آشنایی با کالباس بر براکس

یکی از نام های آشنا در عرصه واردات و تولید ماشین آلات صنایع غذایی، برند ایرانی براکس می باشد که کالباس بر یکی از تولیدات این شرکت به شمار میرود.

کالباس بر براکس برای اسلایس کردن کالباس، ژامبون، سوسیس، گوشت و سایر مواد غذایی  به صورت یکدست و تمیز کاربرد دارد. این دستگاه دارای تنوع بالایی می باشد و در انواع دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می گردد.

مدلهای دستی کالباس بر براکس برای مصارف فروشگاهی مناسب می باشند و در ساندویچی ها، سوپر مارکت ها و خرده فروشی ها و فروشگاه های عرضه محصولات پروتئینی و سایر خرده فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اما در عوض، مدلهای اتوماتیک جهت استفاده در مراکز صنعتی و نیمه صنعتی با حجم کار بالا مانند کارخانجات بسته بندی سوسیس و کالباس، هتل ها، رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی، طراحی و تولید می گردند. این مدلها قادر هستند در هر دقیقه بیش از 40 برش را به صورت خودکار انجام دهند.

انواع كالباس بر براكس دستي و اتوماتيك با قطر تيغه ۲۵، 27.5، ۳۰، ۳۲ و 35 سانتي متری

با اندازه های متنوع، ورقه های کالباس را برش می دهند. تیغه این دستگاه ها ساخت کشور آلمان و از جنس استیل ضدزنگ (stainless steel) با عمر طولانی می باشد.

از لحاظ شکل ظاهری، کالباس بر براکس به انواع رومیزی و ایستاده دسته بندی می شود که مدلهای ایستاده قدرت بیشتری نسبت به مدلهای رومیزی دارند و حجم بیشتری از مواد غذایی را می توانند برش دهند. کالباس بر های ایستاده براکس با وجود پایه های مجهز به چرخ براحتی قابل حمل و جابجایی می باشند، البته ترمزگیرهای موجود در چرخ ها، دستگاه را کاملا ثابت نگه میدارند.

در ساخت بدنه انواع کالباس بر براکس از آلومینیوم آنودایز شده استفاده می گردد که موجب استحکام دستگاه در برابر ضربات فیزیکی و واکنش های شیمیایی می گردد و البته براحتی می توان آنرا تمیز کرد.

آشنایی با کالباس بر اتوماتیک و کاربرد آن

کالباس بر اتوماتیک یکی از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی می باشد که بدون نیاز به نیروی انسانی با سرعت بالا، مواد غذایی بویژه کالباس و ژامبون را به ورقه های نازک و یک شکل و یک اندازه اسلایس می کند.  

این دستگاه علاوه بر رستوران ها، فست فودها و کترینگ ها با حجم بالای کار، در کارخانه ها و کارگاه های تولید کالباس به کار برده می شود که با قابلیت اتصال به دستگاه های وکیوم و بسته بندی، به طور همزمان ورقه های کالباس را به شکل بسته بندی شده درمی آورد. 

کالباس بر اتوماتیک از خیلی جهات بسیار بهداشتی عمل می کند: اول اینکه به دلیل خودکار بودن و عدم دخالت دست، هیچگونه آلودگی وارد مواد غذایی نمی شود و از طرف دیگر قابل شستشو بودن قطعات، موجب افزایش سلامت فراورده های گوشتی می گردد.

در اغلب دستگاه های کالباس بر اتوماتیک، بدنه از جنس آلومینیوم آنودایز شده می باشد که در برابر رطوبت و آب مقاومت کافی دارد و دچار زنگ زدگی، خوردگی و رنگ پریدگی نمی شود.  این پوشش مانع از چسبیدن مواد غذایی به بدنه می گردد و قابل شست و شو آن، تاکیدی بر بهداشتی بودن دستگاه می باشد.

کالباس بر اتوماتیک به دو شکل رومیزی و پایه دار تولید می گردد که مدلهای پایه دار به دلیل داشتن ابعاد بزرگتر و قدرت بیشتر، نسبت به مدلهای رومیزی امکان اسلایس کردن حجم بیشتری از کالباس را دارند. مجهز شدن مدلهای ایستاده به پایه های چرخ دار جابجایی دستگاه را آسان می سازد و ترمزهای تعیبه شده می تواند دستگاه را ثابت نگه دارد.

قطر تیغه های کالباس بر اتوماتیک بالای 30 سانتیمتر است که برشهای مداوم و تمیز و دقیقی را ایجاد می کند.

برخی از مدلهای کالباس بر اتوماتیک، دارای عملکرد دستی نیز می باشند تا بتوان زمانیکه حجم کار پایین است، به صورت دستی از آن استفاده کرد.

از دیگر مزایای کالباس بر اتوماتیک، ایمنی بالای آن می باشد که به دلیل خودکار بودن تمامی فرایند برش، خطری کاربران را تهدید نمی کند.

 

کالباس بر چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه فست فود از غذاهای پرطرفدار بشمار می رود که کالباس یکی از مواد اصلی جهت تهیه این نوع غذاها می باشد و معمولاً به صورت برش خورده مصرف می‌شود.  

کالباس بر یا اسلایسر کالباس دستگاهی ست که جهت افزایش سرعت و دقت برای برش مواد پروتئینی مانند گوشت، کالباس، پنیر و...در فست فودی ها، ساندویچی ها، فروشگاه های محصولات پروتئینی و کارخانجات بسته بندی سوسیس و کالباس طراحی و تولید می گردد. این دستگاه در عرض چند ثانیه تکه های بزرگ کالباس را به شکل ورقه هایی با ضخامت یکسان و مساوی برش می دهد که اندازه آنها قابل تنظیم می باشد.

دستگاه های کالباس بر معمولا در دو نوع دستی و اتوماتیک تولید و به بازار عرضه می گردند:  در مدلهای دستی باید قطعه کالباس یا ژامبون مورد نظر را با نیروی دست با فشار یکنواخت به سمت تیغه حرکت داد تا برشهای لازم انجام گیرد. اما در مدلهای اتوماتیک بدون دخالت دست و به شکل خودکار فرایند اسلایس کردن صورت می گیرد، به همین دلیل خطری کاربران را تهدید نمی کند و به علت عدم دخالت عامل انسانی، از نظر بهداشتی نیز کاملا استاندارد می باشند. مدلهای دستی غالبا در فروشگاه هایی که مشتریان کمی دارند کاربردی هستند.

کالباس بر های اتوماتیک به دلیل سرعت بالایی که دارند، قادر هستند حجم بیشتری از مواد غذایی را برش دهند و برای استفاده در فروشگاه های بزرگ که مشتریان زیادی دارند و در مراکز تولید و بسته بندی کالباس بسیار مناسب هستند.  

کارایی هر یک از کالباس بر ها، به حجم فعالیت آن‌ها بستگی دارد، از اینرو به گروه های خانگی، فروشگاهی و صنعتی دسته بندی می شوند.

از طرف دیگر، کالباس بر ها با ابعاد تیغه، قطر برش، قدرت موتور و جنس بدنه متفاوت در بازار موجود هستند.

تیغه که اصلی ترین قطعه یک کالباس بر به شمار می رود، از جنس استیل ضدزنگ و در اندازه های 25، 27.5، 30، 32 و 35 سانتی متری ساخته می شود. اکثر کالباس بر ها به سیستم تیز کننده سرخود مجهز هستند که هنگام برش، تیغه نیز تیز می گردد.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

  

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 236
نمایش همه
علاقه مندی ها ()