باسکول یکی از ابزار پرکاربرد در صنعت توزین می باشد که بر اساس نوع کارکردی که دارد در حیطه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. باسکول صنعتی همانگونه که می توان از نام آن حدس زد برای وزن کردن اجسام سنگین و حجیم (غالبا بین 500 کیلوگرم تا 2 الی 5 تن) در محیط های خشن صنعتی طراحی و تولید می شود و مصرف تجاری ندارد و درکارخانه های صنعتی و کارگاه ها و انبارها کاربرد دارد.  

این باسکول ها به واسطه داشتن ساختار قدرتمند فلزی توانایی تحمل وزن بسیار زیاد را دارند و در برابر ضربات احتمالی و اضافه وزن، بسیار مستحکم هستند.  

باسکول صنعتی به دو دسته دیجیتال و مکانیکی دسته بندی می گردد که استفاده از مدلهای دیجیتالی رایجتر می باشد بغیر از محیط های پرگرد و غبار و یا با سرما و رطوبت بالا که مدلهای مکانیکی عملکرد بهتری دارند.

تمامی مدلهای باسکول صنعتی دارای سه قسمت اصلی هستند که شامل کفه توزین، نمایشگر و حسگرهای وزن می گردد. کفه توزین از آلیاژهای بسیار مقاوم ساخته می شود تا با قرار گرفتن اجسام بسیار سنگین به راحتی وزن آنها را تحمل کند. نمایشگر که برای نشان دادن اطلاعات وزن کشی کاربرد دارد معمولا از نوع LCD یا LED می باشد و بسته به مدل تا چند رقم وزن و در برخی مدلها قیمت را نیز نشان می دهد.   

باسکول دیجیتال با بهره گیری از سنسورهای حساس به نام لودسل که بخش جدایی ناپذیر تمامی سیستم های توزین دیجیتال می باشد، سرعت و دقت بالایی در توزین دارد بطوریکه در عرض چند ثاینه وزن اجسام را نشان می دهد.

لودسل در زیر کفه یا صفحه پلتفرم قرار می گیرد که باسکول های کفه ای ممکن است تک لودسل و 4 لودسل باشند.  

شیوه کار باسکول صنعتی دیجیتال اصلا پیچیده نیست، فقط کافیست جسم مورد نظر روی کفه قرار بگیرد تا لودسل ها میزان فشار وارده بر کفه را اندازه گیری کنند و به نمایشگر انتقال دهند.  

باسکول صنعتی در ابعاد، اشکال، دقت و ظرفیت های مختلف در بازار موجود می باشد که مسلما انتخاب مدل مناسب کار دشواری به حساب می‌آید، اما سایت فروشگاه کابان تجهیز کار را آسان نموده و با ذکر مشخصات فنی و مزایا و معایب هر باسکول در کنار عکس آنها، امکان بررسی و مقایسه را فراهم نموده است.

باسکول سنگی و یا قپان همان باسکول های قدیمی اولیه می باشند که عملکردی مکانیکی دارند و پیش از ورود به عصر دیجیتال وظیفه وزن کردن اجسام بزرگ و حجیم بر دوش آنها بوده است. با اینکه انواع باسکول دیجیتال هر روز در حال پیشرفت هستند و با ابعاد، اشکال، دقت، ظرفیتها و قابلیتهای متنوع تولید و به بازار عرضه می گردند، اما استفاده از باسکول سنگی کاملا منسوخ نشده و در مواردی حتی عملکرد بهتری نیز از خود نشان می دهد.

در مناطق مرطوب و محیط های پر گرد و غبار و خاک مانند دامداری ها، زمینهای کشاورزی و کارخانجات گچ و سیمان استفاده از باسکول سنگی مناسبتر می باشد و عملکرد آن مختل نمی شود.  

دلیل نامگذاری این سیستم به دلیل استفاده از وزنه های سنگی ست که در وزن کشی استفاده می شود و مسئولیت سنجش وزن بر عهده آنها می باشد.

