آشنایی با دستگاه آسیاب و انواع آن

دستگاه آسیاب یکی از ابزارهایی ست که قدمت استفاده از آن به هزاران سال پیش برمی گردد و یکی از اولین ابداعات بشر می باشد که جهت آماده سازی مواد غذایی مانند تهیه آرد از گندم آنرا به خدمت گرفت. آسیابها در گذشته به شکل مکانیکی بودند و با بهره گیری از نیروی آب و باد کار می کردند. اما به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها نیز دچار تغییر و تحول عظیمی شدند و به دستگاه آسیاب برقی تبدیل گردیدند که انواع متنوع با کارکردهای مختلف دارند.

امروزه دستگاه آسیاب در زمینه های مختلفی از قبیل خرد کردن مواد غذایی، مواد دارویی و شیمایی و مواد معدنی به کار گرفته می شود و با قدرت و سرعت بالا حجم بالایی از مواد را به شکل پودر شده درمی آورد.

دستگاه آسیاب صنعتی در صنایع غذایی بسیار پرکاربرد می باشد و دانه های سختی مانند قهوه، فلفل، زرد چوبه، دارچین و سایر ادویه جات، انواع حبوبات، سنگ نمک و غیره را به گونه ای پودر می کند که دیگر نیازی به الک کردن نباشد.   

بر اساس شکل ظاهری، آسیاب ها را می توان به دو گروه رومیزی و ایستاده دسته بندی نمود که مدلهای ایستاده دارای ابعاد، قدرت و توان بالاتری می باشند و بازدهی بیشتری نیز دارند، از اینرو غالبا در مصارف صنعتی و نیمه صنعتی بکار برده می شوند، اما مدلهای رومیزی در ظرفیتهای پایین مصارف خانگی نیز می توانند داشته باشند.

دستگاه آسیاب صنعتی بر اساس مکانیزم خرد کردن به اشکال چکشی، دیسکی، پره ای، پره-دنده و پین میل موجود می باشد که هرکدام برای خرد کردن یکسری مواد غذایی به کار می روند. برای مثال آسیاب چکشی برای پودر کردن گندم و جو و ادویه جات کاربرد دارد و یا آسیاب پره ای قدرت بسیار زیادی در آسیاب کردن مواد چرب مانند گردو و پسته را دارد.

دستگاه آسیاب چیست و چه کاربردی دارد ؟

پیشینه آسیاب کردن مواد غذایی به هزاران سال پیش باز می گردد که در طی زمان دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است. امروزه دستگاه آسیاب با انواع و مدلهای مختلفی برای خرد کردن، ساییدن و پودر کردن مواد مختلف غذایی تولید می گردد که مصارف خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی دارند.

دستگاه آسیاب یکی از تجهیزاتی ست که در رستوران ها، هتل ها، عطاری ها و کارخانجات و کارگاههای تهیه و توزیع مواد غذایی جهت آسیاب کردن ادویه جات، خشکبار، قهوه، گندم و جو، سنگ نمک، شکر و غیره به کار برده می شود.

انواع دستگاه آسیاب

این دستگاه بر اساس شکل ظاهری به دو شکل رومیزی و ایستاده تولید می شوند که مدلهای ایستاده قدرت و ظرفیت بیشتری دارند.

مدلهای مختلف دستگاه آسیاب را بر حسب ماده غذایی که خرد می کنند نیز می توان به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد مانند دستگاه آسیاب گندم و جو، دستگاه آسیاب ادویه جات، دستگاه آسیاب قهوه

علاوه بر این، دستگاه آسیاب با توجه به ظرفیت مخزن و بازدهی به دسته های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی دسته بندی می گردد. مدلهای صنعتی دارای قدرت و سرعت بالایی هستند و می توانند حجم بیشتری از مواد غذایی را آسیاب کنند. آسیاب صنعتی علاوه بر صنایع غذایی در داروسازی نیز کاربرد دارد.  

دستگاه های آسیاب صنعتی خود بر اساس مکانیزم کارکرد به مدلهای چکشی، پره ای- دنده ای پین میل، پره ای و غلتکی تقسیم بندی می گردند.

ویژگیهای دستگاه آسیاب صنعتی

این دستگاه ها دارای ظرفیتهای متفاوتی هستند بطوریکه میتوانند از 15 کیلوگرم در ساعت در مدل های کوچک تا 500 کیلوگرم در ساعت بازدهی داشته باشند.

آسیاب های صنعتی با توان و قدرت بالایی که دارند میتوانند سخت ترین مواد را به قطعات ریز خرد کرده و پودر نمایند.

منبع تامین انرژی در دستگاه آسیاب صنعتی بسته به مدل از طریق برق تک فاز و سه فاز می باشد.

این دستگاه آسیاب وارداتی از بهترینها در بازار ایران به حساب می آید که برای آسیاب کردن میزان قابل توجهی دانه های قهوه در کافه ها، رستوران ها، هتل ها و مراکز فروش قهوه مناسب و کاربردی می باشد و با آسیاب کردن دانه های این نوشیدنی در لحظه، قهوه ای با طمع و عطر واقعی در اختیار مشتریان قرار می دهد.    

مدلهای مختلف دستگاه آسیاب قهوه لاتینا با قدرت منحصربفرد، دانه های قهوه را به شکل کاملا یکدست خرد می کنند و بارزترین ویژگی آنها داشتن درجه های مختلف نرمی و زبری پودر قهوه است که بسیار متنوع  (8 تا20 درجه) می باشد. برای مثال در مدل T60، درجه یک برای دستگاه های اسپرسو ساز صنعتی، درجه دو برای استفاده در دستگاه های اسپرسو ساز نیمه صنعتی، درجه های سه و چهار جهت مصرف دستگاه های خانگی، درجه پنج و شش برای استفاده در موکاپات  و درجه هفت و هشت برای درست کردن قهوه فرانسه با فرنچ پرس می باشند.

از لحاظ ظاهری، دستگاه آسیاب قهوه لاتینا به شکل رومیزی در ابعادی مناسب کافه های متوسط طراحی شده است و دارای یک مخزن می باشد. از لحاظ ساختاری، این آسیاب دارای تیغه‌ محکم و برنده از جنس فولاد ضدزنگ آبدیده، بدنه ای از ترکیب پلاستیک فشرده ABS و آلومینیوم و مخزن استیل برای نگهداری قهوه آسیاب شده است که در کنار ظاهری زیبا، کارایی عالی دارد.

دستگاه آسیاب قهوه لاتینا بسته به مدل می تواند 250 تا 500 گرم دانه قهوه را خرد و پودر ‌کند و دارای توان 250 تا 300 وات می باشد.   

انواع دستگاه آسیاب قهوه لاتینا وزن زیادی ندارند و براحتی قابل جابجایی هستند که یکی از مزایای این دستگاه ها بشمار میرود.

برای آشنایی بیشتر با امکانات و مشخصه های انواع دستگاه آسیاب قهوه لاتینا ، کارشناسان فروشگاه کابان تجهیز راهنمای شما خواهند بود.

 

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

 

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 269
نمایش همه
علاقه مندی ها ()