آشنایی با اره استخوان بر و کاربرد آن

اره استخوان بر یکی از دستگاه های کاملا صنعتی در صنایع غذایی محسوب می گردد که جهت برش انواع گوشت استخوان دار، بدون استخوان، تازه و منجمد و حتی ماهی طراحی و تولید می گردد و به آن اره گوشت بر، اره ماهی بر و اره قصابی نیز گفته می شود. این دستگاه مجهز به تیغه اره نواری می باشد که با حرکت دورانی با سرعت و دقت بسیار زیاد گوشت و استخوان را برش می دهد.

انواع اره استخوان بر در کشتارگاه ها، شیلات، قصابی ها، مراکز عرضه محصولات پروتئینی و آشپزخانه های صنعتی کاربرد دارند و با ایجاد برشهای دقیق، یکدست و یک اندازه از مواد گوشتی نیاز این مراکز را برطرف می سازند.

این دستگاه دارای دو فلکه می باشد که یکی از آنها بصورت مستقیم و یا از طریق تسمه به الکترو موتور متصل شده و موجب حرکت دورانی تیغ اره نواری حول فلکه دوم می شود. برای کار با این دستگاه کافیست که گوشت را در مقابل تیغه قرار دهیم تا به طور اتوماتیک برش داده شود. در مسیر برش، دو بازوی راهنما قرار دارند که از تاب خوردگی تیغه جلوگیری کرده و منجر به برشهایی صاف می شوند. تیغه اره استخوان بر بسیار تیز و پایدار است و با ارگانیسم کشش تیغه می توان آن را به بهترین حالت تنظیم کرد.

اره استخوان بر در دو شکل رومیزی و پایه دار موجود می باشد که دستگاه های رومیزی را می توان به آسانی روی پیشخوان و هرگونه میزی استفاده نمود و در عوض دستگاه های پایه دار با دارا بودن موتور قدرتمند تر و ابعاد بزرگتر برای مراکزی با حجم بالای گوشت مناسبتر می باشند.

از ویژگیها و مزایای این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود: مجهز بودن به تمام سیستم‌ های ایمنی و بهداشتی، عملکرد ساده، تعویض آسان تیغه، ساختار محکم و قابل‌ اعتماد، قابلیت تنظیم ضخامت برش بین چند میلی متر تا چند سانتی متر، امکان کار مداوم در ساعتهای طولانی

اره لاشه بر چیست و چه کاربردی دارد؟

اره لاشه بر که با نامهای اره شقه کن، اره افقی بر قصابی، اره افقی بر دستی، اره افقی لاشه بر و اره همه کاره نیز شناخته می شود، برای تکه تکه کردن و برش لاشه های دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه از تجهیزات ضروری و مورد نیاز در کشتارگاه ها، دامداریها، مرغداری ها و قصابی ها به شمار می رود تا به آسانی بتوان استخوان های محکم را نیز به قطعات کوچک تبدیل کرد.  

این وسیله کاربردی نه تنها گوشت و استخوان بلکه مواد دیگری از قبیل فلز، پلاستیک، کاشی و سرامیک را هم می تواند برش دهد و در حرفه‌های مختلف می توان از آن استفاده کرد.

ویژگیهای اره لاشه بر

اره لاشه بر با حرکت افقی یعنی به صورت رفت و برگشتی (چکشی) عملیات برش را انجام می دهد، از اینرو به آن اره افقی بر نیز می گویند.

تعویض تیغه در اره لاشه بر به آسانی میسر می باشد بطوریکه بدون نیاز به آچار فقط با زدن دکمه تیغه پران واقع بر روی بدنه می‌توان تیغه را جدا کرده و تیغه دیگری جایگزین آن نمود. جهت برش مواد مختلف با این اره، تیغه مخصوص به هر ماده نیاز می باشد برای مثال جهت برش فلز نمی توان از تیغه ای که گوشت را می برد، استفاده کرد و باید تعویض گردد.

با استفاده از اره لاشه بر می توان با درنظر گرفتن سختی مواد مختلف، سرعت حرکت تیغه را در حالتهای مختلف تنظیم کرد.

یکی از ویژگیهای منحصر به فرد اره لاشه بر داشتن فرم ارگونومیک زیبا و خوش دست بودن می باشد تا کاربران بتوانند ساعتهای طولانی بدون خستگی با این دستگاه کار کنند.

فناوری ضدلرزش، قفل سوئیچ، قابلیت فارسی‌بر، عایق دوبل و دارا بودن کیف همراه جهت حمل آسان از دیگر ویژگیهای اره لاشه بر می باشند.

آشنایی با اره لاشه بر و کاربرد آن

اره لاشه بر که غالبا با نامهای اره افقی بر و اره دستی قصابی نیز شناخته می شود اره ای همه کاره به شمار میرود. از این ابزار جهت تکه تکه کردن لاشه گاو و گوشفند و گوساله یا اصطلاحا شقه کردن دام استفاده می شود و در کشتارگاه ها، قصابی ها، کبابی ها، تالارها، دامداری ها و سایر مراکز عرضه فراورده های گوشتی کاربرد دارد. 

اره لاشه بر علاوه بر گوشت و استخوان (گرم و یخزده) برای برش مواد دیگری از قبیل چوب، فلز، پلاستیک، کاشی و سرامیک کاربرد دارد که هر یک از این متریالها تیغه مخصوص به خود را دارند و فقط با تعویض تیغه از این اره می توان استفاده های بیشتری نمود. به غیر از موارد فوق، اره افقی بر در پروژه‌های ساختمانی، عملیات امداد و آتش نشانی و پزشکی قانونی نیز بسیار پرکاربردی می باشد.  

حرکت رفت و برگشتی تیغه در اره لاشه بر امکان ایجاد برشهای صاف و منحنی را فراهم می کند و طراحی آن به گونه ایست که کاربران می توانند در هر جهتی آزادانه برش گوشت و استخوان را انجام دهند.  

قابلیت کنترل سرعت در اره لاشه بر به صاحبان این دستگاه اجازه می دهد تا سرعت برش را متناسب با نیاز خود تنظیم کنند و با استفاده از کلید روی بدنه سرعت اره را با در نظر گرفتن سختی مواد تغییر دهند.  

تعویض آسان تیغه یکی دیگر از ویژگیهای بارز اره لاشه بر می باشد که به آسانی و با زدن دکمه تیغه پران، تیغه را می توان عوض کرد.

اره لاشه بر در دو مدل شارژی و سیمی موجود می باشد که هر یک مزایای خاص خود را دارد، برای مثال مدل شارژی برای استفاده در مکانهایی که برق نیست مناسب است.

تمامی مدلهای اره لاشه بر دارای دسته ای آرگونومیک هستند که امکان کار مداوم را فراهم می آورد.    

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 300
نمایش همه
علاقه مندی ها ()