تعریف ترازو دیجیتال:

ترازو دیجیتال از انواع ترازو هایی است که امروزه درصد زیادی از ترازو های تولید شده را به خود اختصاص می دهد. البته به عبارت دیگر باید بگوییم تقریبا به جز موارد کمی همه ترازو هایی که امروزه ساخته می شوند از نوع دیجیتالی هستند. ترازو دیجیتال از قطعات الکترونیکی ساخته شده است که می تواند توسط حسگری که در آن به کار برده شده است وزن اجسام را به دست آورده و آن ها را به نیروی الکتریکی تبدیل کند و سپس عدد وزنی را روی نمایشگر ترازو که از ال سی دی و یا ال ای دی می باشد نشان خواهد داد. ولی در گذشته ترازو ها فاقد این قطعات بودند ولی حسگر حساس وزن نیز در آن ها وجود داشت که این حسگر باعث می شد عقربه ای که در داخل یک نمایشگر به کار رفته است روی عدد مربوطه بایستد. البته باید گفت ترازو های قدیمی خطای اندازه گیری بسیار بالایی داشتند و نمی‌ توان با آن ها به اندازه گیری دقیق یک جسم پرداخت. ولی انواع ترازو دیجیتال قادر هستند هر گونه جسمی را اندازه گیری کرده و به دقت وزن آن را روی نمایشگر خود نشان دهند. البته این ترازو ها نیز دارای مدل های مختلفی هستند که هر کدام از آن ها می توانند دقت اندازه گیری گوناگونی داشته باشند. ولی به طور کلی ترازو های دیجیتالی در مقایسه با ترازو های قدیمی دقت بسیار بالاتری را به خود اختصاص داده اند. همان طور که گفته شد ترازو های دیجیتالی دارای قطعات بسیار مختلفی هستند که در ادامه این مقاله اطلاعاتی در مورد آن ها ارائه خواهیم داد. از مهمترین قطعاتی که در این ترازو به کار برده شده است قطعه حسگر سنجش وزن می ‌باشد که اصطلاحاً به آن لودسل می گویند. لودسل ها در ترازو های مختلف دارای مدل های گوناگونی هستند. در ترازو هایی که نیاز است با دقت بالایی به اندازه‌ گیری بپردازند این لودسل ها بسیار حساس تر می باشند.

انواع قطعات در ترازو دیجیتال:

 برخی از ترازو هایی که دارای سایز بزرگ تری هستند برای اندازه‌ گیری بهتر این دستگاه‌ ها از چند عدد لودسل در اطراف ترازو و یا وسط آن استفاده می ‌کنند تا دستگاه بتواند به راحتی به اندازه گیری بار های مختلف بپردازد. به طور کلی ترازو های دیجیتالی دارای بدنه مقاوم هستند که بتوانند در برابر شرایط آب و هوایی مختلفی دوام بیاورند و برخی از این ترازو ها هستند که برای مشاغلی استفاده می ‌شوند که دارای رطوبت بوده و یا ممکن است روی این ترازو ها موادی قرار بدهند که کاملاً دارای آب باشد. به همین دلیل بدنه این گونه ترازو ها از فلزات مقاومی ساخته شده است که بتواند در برابر همه مواد مقاومت داشته باشد. همه ترازو دیجیتال ها دارای نمایشگری هستند که بتواند اعداد وزنی را روی خود نشان بدهد. این نمایشگر ها هم می توانند از نوع ال ‌سی ‌دی باشند و هم می توانند از نوع ال ای دی باشند. البته با توجه به نوع ترازو عدد و اطلاعات مختلفی را روی نمایشگر نشان خواهند داد. همه ترازو ها دارای یک عدد سینی و یا کفه می باشند. برای خرید ترازو  به سایت مراجعه کنید. 

چه ترازو های کوچک و چه ترازو های بزرگ قسمتی برای قرار دادن بار یا جسم روی خود دارند. البته در این میان استثنایی نیز وجود دارد. اولاً ترازو های حمام که به اندازه گیری وزن افراد می‌ پردازند کفه خاصی نداشته و فرد به طور کلی پا های خود را روی ترازو قرار می ‌دهد و نوع دیگری که دارای سینی نمی ‌باشد ترازو های قلاب دار هستند که این ترازو ها بیشتر در نوع باسکول می باشند و برای اندازه گیری اجسام بسیار بزرگ و حجیم و غول پیکر می ‌باشند که اندازه گیری آن ها به وسیله ترازو های کوچکتر و یا با باسکول های کوچکتر میسر نخواهد بود. یکی دیگر از قطعاتی که در انواع ترازو دیجیتال به کار برده شده است سیم و کابل هایی است که می ‌تواند نمایشگر را به حسگر وزن ارتباط داده و در نتیجه این نمایشگر ها می توانند عدد وزنی و یا اطلاعات دیگر را نشان دهند.

 

 فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
همراه ← 09123124701 
تماس نمایندگی ← 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

خط ویژه 02166919619

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 693
نمایش همه
علاقه مندی ها ()