یکی از پرکاربردی ترین دستگاه های آماده سازی مواد غذایی، دستگاه غذاساز یا کاتر میکسر می باشد که با قابلیتهای مخلوط کردن مواد مختلف، خرد کردن، رنده کردن، پوره کردن، له کردن و حتی آسیاب کردن انواع مواد اولیه، کاربردی چندمنظوره دارد.

دستگاه غذاساز  می تواند حجم بالایی از مواد غذایی را باسرعت و قدرت فوق العاده ای آماده کند که تمامی فرایند آماده سازی به شکل اتوماتیک انجام می گیرد، از اینرو علاوه بر دارا بودن ایمنی بالا، به صورت کاملا بهداشتی نیز عمل می کند.  

استفاده از دستگاه غذاساز درکارخانه‌ها، کارگاه های کیک پزی، رستوران ها، تالارها، هتل‌ها، کترینگ‌ها، بیمارستان‌ها و ... بسیار کاربردی می باشد و موجب صرفه جویی در انرژی و زمان می گردد.

از موارد استفاده از دستگاه غذاساز می توان به تولیدیهای سوسیس و کالباس، بیمارستان ها برای آماده سازی غذای بیماران، خمیرگیری جهت پخت انواع کیک و شیرینی، مخلوط کردن گوشت با افزودنیها و ورز دادن آنها برای تولید همبرگر، تهیه و آماده سازی انواع سس، اماده سازی سالاد و تهیه لواشک اشاره نمود.

دستگاه غذاساز دارای یک مخزن با سایزهای مختلف جهت ریختن مواد غذایی می باشد که به دو شکل بشقابی و سطلی تولید می گردد. جنس مخزن به دلیل در تماس بودن با مواد غذایی حتما از استیل ضدزنگ می باشد تا هم تازگی، عطر و مزه و خواص آنها حفظ شود و هم موجب افزایش استاندارد‌های بهداشتی می گردد. تیغه های دستگاه نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

مدلهای مختلف دستگاه غذاساز در قدرت موتور با یکدیگر تفاوت دارند که هر چه موتور توان بیشتری داشته باشند، سرعت عمل آنها نیز افزایش می یابد.

اغلب مدلهای دستگاه غذاساز مجهز به ترموستات هستند که در صورت بروز هر گونه خطر به شکل اتوماتیک برق دستگاه را قطع و آنرا خاموش میکند.

تنوع بالای دستگاه غذاساز در فروشگاه کابان تجهیز به شما خریداران محترم اجازه می دهد تا دستگاهی مطابق با نیاز کسب و کارتان را انتخاب و خریداری نمایید.

دستگاه غذا ساز چیست؟

این دستگاه یکی از تجهیزات آماده سازی مواد غذایی در آشپزخانه های صنعتی می باشد که موجب افزایش سرعت در روند آشپزی می گردد. با استفاده از دستگاه غذا ساز می توان همه کارهای زمانبر و خسته کننده آشپزخانه مانند خرد کردن، آسیاب کردن، ریز ریز کردن، ورقه ورقه کردن، رشته رشته کردن، پوره کردن، رنده کردن، مخلوط کردن، کوبیدن و هم زدن مواد اولیه را انجام داد.  

کاربرد عمده دستگاه غذاساز در رستوران‌ها، فست فودها، کافی شاپ‌ها، بیمارستان ها، کترینگ ها و کارخانجات و کارگاه‌های تولید مواد غذایی می باشد.

انواع دستگاه غذا ساز

دستگاه غذا ساز خانگی : این مدلها با ظرفیت پایین موجود هستند و در آشپزخانه منازل جهت صرفه جویی در زمان و انرژی مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه غذا ساز صنعتی : این مدلها چند کاره هستند و نقش مهمی در افزایش سرعت آماده سازی غذا و آشپزی دارند. با استفاده از دستگاه غذا ساز صنعتی می توان حجم بسیار زیادی از مواد را با سرعت بالا در مدت زمان بسیار کم مخلوط و یا میکس کرد. تفاوت اصلی مدلهای مختلف این دستگاه در ظرفیت مخزن آنها می باشد که با لیتر مشخص می گردد.  

مزیای استفاده از دستگاه غذا ساز

دستگاه غذا ساز به دلیل چندکاره بودن و قابلیت های فراوانی که دارد، می تواند جایگزین چندین دستگاه گردد.

سرعت عمل بالای دستگاه از یک طرف سبب جلوگیری از اتلاف وقت و از طرف دیگر موجب افزایش سرعت و دقت در آماده سازی غذا می شود.

 تیغه های تیز از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ این دستگاه، مواد غذایی را به صورت بهداشتی آماده پخت می کند.

مقاوم بودن جنس بدنه دستگاه غذا ساز در مقابل خوردگی، زنگ زدگی و پوسیدگی موجب تمیز کردن آسان و طول عمر بالای دستگاه می گردد.

مجهز شدن موتور دستگاه غذا ساز به سیستم تهویه، امکان کارکردن در ساعتهای متمادی را فراهم می کند.  

آشنایی با دستگاه غذا ساز

غذاساز وسیله ای چندکاره می باشد که برای خرد کردن، چرخ کردن، برش زدن، ریز ریز کردن، ورز دادن، آب گیری کردن، پوره کردن و مخلوط کردن انواع مواد غذایی از قبیل سبزیجات، میوه ها، گوشت و غیره بکار میرود و مانند آچار فرانسه در آشپزخانه ها عمل می کند.

هر یک از وظایف دستگاه غذاساز با تیغه مخصوص به خود انجام میشود یعنی برای مثال تیغه ای که جهت خرد کردن جعفری برای سوپ استفاده می شود با تیغه ای که مایع کیک یا کوکو را هم می زند، کاملا متفارت هستند.

از آشپزخانه منازل گرفته تا تمامی مکان هایی که در کار تهیه غذا می باشند مانند هتل ها، تالارها، رستوران ها، کترینگ ها، شیرینی پزی ها و حتی بیمارستان ها از دستگاه غذاساز استفاده می کنند.

با استفاده از این دستگاه می توان حجم انبوهی از مواد را در هر ساعت میکس کرده و آماده مصرف یا پخت نمود مانند آماده سازی مواد ترشی که کاری بسیار ساده می باشد، کافی است که مواد مورد نیاز را در داخل مخزن دستگاه ریخته و با روشن کردن آن، بقیه کارها را به تیغه های دستگاه بسپارید.

قطعات اصلی دستگاه غذاساز مخصوصا تیغه ها و مخزن از آلیاژ استیل ساخته می شوند تا هم کوچک‌ترین ذرات مواد غذایی به سطوح نچسبند و هم نظافت و شست‌وشوی آنها به‌سادگی انجام شود.

تعبیه موتور قدرتمند در دستگاه غذاساز، موجب سرعت بخشیدن به آماده کردن مواد اولیه و آشپزی می گردد. در اغلب مدلها با مجهز شدن موتور به سیستم تهویه، این دستگاه می تواند تا ساعتها بدون وقفه به کار خود ادامه دهد.  

تهیه‌ی مواد یکدست و یک اندازه، صرفه جویی در وقت و انرژی، مجهز بودن به میکروسوئیچ ایمنی، دارا بودن استانداردهای بهداشتی، افزایش سرعت و دقت در آماده سازی مواد اولیه از مزایای دستگاه غذاساز به شمار می روند.

 

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

 

 

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 212
نمایش همه
علاقه مندی ها ()