دستگاه بارکدخوان که به یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های مورد استفاده در اکثر فروشگاه ها و مراکز  بارکد خوان  تبدیل شده است، یکی از جدیدترین دستگاه های الکترونیکی در دنیای مدرن امروزی محسوب میگردد.

بارکدخوان از طریق تابش مادون قرمز به بارکد روی جنس ، نوع کالا و اطلاعات مربوط به جنس را تشخیص  داده و به شکل بصری ثبت می‌نماید .

این دستگاه هوشمند جهت شناسایی کالا ، بارکدهای اجسام و وسایل را به اعداد اسکن و ترجمه می کند. بارکدخوان امروزه به دلیل راحتی در کار و رفع خطای انسانی در ثبت و یادگیری سریع ؛ باعث بهبود عملکرد فروشگاه‌ها شده است .

بارکدها یک سری خطوط و فضاهای مشکی در عرض‌های متفاوت بر روی هر محصول می باشند. سیستم های بارکدخوان اطلاعات رمزینه شده این خطوط را که حاوی هویت و اطلاعات شناسایی یک محصول هستند، رمزگشایی میکنند. برای اولین بار در سال 1974 از بارکد بر روی یک بسته آدامس شرکت Wrigley Company استفاده شد.از آن زمان تا به امروز می توان بارکد را بر روی تمامی اجناس موجود در فروشگاه ها و حتی انبارها مشاهده نمود.

بارکدها به دو نوع تقسیم می‌شوند :

بارکدهای خطی یا تک بعدی: مجموعه‌ای از خطوطی که با قطرها و فاصله‌های متفاوت در کنار هم قرار گرفته‌اند و حاوی اطلاعات رمزگزاری شده محصول شامل قیمت، وزن، جنس و شرکت تولید کننده و جزییات دیگر میباشند. بارکدهای خطی با چشم نیز قابل‌شناسایی هستند.

بارکدهای ماتریسی یا دو بعدی : بارکدهای مربعی سیاه و سفیدی را که یک فضای شطرنجی ایجاد کرده و در برگیرنده اطلاعات بیشتری از جزییات محصول می‌باشند.

مزایای و فواید  استفاده از بارکدخوان

زمانی که اطلاعات محصولات به‌صورت سنتی و دستی وارد می‌شود، به دلیل دخالت نیروی انسانی ممکن است گاهی اشتباهات بسیاری رخ دهد. میزان خطای معمول برای ورود داده های انسانی 1 در 300 حرف است که بسار چشمگیر بوده و منجر به از دست رفتن میلیون ها سود در بخش های تجاری می شود. خطاهای مربوط به ورود اطلاعات و زمان بسیار زیادی که برای ردیابی مشکلات استفاده می شود ، می توانند صدمات جبران ناپذیری مانند هزینه حمل بار بیشتر و  نارضایتی مشتریان به دنبال داشته باشند. . استفاده از بارکد و بارکدخوان خطاهای سهوی انسانی را به میزان فابل توجهی کاهش میدهد. میزان خطا بسته به نوع بارکد و بارکدخوان می تواند به 1 خطا در 36 تریلیون حرف باشد. بارکدخوان دستگاهی سریع و قابل اعتماد است و زمان بی نهایت کمتری نسبت به ورود دستی داده ها به خود اختصاص می‎ دهد.

با استفاده از بارکدها اطلاعات را به شیوه آسان‌تر و سریع‌تری می‌توان دسته‌بندی نمود و بااستفاده از دستگاه بارکدخوان دسترسی به اطلاعات ثبت شده با اطمینان از صحت  آنها ، در کمترین زمان امکان پذیر میباشد.

گسترش استفاده از بارکد تأثیر مثبتی در صرفه جویی در وقت و منابع انسانی داشته است. برای مثال جهت موجودی میان سال یک فروشگاه نیاز به  25 نفر میباشد که در آخر هفته کار کنند. پس از اجرای بارکد، این میزان به 4 کارمند کاهش می یابد  که موجودی کالا را در 5 ساعت تکمیل میکنند.

آموزش کارکنان برای استفاده از یک سیستم بارکدخوان ، چند دقیقه ای بیشتر زمان نمیبرد. علاوه بر این، کارکنان مجبور به آشنایی با روش قیمت گذاری یا موجودی کامل نیستند.  

از لحاظ طراحی و چاپ بارکدها ارزان هستند و با مواد مختلفی آنها را میتوان تهیه کرد.

بارکد ها می توانند به هر سطحی متصل شوند از اینرو می توان از آنها نه تنها برای ردیابی خود محصولات، بلکه همچنین برای ردیابی حمل و نقل های خروجی و حتی تجهیزات استفاده نمود.

بارکد ها ردیابی دقیق موجودی را ممکن می ‎سازند ،  پس منجر به بهبود کنترل موجودی میشوند. بارکدهها امکان دسترسی سریع و قابل اعتماد به داده های مربوط به موجودی و قیمت گذاری را ممکن می‎سازند. خرید بارکدخوان صنعتی را از سایت انجام دهید. 

سایت فروشگاهی "تجهیزات" جامع ترین سایت در زمینه دستگاه بارکدخوان می باشد که اطلاعات مربوط به مدلهای مختلف بارکدخوانها ، مزایای استفاده از هر مدل و شیوه کار با  آنها را به صورت دسته بندی شده در اختیار کاربران قرار میدهد.  

از برندهای معتبر تولید کننده دستگاه بارکدخوان به موارد زیر میتوان اشاره نمود :  بارکد خوان دیتالاجیک ، بارکد خوان میوا ، بارکد خوان اکسیوم ، بارکد خوان سینو ، بارکد خوان سیمبول ، بارکد خوان رومنس ، بارکد خوان اسکن لاجیک و ...

فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
همراه ← 09123124701 
تماس نمایندگی ← 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 481
نمایش همه
علاقه مندی ها ()