هم استفاده می ‌شود و در بعضی از مراکز مختلف که نیازی به دانستن دقت بالای وزن یک  جسم یا کالا نیست کاربرد خود را خواهند داشت. خرید ترازوی فروشگاهی را از سایت فروشگاه تجهیزات انجام دهید. 

دستگاه های توزینی که جدید هستند کاملا از تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفته اند به همین منظور در آن ها از قطعاتی استفاده شده است که کاملاً در تطابق با زندگی های امروزی قرار دارند. مثلاً این دستگاه ها دارای نمایشگر هایی می باشند که می توان نور آن ها را تنظیم نمود. همچنین قطعات آن ها کاملا به صورت الکترونیکی می باشند و می توانند از نیروی برق و یا باتری برای فعالیت خود استفاده نمایند. برخی از این دستگاه ها به صورت شبکه اینترنتی با دستگاه دیگری ارتباط دارند و می توانند شبکه منظم و مرتبط با یکدیگر را در یک مرکز صنعتی و یا فروشگاه های مختلف ایجاد نمایند. بعضی از این دستگاه ها نیز فقط مناسب استفاده در منازل بوده و دارای حجم ظرفیت اندازه ‌گیری پایینی می باشند. به طور کلی می توان گفت این دستگاه ها که به وزن کردن مواد می ‌پردازند دارای تنوع بسیار بالایی می باشند و بر حسب نیاز خود باید به خرید آن ها بپردازید.

 فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
همراه ← 09123124701 
تماس نمایندگی ← 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

خط ویژه 02166919619

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 599
نمایش همه
علاقه مندی ها ()