باسکول‌ مکانیکی از اولین مدل‌ها و طراحی‌هایی است که این دستگاه توزین محبوب به خود دیده است. با این حال که این مدل از باسکول‌ها در گذشته بسیار پرکاربرد بودند و دقت اندازه گیری بسیار بالایی به اندازه مدل دیجیتالی ندارند، اما هنوز هم جای خود را در برخی کارخانجات و صنایع حفظ کرده‌اند. در واقع با عرضه طراحی جدید به بازار، یعنی باسکول‌های دیجیتالی، تقاضا و استفاده از باسکول قدیمی و غیردیجیتالی از بین نرفت.

چه چیزی موجب باقی ماندن این  باسکول در صنایع شده؟ درمورد این مدل باسکول چه می‌دانید؟ در ادامه مروری کوتاه بر ویژگی‌های این طراحی قدیمی اما محبوب می‌پردازیم.

باسکول مکانیکی چیست؟

باسکول مکانیکی به دسته‌ای از باسکول‌ها گفته می‌شود که دارای طراحی ابتدایی بوده و تقریبا از هیچ قطعه دیجیتالی برخوردار نیست. با این حال که این دسته از باسکول‌ها دارای طراحی ساده و دقت پایین هستند، اما هنوز هم در صنایع کاربرد دارند.

البته برای اینکه افراد بتوانند بهترین استفاده از دستگاه خود را داشته باشند، نیاز است درمورد این باسکول نیز نکاتی را برای مراقبت رعایت کنند. برای مثال لازم است که به طور منظم قطعات آن را روغن کاری کنید که دچار خوردگی نشود. البته نگهداری از باسکول مکانیکی بسیار ساده‌تر از باسکو‌ل دیجیتال است.

تاریخچه باسکول مکانیکی

اصطلاحا باسکول‌های مکانیکی را باسکول سنگی یا باسکول قپان می‌نامند. استفاده از این دستگاه تماما به صورت دستی بوده و سرعت و دقت پایین‌تری نسبت به باسکول دیجیتال دارند.

دلیل نامگذاری باسکول سنگی روی این دستگاه آن است که مقدار عددی توزین توسط سنگی که بالای علمک باسکول قرار دارد مشخص شده و تماما به‌صورت مکانیکی عمل می‌کند. همچنین این باسکول برای انجام توزین نیاز به هیچ منبع انرژی نداشته و به‌صورت کاملا مکانیکی، در هر شرایط محیطی و مکانی توزین را انجام می‌دهد.

کاربرد باسکول‌ مکانیکی

به دلیل وجود آلودگی و گرد و غبار فراوان در کارخانجات گچ سازی و در این قبیل صنایع، استفاده از باسکول‌های دیجیتال به دلیل حساسیت بالایی که در نگهداری و کالیبراسیون دوره‌ای دارد، مناسب نیست و باسکول مکانیکی جایگزین مناسبی است. فروش باسکول فروشگاهی به صورت حضوری و اینرنتی انجام می شود.

 این باسکول در صنایع کشاورزی و دامداری بسیار پرکاربرد است. این باسکول دقت بسیار بالایی نسبت به مدل‌های دیجیتالی و پیشرفته موجود در بازار ندارند اما هنوز هم کاربرد دارند.

فروشگاه دیجی اسکال

تلفن همراه ← 09123124701
خط ویژه ی چهار رقمی ← 0216123 
تماس : 02155833430 - 02133124701
نمایندگی ها ← 02133510969 ، 02177379815 ، 02133510970 - 02166085712
آدرس دفتر فروش ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار از خيابان ازادي - ورودي ساختمان از داخل دكتر هوشيار پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 413
نمایش همه
علاقه مندی ها ()