بارکد خوان چیست :

در این مقاله می‌ خواهیم در رابطه با بارکد خوان توضیح دهیم. بارکد خوان دستگاهی ضروری و مورد نیاز برای تمامی فروشگاه ها علی الخصوص فروشگاه های بزرگ و زنجیره‌ای می باشد. این دستگاه با داشتن یک اسکن قوی می تواند بارکد های روی محصولات را خوانده و اطلاعات موجود در آن ها را به شما ارائه دهد. این اطلاعات می ‌تواند اعم از قیمت، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، نام محصول، ویژگی های محصول، ترکیبات به کار رفته در محصول و غیره باشد. از آن جایی که آن ها دارای انواع مختلفی هستند شما می توانید نوع پیشرفته آن را در بازار مشاهده کنید که حتی موجودی فروشگاه را نیز در نظر می ‌گیرد و در صورت تمام شدن یک محصول حتما هشدار های لازم را به فروشنده می دهد. اطلاعاتی که یک  بارکد خوان  می تواند داشته باشد به صورت پیچیده بوده و از توان یک انسان معمولی خارج است. از این رو این دستگاه ها توانستند پیشرفت و توسعه ی زیادی در راستای داشته باشد.

ویژگی های این دستگاه:

 اندازه ی این دستگاه بسیار کوچک است به طوری که شما می توانید آن را با دست روی محصولات قرار داده تا بتواند بارکد ها را اسکن کند. ما می توانیم نوع بسیار بزرگ و کارخانه ای آن را نیز مشاهده کنیم که به بارکد خوان صنعتی معروف است. این نوع دستگاه قابل تحرک و جابجایی نیست. بلکه محصولات روی آن قرار می گیرند. مهم ترین اجزای این دستگاه اسکنر آن ها است. بارکد خوان های دستی با صنعتی از نظر اعضا دارای تفاوت‌ های ویژه‌ای هستند. اگر چه داشتن اسکنر یکی از مهم ترین ویژگی‌ های مشترک آن ها است اما نوع صنعتی دارای اجزای های بیش تر و بزرگتری می باشد. یکی از این اجزا ریل بزرگی است که باعث می‌ شود محصول به حرکت در بیاید و مقابل اسکنر این دستگاه قرار بگیرد. و با یک مکث کوتاه تمام اطلاعات از بارکد ها گرفته شده و روی یک مانیتور بزرگ نمایش داده می شود. البته باید بدانیم که دستگاه های بارکد خوان دارای مانیتور هایی به صورت مجزا هستند که اطلاعات را روی آن نمایش می دهند. شما می توانید در برخی از فروشگاه ها صندوق پول مانیتور و این دستگاه را به صورت پیوسته با هم مشاهده کنید.

مزیت های بارکد خوان:

از مهم ترین مزیت هایی که این دستگاه دارد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 سرعت در فروش: این دستگاه باعث می ‌شود شما در فروش سرعت بسیار بیش تری را داشته باشید چرا که به سرعت اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد و شما نیز این اطلاعات را به مشتری انتقال می دهید. اگر بخواهید از ذهن و حافظه ی خود استفاده کنید باید زمان زیادی را بگذارید تا اطلاعات محصول را به یاد آورید اما این را هم بدانید که ثبت و ضبط اطلاعات محصولات در فروشگاه های بزرگ که تعداد زیادی محصول دارد تقریباً غیر ممکن می باشد.  فروش بارکد خوان نوری توسط فروشگاه تجهیزات انجام می گیرد.

 صرفه جویی در هزینه: اگرچه این دستگاه با انرژی برق کار می کند اما مصرف آن بسیار کم است. از طرف دیگر در یک فروشگاه بدون وجود دستگاه بارکد خوان فروش غیر ممکن است. مگر اینکه تعداد زیادی نیروی انسانی استخدام شده و کارها را تقسیم بندی نمایند. هر چند که ممکن است در این امر خطای انسانی بسیار زیادی وجود داشته باشد اما  فروش راحت ‌تر می ‌شود. استخدام تعداد زیادی نیروی انسانی پرداخت حقوق ماهیانه چند برابر را نیز به دنبال خواهد داشت. به همین جهت این دستگاه می تواند در هزینه های یک فروشگاه صرفه جویی کند. قیمت این وسیله چندان زیاد نیست و هر فروشگاهی چه بزرگ و چه کوچک می تواند آن را خریداری کند. قیمت بارکد خوان های صنعتی که در کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند و به صورت ساکن قرار دارند بسیار گران تر است.

فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123 همراه ← 09123124701  تماس : 02166087260 - 02166087261 02166087814- 02166087815 - 02166087816
نمایندگی ← 02166940107 - 02166919619 - 02133124701 - 02177379814 - 02155833465

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 774
نمایش همه
علاقه مندی ها ()