اره استخوان بر دستی چیست و چه کاربردی دارد

اره افقی بر، اره شقه کن، اره لاشه بر دستی، اره قصابی دستی و اره همه کاره از نامهای دیگری ست که به  اره استخوان بر دستی اطلاق می شود. این دستگاه معمولا در قصابی، کشتارگاه، دامداری، مرغداری و شیلات مورد استفاده قرار می گیرد که با آن می توان انواع گوشت و استخوان و لاشه گاو، گوسفند، مرغ و ماهی را به راحتی برش داده و تکه تکه کرد.

این وسیله قدرتمند و همه کاره جهت برش انواع و اقسام متریال های صنعتی در کارهای مختلف ساختمانی، تاسیساتی، لوله کشی، الکتریکی، کار‌گاه‌های نجاری، آهنگری و حتی در پزشکی بسیار کاربردی می باشد.

در ادامه، فروشگاه مینروا امگا شما را بیشتر با این وسیله و ویژگیهای آن آشنا می کند.

ویژگیهای اره استخوان بر دستی

مهمترین ویژگی اره استخوان بر دستی قابلیت برش به صورت افقی می باشد. نوع برش در این دستگاه حالت رفت و برگشتی یا به اصطلاح چکشی دارد و میزان سرعت حرکت آن را می‌توان تنظیم کرد.

یکی از مهمترین ویژگی های اره استخوان بر دستی، برش مناسب بدون زایده اضافی می باشد، که موجب افزایش سرعت عمل کاربران می شود زیرا فقط با یک حرکت، برش را انجام می دهد.

این اره ها دارای دسته ارگونومیک می باشند که جهت راحتی کاربران طراحی شده و موجب می گردد پس از ساعتها استفاده دچار خستگی نشوند.

کار با اره استخوان بر دستی بسیار راحت می باشد و آزادی عمل زیادی را برای کاربر فراهم می‌کند.

تعویض تیغه در اره استخوان بر دستی بسیار راحت است و فقط با زدن کلید تیغه پران بر روی بدنه، می توان آنرا عوض کرده و تیغه‌های متنوعی برای برش مواد مختلف جایگزین یکدیگر نمود. در واقع برای برش هر ماده تیغ مخصوص آن لازم است و عمق برش دستگاه نیز بسته به نوع تیغه، تغییر می کند.

انواع اره استخوان بر دستی : فروشگاه مینروا امگا

این دستگاه بر اساس منبع تغذیه به دو دسته برقی و شارژی تقسیم می‌شود:

در مدلهای برقی، تیغه اره با کمک نیروی برق شروع به کار می کند و دارای قدرت بالاتری نسبت به مدل‌های شارژی هستند، به همین علت برش‌های عمیق‌تری را با سرعت عمل بالاتری ایجاد می‌کنند. همچنین یکنواختی سرعت و قدرت در تمام مدت زمان عملکرد موجب ایجاد برش‌های یکسان می‌شود.

در مدلهای شارژی به دلیل عدم اتصال به سیم، کاربران آزادی عمل بیشتری دارند، اما قدرت اره با کم شدن سطح باتری کاهش می‌یابد.

نکات مهم برای خرید اره استخوان بر

فروشگاه مینروا امگا به شما پیشنهاد می کند هنگام خرید این دستگاه به فاکتورهایی نظیر قدرت موتور، وزن دستگاه، میزان عمق برش، طراحی ارگونومیک دسته، امکان تعویض تیغه، امکان کنترل میزان سرعت و کیف جهت حمل؛  توجه داشته باشید.

رعایت نکات ایمنی هنگام استفاده از اره استخوان بر دستی

فروشگاه مینروا امگا نکات زیر را جهت افزایش ایمنی کار با این دستگاه ها توصیه می کند:

  • هنگام استفاده از اره استخوان بر دستی حتما از لباس‌های محافظتی، عینک و ماسک ایمنی استفاده کنید تا با پرتاب تکه های گوشت و استخوان در امان بمانید و صدمه ای به چشم و صورتتان وارد نیاید.
  • پس از اتمام برش از دست زدن به تیغه خودداری کنید واجازه دهید تا تیغه خنک شود.
  • برای تعویض تیغه ابتدا دستگاه را خاموش کرده و از برق جدا کنید و منتظر بمانید تا تیغه خنک شود، سپس آنرا عوض کنید.
  • از خوردن داروهای خواب آور هنگام کار با اره استخوان بر دستی شدیدا اجتناب کنید.
  • اگر تیغ اره استخوان بر هنگام کار داخل استخوان یا گوشت گیر کرد، ابتدا آنرا خاموش کنید، سپس به بررسی دلایل بپردازید. ممکن است تیغه کند شده باشد و یا سرعت مناسب انتخاب نشده باشد و یا اینکه تیغه انتخاب شده مناسب کار نباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره  خرید اره استخوان بر می توانید با کارشناسان فروشگاه مینروا امگا تماس بگیرید.

نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش امگا مینروا
آدرس دفتر مرکزی : میدان آزادی خیابان آزادی بعد از استاد معین ساختمان دلفین ( ورودی از خیابان دکتر هوشیار ) خیابان دکتر هوشیار پلاک 83 طبقه ی سوم
خط ویژه ی چهار رقمی : 0216123
تماس : 02133124701 - 02166919619 - 02166940107 - 02133510970
همراه : 09123124701

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 428
نمایش همه
علاقه مندی ها ()