ترازو یکی از قدیمترین ابزارهای اندازه گیری می باشد که جهت تعیین وزن اجسام به کار برده می شود. این وسیله کاربردی از قرنها پیش مورد استفاده قرار می گرفته است.آنچه از شواهد بر می آید تصاویری از مقبره فراعنه مصر پیدا شده که اولین مدارک در مورد استفاده از  ترازو  می باشند.

در طول زمان ترازو ها دچار تغییر و تحولات بسیاری شدند و از مدلهای ساده به شکل ترازوهای ترکیبی مانند ترازوی حکمت درآمدند که پیچیده ترین ترازوها محسوب می شدند.  ساده ترین ترازوهای سنتی از دو کفه و یک شاهین تشکیل می شدند که از یک کفه برای قراردادن جسم و کفه دیگر برای قرار دادن وزنه های سنگی استفاده می شد. این وزنه ها به عنوان معیار وزن کشی دارای اندازه های مختلف بودند. هنگامیکه شاهین به حالت تعادل در می آمد، وزن جسم مشخص می شد.   

این ترازوها سالهای سال ابزار اصلی سنجش وزن بودند تا اینکه با پیشرفت تکنولوژی، ترازو های دیجیتال پا به عرصه ظهور گذاشتند و چنان قدرتمند عمل کردند که به کلی استفاده از ترازوهای مکانیکی منسوخ گردید.

ترازو دیجیتالی چیست : فروشگاه تجهیزات

ترازویی متشکل از مدارها، بردها و قطعات الکترونیکی که به صورت اتوماتیک پس از قرار دادن کالا روی سینی توزین، فرایند اندازه گیری وزن را انجام میدهند و این مرحله فقط چند ثانیه طول می کشد تا وزن جسم روی نمایشگر مشخص شود.

علاوه بر سرعت بالا، حساسیت و دقت فوق العاده ترازو دیجیتال موجب گسترش روزافزون آنها شده است.

قابلیتها و مزایای بیشمار ترازو دیجیتال موجب شده تا در  صنایع مختلف بسیار پرکاربرد باشد. فروش باسکول از طریق فروشگاه تجهیزات انجام می گیرد.

اشتباه رایج درمورد ترازو : فروشگاه تجهیزات

اشتباهی که در مورد ترازو رایج شده و به کار برده می شود، استفاده از کلمه وزن به جای حرم می باشد. در واقع ترازو وسیله ای ست که جرم اجسام را اندازه گیری می کند نه وزن آنها را، اما سالهاست که این اشتباه مصطلح شده است.  وزن هر جسم شامل نیرویی است که از سمت زمین به آن وارد می گردد و معمولاً با نیروسنج مورد اندازه گیری قرار می‌گیرد و وزن یک جسم تقریبا ۱۰ برابر جرم آن می باشد. برای مثال یک جسم ۳۰ کیلو گرمی معمولاً ۳۰۰ نیوتن وزن دارد.  

جهت خرید انواع ترازو می توانید از سایت فروشگاه تجهیزات دیدن کنید.

فروشگاه تجهیزات

آدرس دفتر مرکزی فروش و نمایشگاه ← ميدان آزادي خيابان آزادي بعد از استاد معين ابتداي دكتر هوشيار  پلاك ٨٣ طبقه ي سوم

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123
همراه ← 09123124701 
تماس نمایندگی ← 02133124701 - 02177379814 - 02133510970 - 02155833430 - 02177379815 - 02166085712

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 465
نمایش همه
علاقه مندی ها ()