آشنایی با چرخ گوشت صنعتی

همانطور که همه ما می دانیم، چرخ گوشت دستگاهی ست که انواع گوشت را به شکل چرخ شده درمیاورد و از سالیان دور ابتدا به شکل دستی و سپس به شکل برقی در خدمت بشر بوده است.

چرخ گوشت صنعتی نسبت به مدلهای خانگی دارای قدرت بیشتر و ابعاد بزرگتر می باشد و البته حجم بالاتری از گوشت را در هر ساعت چرخ می کند و حتی قابلیت چرخ کردن گوشت منجمد را نیز دارد.    

این دستگاه یکی از ابزارهای ضروری در رستوران ها، فست فودها، قصابی ها و هرگونه مرکزی که با حجم بالایی از گوشت سروکار دارند، به شمار میرود و در واقع بدون آن کار این مراکز مختل می گردد.  

انواع چرخ گوشت صنعتی با توجه به مقوله های مختلفی دسته بندی می گردد:

این دستگاه ها با توجه به ابعاد، به دو نوع چرخ گوشت صنعتی ایستاده و چرخ گوشت صنعتی رومیزی دسته بندی می شوند.

بر اساس سایز خروجی گوشت، چرخ گوشت صنعتی با نمره های ۳۲، ۴۲، ۵۲ و بالاتر تولید می گردد.

چرخ گوشت صنعتی بر اساس نوع انتقال قدرت موتور به دو گروه تسمه ای و گیربکسی دسته بندی می شود که مدلهای گیربکسی قدرت بیشتری نسبت به مدلهای تسمه ای دارند.

یکی دیگر از شیوه های دسته بندی انواع چرخ گوشت صنعتی، توانایی چرخ کردن دمای گوشت در زمان ورود می باشد، بدین معنی که گوشت های مورد استفاده در غذا های مختلف به دو صورت تازه و یخ زده موجود هستند، برخی از چرخ گوشت ها می توانند فقط گوشت های تازه (بالای صفر) را چرخ کنند، در عوض، برخی دیگر علاوه بر قابلیت چرخ کردن گوشت تازه، توانایی چرخ کردن گوشت های یخ زده(منجمد) را نیز دارا هستند.

از مزایای استفاده از چرخ گوشت صنعتی می توان به سرعت و قدرت بالا، قابلیت عملکرد چپگرد و راستگرد، قابل شستشو بودن قطعات و حفظ نکات بهداشتی، دارا بودن ایمنی بالا بواسطه عملکرد اتوماتیک، امکان چرخ کردن گوشت به اشکال مختلف مانند سوزنی و نخودی بواسطه دارا بودن پنجره های مختلف، اشاره نمود.

برند ایرانی آلفا با بیش از 30 سال سابقه، یکی از تولیدکنندگان مطرح تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشد که با اتکا به تیم مهندسی متخصص و خلاق و بهره گیری از بهترین مواد اولیه دستگاه هایی با کیفیت طراحی و تولید می کند. یکی از محصولات این شرکت، چرخ گوشت آلفا می باشد که به واسطه قدرت و توان بالا، حتی قدرت چرخ کردن گوشتهای یخزده را نیز داد و با بازدهی فوق العاده، انتخاب مناسبی برای استفاده در رستوران ها، کبابی ها، هتل ها، کترینگ ها و مراکز عرضه محصولات پروتئینی بشمار میرود.

 چرخ گوشت های صنعتی برند آلفا در دو مدل با تیغه های 32 و 42 تولید و روانه بازار داخلی می گردد که قابلیت چرخ کردن 300 تا 600 کیلو گوشت در هر ساعت را دارد و جوابگوی حجم های کاری بالا می باشد.  

بدنه استیل چرخ گوشت آلفا از آلیاژ چدن با آبکاری قلع ساخته می شود که هم در برابر زنگ زدگی مقاوم است و هم استحکام کافی در برابر ضربه و خط و خش را دارد. همینطور امکان شستشوی بدنه و قطعات موجب افزایش رعایت اصول بهداشتی می گردد و سلامت فراورده های پروتئینی را تامین می کند.

موتور چرخ گوشت آلفا از نوع گیربکسی می باشد که بسیار نرم کار می کند و هنگام کار ضربه نمی زند. تغذیه این دستگاه از برق سه فاز تامین می شود که آنرا برای محیط های صنعتی قابل استفاده می سازد.

چرخ گوشت آلفا معولا به صورت ایستاده تولید می گردد که جابجایی و حمل دستگاه به دلیل تعبیه چهار چرخ ترمزدار بسیار آسان و راحت است.

فروشگاه اینترنتی کابان تجهیز امکان خرید دستگاه های چرخ گوشت آلفا را به صورت غیر حضوری فراهم نموده است، کافیست که وارد سایت شوید و به صورت آنلاین سفارش گذاری نمایید تا در اسرع وقت به آدرس مورد نظرتان ارسال شود.

چرخ گوشت صنعتی چه کاربردی دارد ؟

چرخ گوشت صنعتی، از مهم‌ترین و کاربردی ترین تجهیزات آماده سازی مواد غذایی به شمار می رود که قادر به چرخ کردن حجم بالایی از انواع گوشت می باشد. این دستگاه نیاز اصلی رستوران‌‌ها، کبابی‌ها، قصابی ها، سوپر پروتئینی ها، کارخانه های بسته بندی مواد پروتئینی و تمام مراکزی ست که با گوشت چرخ کرده سرو کار دارند و توانایی ریز کردن گوشت های منجمد و تکه های بزرگ گوشت را نیز دارد.   

از ویژگیهای مهم چرخ گوشت صنعتی می توان به دارا بودن موتور قدرتمند، سرعت بالا، کارکرد آسان، عملکرد ایمن و بهداشتی اشاره نمود.

انواع چرخ گوشت صنعتی

این دستگاه ها بر اساس شکل ظاهری به دو دسته رومیزی و پایه دار، بر اساس نوع موتور به دو دسته گیربکسی و تسمه ای، بر اساس نوع برق مصرفی به گروه های تک فاز و سه فاز و البته به دو شکل یخچال دار و بدون یخچال دسته بندی می شوند.

علاوه بر اینها، سایز تیغه و اندازه دهانه خروجی گوشت نیز وجه تمایز انواع چرخ گوشت صنعتی می باشد که شامل مدلهای ۲۲، ۳۲، ۴۲ و ۵۲ می گردد و هر چه این عدد بالاتر می رود دستگاه توان بیشتری دارد و حجم بیشتری از گوشت را به شکل چرخ شده در می آورد.    

تفاوت چرخ گوشت صنعتی گیربکسی و تسمه ای

اصطلاح گیربکسی و تسمه ای بودن مربوط به موتور چرخ گوشت صنعتی و شیوه انتقال قدرت از موتور به سایر قطعات مانند گلویی، روده و تیغه می باشد. دستگاه های گیربکسی به واسطه انتقال نیرو توسط چرخ دنده و گیربکس دارای قدرت بیشتری نسبت به مدلهای تسمه ای می باشند که قدرت موتور از طریق تسمه به سایر قطعات منتقل می گردد.

چرخ گوشت صنعتی با موتور تسمه ای علاوه بر گوشت توانایی چرخ کردن مواد آبداری مانند پیاز و سیب زمینی را دارد در حالیکه چرخ کردن این مواد با موتور گیربکسی موجب تجمع آلودگی و در نهایت آسیب رسیدن به دستگاه می گردد.

 

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 268
نمایش همه
علاقه مندی ها ()