بارزترین ویژگی میکسر دستی که آنرا از سایر میکسرها متمایز می کند، طراحی جمع و جور و سبک می باشد تا براحتی در دست گرفته شود، به همین دلیل با انکه با نیروی برق کار می کند، به آن میکسر دستی گفته می شود.

از این دستگاه که با نام همزن برقی نیز شناخته می شود، به عنوان وسیله ای دم دستی جهت آسانتر کردن و سرعت بخشیدن به برخی کارها در آشپزخانه های صنعتی و خانگی استفاده می گردد. برای مثال جهت زدن تخم مرغ یا خامه دیگر نیازی به چنگال و خستگی دست نیست بلکه با میکسر دستی در عرض چند ثانیه هم زده می شوند و یا می توان در مدت زمان بسار کوتاهی آب و آرد و سایر مواد اولیه را جهت تهیه انواع خمیر مخلوط کرده و محصول نهایی یکدست و باکیفیت بدست آورد.

میکسر دستی دستگاهی ایده آل جهت استفاده در قنادی ها و شیرینی فروشی ها، بستنی فروشی ها، رستوران ها، فست فود ها، کافی شاپ ها و هتل ها بشمار میرود که با سرعت قابل تنظیم می تواند انواع میلک شیک ها، اسموتی ها، قهوه، بستنی، انواع سس‌ها و دیگر مواد غذایی را آماده کند.

تیغه میکسر دستی که مهمترین بخش دستگاه به حساب می آید از جنس استیل می باشد تا در تماس با مواد غذایی و آب و رطوبت براحتی زنگ نزند و دچار پوسیدگی نشود. برخی مدلهای میکسر دستی یک تیغه و برخی چندین مدل تیغه دارند که هر یک دارای کارایی متفاوتی هستند و البته به اسانی می توان آنها را تعویض نمود.   

اما بدنه میکسر دستی می تواند فلزی یا پلاستیکی باشد و تیغه براحتی از بدنه جدا شده و قابل شستشو است.

فروشگاه کابان تجهیز بهترین دستگاه های میکسر دستی از برندهای مطرح جهانی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد.

میکسر قنادی چه کاربردی دارد؟

در گذشته برای پخت نان و شیرینی، آماده سازی خمیر به شکل سنتی و با دست انجام میشد که هم کاری زمانبر و خسته کننده بود و هم احتمال ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل خمیر وجود داشت. اما با روی کار آمدن انواع میکسرها که یکی از آنها میکسر قنادی می باشد، تمامی مشکلات نامبرده شده از بین رفته است.

میکسر قنادی برای مخلوط کردن مواد اولیه مانند آرد، خامه و تخم مرغ، جهت آماده سازی و تهیه انواع کیک و شیرینی و بیسکویت استفاده می شود و با سرعت بالایی که دارد به صورت اتوماتیک مواد اولیه خمیر را آماده پخت می کند. با استفاده از این دستگاه به دلیل عدم دخالت دست، فرایند مخلوط کردن به صورت کاملا بهداشتی انجام می شود.

از میکسر قنادی علاوه بر شیرینی پزی ها، در مکانهای دیگری نیز مانند کافی شاپها، هتل ها، رستوران ها و تالارهای پذیرایی به منظور افزایش دقت و سرعت کار استفاده می گردد و حتی در تهیه دارو و مواد شیمیایی نیز کاربردی می باشد.

ساختار اصلی دستگاه میکسر قنادی شامل تغار یا کاسه، پارو یا همزن و موتور می باشد. کاسه که مواد اولیه درون آن ریخته می شوند به دو شکل ثابت و متحرک تولید می گردد. پارو یا بازو در این میکسرها به شکل مارپیچی می باشد که با چرخش آرام هم به دور خود و هم درون کاسه، باعث یکنواختی در خمیر میشود. قابلیت تنظیم سرعت در میکسر قنادی این امکان را می دهد تا بتوان انواع مواد را به راحتی ترکیب کرده و کیک و شیرینی بسیار باکیفیتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار داد.

از آنجاییکه قطعات میکسر قنادی در تماس مستقیم با مواد غذایی هستند، به همین دلیل غالبا از  جنس استیل ضد زنگ ساخته می شوند. این آلیاژ علاوه بر مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی، تاثیری بر طعم و خواص مواد غذایی نمی گذارد.

میکسر قنادی چیست ؟

به منظور آماده سازی و پخت انواع کیک و شیرینی و بیسکویت خمیر ماده ا‌ی اصلی به شمار میرود که برای مخلوط کردن و هم زدن مواد اولیه و تهیه خمیر یکدست با کیفیت مطلوب از میکسر قنادی استفاده می شود.

میکسر قنادی را باید از تجهیزات ضروری و مهم در شیرینی پزی ها، قنادی‌ها و آشپزخانه‌های بزرگ صنعتی دانست زیرا که با قدرت و سرعت بالا آرد، خامه، تخم مرغ، شیر و شکر را هم زده و خمیری یکدست را آماده می کند.

انواع میکسر قنادی

میکسر قنادی بر اساس حجم دیگ در سایز های مختلف وجود دارد که تعیین کننده‌ی میزان بازدهی و ظرفیت دستگاه می باشد و از ۵ تا ۱۱۰ کیلو (لیتر) متغیر است. دستگاه هایی با ظرفیت پایین مصارف خانگی و با ظرفیتهای بالا مصارف نیمه صنعتی و صنعتی دارند.

از طرف دیگر با توجه به نوع پارو یا همزن نیز میکسر قنادی به مدلهای مختلفی دسته بندی می گردد که شامل پاروی سیمی، پاروی مارپیچی، پاروی ضربدری، پاروی شاخی و پاروی پنجی می باشد. هر یک از این مدلها برای هم زدن مواد خاصی طراحی و استفاده می گردند.

انواع میکسر‌ قنادی دارای سه سرعت متفاوت می‌باشند که هر سرعت پاروی مخصوص به خود را دارد.

شیوه کار میکسر قنادی

ساختار اصلی این دستگاه شامل یک دیگ ثابت و پارو یا همزن می باشد که پارو ها هم حول یک محور می چرخند و هم در داخل دیگ در حال چرخش هستند. از آنجاییکه حرکت پاروها شبیه به حرکت سیارات هم به دور به خود و هم به دور خورشید می باشد، به این دستگاه، میکسر سیاره ای نیز گفته می شود.

فواید استفاده از میکسر قنادی

با توجه به جنس بدنه و پاروها که از آلیاژهای ضدزنگ ساخته می شوند و از طرف دیگر به دلیل عدم دخالت دست، مواد اولیه به صورت کاملا بهداشتی با هم مخلوط شده و ورز داده می شوند.

کار با این دستگاه بسیار راحت است و به سهولت می توان حجم زیادی از مواد غذایی را مخلوط کرده و سرعت و راندمان کار را افزایش داد.  

 

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 228
نمایش همه
علاقه مندی ها ()