عملکرد دستگاه آسیاب:

همان طور که در مقاله های پیشین نیز به آن اشاره نمودیم. برای خرید بهترین و مناسب ترین دستگاه آسیاب برقی رعایت یکسری نکات و معیارها لازم می باشد. از جمله معیارهای که برای خرید مناسب این دستگاه وجود دارد. آشنایی با اجزا و وسایل آن است. مهم ‌ترین اجزای این دستگاه به شرح زیر می باشد که هر کدام باید دارای ویژگی های خاص خود باشند:

  • تیغه دستگاه آسیاب: همان طور که در مقاله گذشته نیز به آن پرداختیم. عمل اصلی دستگاه آسیاب خرد کردن مواد غذایی سفت و یا نرم به وسیله تیغه ها می باشد. هر چقدر تیغه ها سرعت بیش تری داشته باشند و تیز تر باشند مواد با سرعت بیشتری خرد شده و کیفیت خرد شدن آن بهتر است. در صورتی که تیغه این دستگاه کند باشد ممکن است مواد غذایی سفت و قطعات یک دست و یک اندازه خرد نشده و کیفیت خرد شدن بسیار پایین بیاید. توجه داشته باشید یکی از مزیت‌ های استفاده از دستگاه آسیاب تبدیل مواد غذایی به قطعات ریز یکدست و یکسان می باشد در غیر این صورت عمل خرد شدن خوب انجام نشده و حتی ممکن است مواد تولید شده به درد نخور باشند. لذا در هنگام خرید باید به تیغه های پر سرعت و تیز آن توجه نمایید. از مهم ترین عواملی که در عملکرد تیغه ها تاثیر بسزایی دارد جنس آن می باشد. لذا بهتر است که جنس تیغه ها از فلز ضد زنگ باشد. گاهی برخی از آسیاب ها به جای یک تیغه دارای چندین تیغه هستند. مسلماً هرچه تعداد تیغه ها بیش تر باشد سرعت و کیفیت خرد شدن بیش تر خواهد شد.
  • قدرت آسیاب: دومین موردی که برای خرید این وسیله وجود دارد، قدرت آن می باشد. شما در بازار می توانید قدرت این دستگاه را بین رنج ۱۵۰ تا ۲۰۰ وات مشاهده نمایید اما در بازار آسیاب های وجود دارند که حتی بیش از ۵۰۰ وات قدرت آن ها است. معمولاً هر چه قدرت این دستگاه بیش تر باشد کیفیت خرد شدن و سرعت آن افزایش پیدا می ‌کند اما به طور نرمال برای یک دستگاه آسیاب خانگی قدرت بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ وات نیز مناسب است.

سایر معیار ها برای خرید بهترین دستگاه آسیاب:

  • سومین موردی که برای خرید این وسیله وجود دارد سرعت خرد کردن است. هر چه سرعت خرد‌ کردن بیش تر باشد. مسلماً هم در مصرف انرژی و هم در زمان صرفه جویی خواهد شد. اما یکی از مشکلاتی که در رابطه با دستگاه های آسیاب پر سرعت وجود دارد این است که باید در بازه های زمانی کوتاه آن را خاموش کنید و سپس به آن فرصت سرد شدن یا خنک شدن را دهید و دوباره آن را روشن نمایید. این امر باعث از بین رفتن حرارت موتور شده و در صورتی که این عمل را انجام ندهید ممکن است این حرارت، موتور دستگاه های آسیاب را بسوزاند.

چهارمین مورد برای خرید آسیاب رومیزی برقی ظرفیت آن می باشد. ظرفیت با توجه به نیاز شما باید انتخاب شود. برای مثال برخی از افراد در ماه شاید حدودا یک بار از این وسیله استفاده کنند. لذا بهتر است که از دستگاه های آسیا به برقی با ظرفیت کم استفاده کنند و مواد غذای خود را تقسیم نموده و به دفعات آن را خرد کنند. برخی از تصورات رایج غلط که در رابطه با دستگاه های آسیاب با ظرفیت بالا وجود دارد. این است که می گویند به خاطر این که این دستگاه دارای ظرفیت بالایی است و مدت زمان کوتاهی روشن می باشد در نتیجه علاوه بر صرفه جویی در زمان صرفه جویی در انرژی را نیز خواهیم داشت. اما بدانید که این تصور کاملاً غلط است زیرا هر چقدر ظرفیت یک دستگاه آسیاب بیشتر باشد مصرف انرژی توسط آن نیز به تبع بیش تر خواهد شد. به طور کلی باید کاربری دستگاه های آسیاب با ظرفیت زیاد راحت ‌تر باشد اما دستگاه های آسیاب با ظرفیت کم و متوسط دارای طرفداران بیش تری هستند

ویژگی های دستگاه آسیاب:

با توجه به شکل، اندازه و میزان آپشن هایی که این وسیله دارد، می ‌توان قیمت مختلفی را برای آن در نظر گرفت. شما باید در میان تعداد بسیار زیادی از مدل ‌های مختلف دستگاه آسیاب برقی یکی را به ‌عنوان مناسب ترین و بهترین انتخاب کنید. در واقع بهترین دستگاه آسیاب مناسب ‌ترین آن برای شما و شرایط شما می باشد. لذا در قدم اول در نظر گرفتن نیاز های خود می‌ تواند به شما کمک بسزایی نماید. از مهم ترین عملکرد های این وسیله خرد کردن و آسیاب کردن بسیار راحت مواد غذایی سفت و سخت می باشد. در حالی که شما به سختی می توانید این مواد غذایی را با استفاده از گوشت کوب یا هاون خرد کنید. تهیه ادویه های تازه و خوش‌ طعم از دیگر مزیت‌ های این وسیله می باشد. یکی از آپشن هایی که این وسیله دارد که می ‌تواند برای کاربران بسیار مورد استقبال واقع شود سرعت خرد کردن مواد غذایی توسط آن می باشد. از جمله مواد غذایی که می توان توسط دستگاه های آسیاب خرد یا آرد شود نظیر: دارچین، سیر، فلفل، زنجبیل، میخک، جوز هندی، زیره، پونه کوهی، نعنا، ریحان، جعفری، اسطوخودوس، رزماری، زردچوبه و غیره می باشد. لذا به تیغه های بسیار قوی و تیزی نیاز دارند. از این رو نمی ‌توان با هر نوع و مدلی از آسیاب ها آن را خرد نمود. شما در بازار می توانید انواعی از آسیاب های برقی را مشاهده کنید که مناسب برای خرد کردن دانه های قهوه هستند. حتی ممکن است با دستگاه آسیاب قهوه نیز در بازار روبه رو شوید. این وسیله کاملاً مخصوص خرد کردن قهوه بوده و کاربرد دیگری ندارد. از آن جایی که قهوه یک نوشیدنی پر طرفدار در جامعه است، تولید کنندگان برای خرد کردن آن یک مدل دستگاه آسیاب اختصاصی تولید نموده اند.

فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه  ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی  0216123
همراه 
 09123124701 
تماس نمایندگی 
 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

خط ویژه 02166919619

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 660
نمایش همه
علاقه مندی ها ()