تعریف چرخ گوشت تسمه ای:

در این متن قصد داریم اطلاعاتی در مورد چرخ گوشت های تسمه ای بدهیم و بگوییم چرخ ‌گوشت تسمه ای چیست و چه تفاوتی با چرخ گوشت گیربکسی دارد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تمایل انسان ها به استفاده از ابزار آلات ماشینی برای آسان شدن هر کاری و با توجه به ماشینی شدن زندگی های امروزی دستگاه هایی روی کار آمدند که در گسترش اینگونه نحوه زندگی کردن تاثیر بسزایی داشتند. یکی از این دستگاه ها چرخ گوشت ها می باشند که به طور کلی به دو نوع چرخ گوشت خانگی و صنعتی تقسیم می ‌شوند. در گذشته به صورت کاملاً دستی و با وسیله های بسیار ساده ای قطعه کردن و یا به صورت خمیر در آوردن گوشت ها را انجام می دادند. با گذشت زمان دستگاه‌ هایی به عنوان چرخ گوشت های کاملاً دستی روی کار آمده و بعد از گذشت مدت زمانی انواع پیشرفته تر آن به میدان آمد تا این که به چرخ گوشت هایی که امروزه در زندگی روزمره با آن ها سر و کار داریم تبدیل شدند. چرخ گوشت ها علاوه بر این که برحسب نوع برند با یکدیگر تفاوت دارند بر حسب عوامل دیگری نیز با یکدیگر متفاوت می باشند. یکی از این عوامل تقسیم بندی انواع چرخ گوشت برحسب نوع انتقال قدرت برای موتور می باشد که بدین وسیله چرخ گوشت را به دو نوع چرخ گوشت های صنعتی گیربکسی و چرخ گوشت تسمه ای صنعتی تقسیم می کنند. هر کدام از انواع چرخ گوشت نامبرده شده دارای کاربرد هایی است و همچنین دارای مزایا و معایبی می باشد. این مزایا و معایب باعث شده است که هر کدام از این چرخ گوشت ها را بتوان در مکان های مناسبی مورد استفاده قرار داد. مثلاً در قصابی ها بیشتر از چرخ گوشت نوع گیربکسی استفاده خواهند کرد ولی چرخ گوشت تسمه ای بیشتر برای استفاده در رستوران ها، آشپزخانه ها و اینگونه مواردی که به طبخ غذا می‌ پردازند کاربرد بیشتری خواهد داشت.

سایر اطلاعات و مقایسه چرخ گوشت تسمه ای و گیربکسی:

اگر بخواهیم در مورد تعریف هر کدام از چرخ گوشت های گیربکسی و تسمه ای اطلاعاتی را ارائه دهیم باید بگوییم چرخ گوشت های گیربکسی دارای یک عدد گیربکس یا جعبه دنده می باشند که داخل جعبه دنده ها تعداد مختلفی دنده بر حسب نوع چرخ ‌گوشت وجود دارد. این جعبه دنده برای انتقال قدرت در چرخ گوشت مورد استفاده قرار می گیرد و قدرت زیادی نیز به دستگاه های دارای گیربکس خواهد داد. ولی نوع تسمه ای که نوع قدیمی تر از چرخ گوشت می باشد دارای قابلیت هایی در خود است که چرخ گوشت گیربکسی فاقد آن ها می باشد و از آن ها بی‌ بهره است. فروش چرخ گوشت در برند های معتبر انجام می گیرد. 

برای این که انتقال قدرت در چرخ گوشت تسمه ای انجام بگیرد تسمه استفاده شده است. چرخ گوشت های تسمه ای را بیشتر می توان در رستوران ها، کبابی ها، فست فودها و آشپزخانه طبخ غذا استفاده نمود. زیرا در این مکان ها مواد غذایی مختلفی غیر از گوشت برای چرخ شدن وجود دارد یکی از این مواد مهم که می تواند به هر کسی دیگر آسیب برساند پیاز می باشد و آشپزخانه های طبخ غذا و غیره به دلیل زیاد بودن حجم مواد غذایی از چرخ گوشت برای چرخ کردن آن ها استفاده کنند. اگر نوع چرخ گوشت گیربکسی برای این موارد استفاده شود مطمئناً به چرخ گوشت مورد نظر آسیب می رسد، زیرا به دلیل دارا بودن آب پیاز و مواد دیگری که دارای آب می باشند این آب در قسمت انتهایی چرخ گوشت گیربکسی تجمع پیدا کرده و قابلیت خالی کردن نیز در آن وجود ندارد. به همین دلیل چرخ گوشت تسمه ای در اینگونه موارد کاربرد های بسیار زیادی داشته که امروزه از آن ها استفاده خواهند کرد. زیرا به هیچ وجه آب مواد غذایی در قسمتی از آن ها تجمع پیدا نخواهد کرد و هیچ آسیبی نیز به آن ها نمی رسد. ولی چرخ گوشت گیربکسی به مرور زمان به دلیل مواد غذایی آب دار آسیب زیادی دیده و دیگر قابل استفاده نخواهند شد.

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
همراه ← 09123124701 
تماس نمایندگی ← 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 445
نمایش همه
علاقه مندی ها ()