جهت تهیه برخی از غذاهای گوشتی، نیاز به مخلوط کردن و ورز دادن گوشت با ادویه و سبزیجات معطر و سایر مواد غذایی می باشد تا غذا طعم بهتری پیدا کند. دستگاه میکسر گوشت به همین منظور طراحی و تولید میشود تا افراد مجبور نباشند حجم بالایی از گوشت را به صورت دستی ورز دهند. این دستگاه با قابلیت ورزدهی گوشت و مواد به طور منظم و یکنواخت، موجب صرفه جویی در زمان و هزینه مراکزی از قبیل رستوران ها، کبابی‌ها، تالارها، هتل‌ها و کارخانه‌های تولید فراورده‌های گوشتی می شود. 

دستگاه میکسر گوشت دارای یک مخزن بزرگ است و درون آن تیغه‌های پارودار وجود دارد که با چرخش آنها توسط اهرم واقع بر روی بدنه، عمل میکس یا ورز دادن گوشت انجام می شود. قابلیت چرخش معکوس تیغه ها، موجب افزایش کیفیت خمیر گوشت می گردد.

در ساخت این دستگاه از آلیاژ استیل استفاده می شود که مزایای فراوانی را به دنبال دارد: اول اینکه موجب افزایش استحکام قطعات در مقابل ضربه خوردن و زنگ زدن می شود و طول عمر مفید دستگاه را تضمین می کند. دوما به دلیل در تماس بودن با مواد غذایی، به راحتی قابل شستشو می باشد تا نکات بهداشتی رعایت گردد و در آخر اینکه در مزه و خواص گوشت تغییری ایجاد نمی کند. علاوه بر این، پس از پایان کار، می توان تمام قطعات و اجزای میکسر را براحتی از هم جدا کرده و شستشو داد.  

تعبیه تهویه داخلی در اغلب مدلهای دستگاه میکسر گوشت، این امکان را میدهد تا دستگاه بتواند ساعتها بدون وقفه به کار مخلوط کردن ادامه دهد، بدون اینکه آسیبی به موتور آن برسد. در ضمن، قطعات الکترونیکی این دستگاه ها درون محفظه ای قرار دارند تا از پاشش آب در امان باشند.  

مخزن مدلهای مختلف دستگاه میکسر گوشت دارای ظرفیتهای متفاوتی هستند و بازدهی بیش از 500 کیلوگرم در ساعت را دارند.

آشنایی با دستگاه میکسر اسپیرال و کاربرد آن

دستگاه میکسر اسپیرال یکی از دستگاه های پرکاربرد در آشپزخانه های صنعتی می باشد که جهت خمیرگیری و مخلوط کردن انواع مواد غذایی به طور یکنواخت به کار برده می شود. این دستگاه غالبا برای ورز دادن خمیر جهت تهیه نان و شیرینی و پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد که در رستوران ها، فست فود‌ها، هتل ها، قنادی‌ها، شیرینی پزی‌ها و حتی نانوایی ها کاربرد دارد و باعث افزایش سرعت خمیرگیری می گردد.   

دلیل نامگذاری این دستگاه به مدل تیغه ها و چرخش آنها برمی گردد یعنی اینکه تیغه مارپیچی حرکتی دورانی به دور مرکز دارد و محتویات مخزن را، که خود نیز با سرعت کمتر در حال چرخیدن است، مخلوط می کند.

دستگاه میکسر اسپیرال بر اساس نوع کاسه به دو دسته کاسه متحرک و کاسه ثابت تقسیم بندی می‌شود که هر دو دارای بازو یا همان شاخ اسپیرال شکل مارپیچی هستند. مدلهای مختلف این دستگاه در ظرفیت مخزن یا همان کاسه با یکدیگر متفاوت هستند و از ۳ لیتر (کیلو)  تا ۳۰۰ لیتر (کیلو) گنجایش دارند که دستگاه‌های بزرگ‌تر و پرظرفیت‌تر، قدرت موتور بالاتری هم دارند.

در ساخت تمامی قطعات این دستگاه که با مواد غذایی در تماس هستند اعم از بازوی مارپیچ ، تیغه و دیگ از استیل ضدزنگ استفاده می شود تا هم مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی داشته باشند و هم براحتی جدا شده و شستشو شوند.

دستگاه میکسر اسپیرال به دلیل ساختار مارپیچی به آرامی خمیر را قوام می آورد که موجب بهبود کیفیت خمیر و در نهایت افزایش کیفیت نان و شیرینی و سایر محصولات نهایی می گردد.  

افزایش سرعت کار، افزایش چشمگیر در بهره وری، ساختار مستحکم، قابلیت شستشوی آسان بدنه و قطعات، طراحی ارگونومیک، تنوع در ظرفیت و بازدهی و هزینه پایین در نگهداری از مزایای این میکسر به شمار میروند.  

دستگاه میکسر گوشت چیست ؟

این دستگاه از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی به شمار میرود که برای مخلوط کردن گوشت با سایر مواد غذایی مانند پیاز، سیب زمینی، ادویه جات، آرد و غیره و ورز دادن آنها مورد استفاده قرار می گیرد. با کمک میکسر گوشت می توان مواد اولیه غذاهایی از قبیل کباب کوبیده، پیتزا، همبرگر،کوفته و رولت را ورز داده و خمیر گوشتی کاملاً یک دست را آماده پخت نمود.  

استفاده از دستگاه میکسر گوشت در کبابی ها، رستوران ها، مراکز تهیه و توزیع غذا، مراکز تهیه ی فرآورده های گوشتی و کارخانجات تولید همبرگر موجب بهبود کیفیت و افزایش سرعت کار می گردد.

انواع دستگاه میکسر گوشت

این دستگاه بر اساس شکل ظاهری به دو دسته رومیزی و ایستاده تقسیم‌بندی می شود که مدل رومیزی دارای اندازه‌های کوچک‌تری بوده و ظرفیت پائین‌تری دارد. دستگاه میکسر گوشت ایستاده یا پایه‌دار به دلیل داشتن ابعاد بزرگتر مجهز به پایه های چرخ دار می باشد تا جابجایی آن با سهولت انجام گیرد.

این میکسرها را با توجه به نوع برق مصرفی به دو دسته تک فاز و سه فاز نیز می توان دسته بندی نمود. 

مزایای استفاده از دستگاه میکسر گوشت

این میکسر، مواد غذایی را به صورت کاملا یکنواخت مخلوط کرده و ورز می دهد.

به دلیل عدم دخالت دست در ورز دادن مواد گوشتی، مسائل بهداشتی کاملا رعایت می گردد.

میکسر گوشت موجب حفظ کیفیت و مزه غذاها می شود.

سرعت و قدرت بالا از دیگر مزایای میکسر گوشت به شمار میرود که فرآیند آماده سازی غذا را سرعت می بخشد.

علاوه بر غذاهای گوشتی برای تهیه جوجه کباب و سوسیس نیز از این دستگاه می توان استفاده کرد.

با تعبیه اهرم تخلیه در دستگاه میکسر گوشت، براحتی می توان گوشت را از مخزن خالی نمود.

مجهز بودن دستگاه میکسر گوشت به دو تیغه با قابلیت چرخش معکوس موجب ورز دادن هرچه بهتر گوشت می گردد.

 

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 237
نمایش همه
علاقه مندی ها ()