بارکدخوان از پرکاربردی ترین دستگاههای الکترونیکی می باشد كه از طریق تابش پرتوهای نور به بارکد روی كالا، نوع و اطلاعات مربوط به آن را تشخیص داده و به کامپیوتر انتقال می دهد.

امروزه تقریبا همه کالاهایی که تولید می شوند و در بازارهای عظیم جهانی توزیع میگردند،دارای بارکد هستند و دستگاه  بارکد خوان جهت اسکن این بارکدها به کاربرده می شود.  

هدف ابتدایی از تولید بارکدها، کالاهای فروشگاه‏های خوار و بار فروشی بود اما به مرور زمان در صنایع مختلف فراگیر شدند. بطوریکه امروزه در فروشگاه‌ها و یا سوپرمارکت‌ها، ادارات و سازمانها، مراکز درمانی، کارخانه های صنعتی، انبارها و … استفاده می‌شوند.

اجزاء تشكيل دهنده باركد خوان : فروشگاه تجهیزات

برای آشنایی با نحوه کار دستگاه بارکدخوان، باید اجزای مختلف آن را بشناسیم که اصولاً از سه جزء اصلی تشکیل می شود:

سیستم روشنایی یا منبع نور: بخشی از بارکدخوان که بوسیله آن نوارها و فضاهای موجود در بارکدها روشن می شوند. منبع نور می تواند به شکل دیود ساطع نور تک پرتویی، سیستم ساطع نور چند پرتویی، لیزری و تصویرپردازنده های دیودی باشد. انعکاس نور تابیده شده توسط سنسور دیده می شود.

سنسور و مبدل: سنسور بارکدخوان، نور منعکس شده از سیستم روشنایی را شناسایی می کند و با ولتاژ مختلف که نمایانگر شدت انعکاس است، یک سیگنال آنالوگ تولید می‌کند. مبدل، سیگنال آنالوگ را به یک سیگنال دیجیتال تبدیل می کند که توسط قسمت رمزگشا قابل تشخیص می باشد.

رمز گشا: در این بخش، سیگنال دیجیتال مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و به نوشتار اسکی ( کد استاندارد برای تبادل اطلاعات) تبدیل می گردد و سپس این نوشتار به فرمت استاندارد در می آید و در نهایت محتویات بارکد را به پورت خروجی بارکدخوان (کامپیوتر) ارسال می‌کند. فروش باسکول با قیمت های مختلف انجام می گیرد. 

فروش انواع بارکدخوان در فروشگاه تجهیزات

با توجه به گستردگی دستگاههای بارکدخوان، در سایت فروشگاه تجهیزات ویژگیها و مشخصات هر مدل با ذکر مزایا و معایب آنها در اختیار شما قرار گرفته است تا با بررسی آنها و شناخت کامل اقدام به خرید دستگاه مناسب نمایید.

فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
همراه ← 09123124701 
تماس نمایندگی ← 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 384
نمایش همه
علاقه مندی ها ()