انواع باسکول سنگی با دخالت دست کار می کنند و احتمال خطا در آنها وجود دارد و البته با اینکه سرعت بالایی ندارند، اما به تمیزکاری زیاد یا کالیبره دوره ای نیز نیازی ندارند. ضمنا این باسکول ها بدون هیچگونه منبع انرژی مانند برق یا باتری کار می کنند و در هر شرایط جغرافیایی قابل استفاده هستند.

از مزایای قابل توجه باسکول سنگی یا قپان، دوام و عمر مفید بسیار طولانی آن می باشد که به دلیل دارا بودن بدنه بسیار مقاوم حاصل می شود و در ضمن قیمت پایین تری نیز نسبت به باسکولهای دیجیتال دارد.  

انواع باسکول سنگی معمولا برای وزن کردن اجسام 200 الی دو تن مورد استفاده قرار می گیرند و غالبا  دارای چرخ های آهنی هستند تا جابه جایی آنها آسانتر شود.  

فروش انواع باسکول سنگی در وب‌سایت فروشگاه کابان تجهیز به شکل اینترنتی صورت می پذیرد که شما می توانید برای انتخاب باسکول مورد نیازتان، ابتدا ویژگی‌های هر مدل را بر اساس نیازهای خود بسنجید و دستگاه مناسب را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

باسکول سهند یکی از تولیدات شرکت ایرانی سهند می باشد که با تجربه نیم قرن، در زمینه طراحی و تولید ابزار توزین فعالیت دارد. این شرکت تولیدی  به صورت تخصصی بر روی ساخت باسکول های نفرکش تمرکز کرده و مدلهای متنوعی با کیفیت و استاندارد بالا در اختیار کاربران قرار می دهد بطوریکه محصولات آن مورد تایید فدراسیون ورزشی قرار گرفته است.

باسکول نفرکش که به آن باشگاهی یا قد و وزن و حتی داروخانه ای نیز گفته می شود جهت توزین افراد مورد استفاده قرار می گیرد که فرد با ایستادن بر روی کفه، اطلاعات توزین را بر روی مانیتور مشاهده می کند.

ساختار ظاهری اغلب مدلهای باسکول سهند به شکل علمک دار است که نمایشگر در راس علمک قرار دارد و از نوع LED می باشد تا در فضای کم نور و محیط تاریک نیز قابل رویت باشد.

حداکثر ظرفیت توزین در باسکول سهند 200 کیلوگرم است و معمولا توانایی سنجش قد تا 200 سانتیمتر را دارد.

با توجه به دارا بودن استانداردهای معتبر، کارایی عالی، مقاومت بالا و قیمت مناسب نسبت به نمونه های خارجی، بسیاری از مصرف کنندگان داخلی مانند داروخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی، فدراسیون های ورزشی، باشگاه ها، مراکز تفریحی و ... ترجیح می دهند از باسکول سهند استفاده کنند.

از دیگر مزایای باسکول سهند می توان به دارا بودن بدنه مقاوم از جنس فلز و کفه استیل، دارا بودن حافظه داخلی، قفل اتوماتیک وزن، امکان اتصال به پرینتر وکامپیوتر اشاره نمود.

باسکول های تولیدی شرکت سهند به دو دسته کلی معمولی و سکه ای گروه بندی می شوند که با استفاده از مدلهای سکه ای در مراکز درمانی و بهداشتی می توان درآمدزایی نیز کرد.

شرکت سهند یک نوع باسکول ویلچری نیز تولید می کند که دارای دو رمپ ورودی و خروجی است تا بیمار با ویلچر به راحتی روی آن قرار گرفته و وزن کشی شود.

مشتریان گرامی جهت خرید انواع باسکول سهند می توانند با مشاورین مجموعه کابان تجهیز تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت کنند.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 286
نمایش همه
علاقه مندی ها ()