انواع باسکول بر اساس نوع نمایشگر

در هر باسکول، نمایش نیروی اندازه گیری شده توسط لودسل ها، به صورت وزن بر عهده نمایشگر یا نشان دهنده است. نمایشگرهای باسکول می توانند بسیار ساده و ابتدایی باشند یا همراه خود تجهیزات بسیار پیشرفته مانند چاپگر یا امکان اتصال به آن، صفحه کلید تمام حروف یا عددی به صورت لمسی یا دیگر امکانات الکترونیکی از جمله امکان اتصال به رایانه به منظور بررسی اطلاعات توزین داشته باشد.

افراد با توجه به نیاز کسب و کار خود به هر یک از امکانات می توانند دستگاه مناسب را خریداری کنند. نمایشگرهای وزن یا اندیکاتورها به طور کلی به 4 مدل دسته بندی می شوند. در ادامه به بررسی این چهار مورد می پردازیم.

1. نمایشگرهای ساده

این مدل از نمایشگرهای باسکول برای ظرفیت های پایین تا 5 تن مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردی صنعتی یا تجاری دارند. نمایشگرهای وزن می توانند در نوع بدنه خود نیز متنوع باشند که به طور کلی به دو دسته فلزی و پلاستیکی (ABS) تقسیم می شوند. حال این مدل از اندیکاتورها نیز ممکن است انواع مختلفی بر اساس چیزی که نمایش می دهند داشته باشند، از جمله:

  • نمایشگرهای ساده ( تک نمایشگر) روی صفحه نمایش خود فقط وزن را نشان می دهند که مدل صفحه نمایشگر می تواند LED یا LCD  باشد.
  • نمایشگرهای 3 کاره علاوه بر نمایش وزن، قیمت واحد و قیمت کل را نیز نشان می دهد که صفحه نمایش آن می تواند به صورت LED یا LCD باشد.

2. نمایشگر پرینت دار

توزین یکی از بخش های مهم در اکثر کسب و کارها است. علاوه بر این ممکن است افراد نیاز داشته باشند که نتیجه توزین را یادداشت کنند و به صورت مکتوب داشته باشند. این مدل از انواع نمایشگر باسکول پاسخگوی نیاز به چاپ و پرینت افراد است. این نوع نمایشگر نیز انواع مختلفی دارد:

اندیکاتور پرینتردار تک نمایشگر فقط وزن را نشان می دهد، یعنی فاکتور چاپ شده فقط دارای مقدار وزن بار مورد نظر است.

اندیکاتور پرینتردار سه نمایشگر علاوه بر وزن، قیمت واحد، قیمت کل و نام کالا را نیز چاپ می کند. این اندیکاتور همچنین می تواند علاوه بر موارد ذکر شده، گزارشگیری و چاپ بارکد را انجام دهد.

3. نمایشگر باسکول های جاده ای

با توجه به ظاهرشان این طور به نظر می رسد که تفاوت زیادی نسبت به سایر مدل های نمایشگر باسکول ندارند ولی از نظر نرم افزاری تفاوت زیادی با دیگر نمایشگرها دارند، این تفاوت به دلیل کارهایی است که با استفاده از باسکول های جاده ای انجام می شود.

برای مثال بایستی وزن پر و وزن خالی اتومبیل توزین شده را چاپ کند، قابلیت اتصال به چاپگر لیزری یا سوزنی را داشته باشد، باید امکان گزارش گیری بر اساس شماره ماشین و به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه را داشته باشد.

معمولا این نوع اندیکاتورها دارای نمایشگر LED و LCD گرافیکی هستند و می توانند به نرم افزارهای توزین وصل شوند. همچنین قابلیت اتصال به نمایشگرهای ثانویه که معمولا خارج از اتاق توزین نصب می شود را دارند. این مدل اندیکاتورها دارای گارانتی بیشتری نسبت به مدل های دیگر هستند.

4. نمایشگرهای توزین خاص

با گسترش صنایع مختلف و نیازهای متفاوتی که در صنوف به وجود آمده، نیاز به توزین حین بسته بندی و در مدل های خاص نیز وجود دارد. انواع مختلف این نیاز از جمله توزین در شبکه پالایشگاه، که در حین بسته بندی باید عمل توزین نیز صورت بگیرد.

در صنایع غذایی نیز بایستی توزین در سیستم پرکن آرد یا شکر صورت بگیرد. نمایشگرهای سیستم توزین خاص دارای قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری هستند که امکان قطع و وصل کردن (رله خروجی) در وزن دلخواه را به اپراتور می دهند.

در این مدل از اندیکاتورها امکان اتصال به کامپیوتر یا سیستم های دیگر نیز وجود دارد. از طریق این اتصال می توان اطلاعات توزین را به کامپیوتر ارسال کرد.

جمع بندی

انواع مختلف اندیکاتورها با توجه به نیازی که در صنایع به آن هست، وجود دارد. علاوه بر این میتوان نوع نمایشگر باسکول را نیز تغییر داد. برای خرید مدل های مختلف نمایشگر به سایت scale.ir مراجعه کنید.

انواع باسکول بر اساس ظرفیت آن ها

وزن کردن بار یا وسایل مختلف در صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از لوازم و وسایلی که برای وزن کردن اجسام، دام، بار و غیره استفاده می شود، باسکول است. این وسیله پرکاربرد را می توان بر اساس موارد یا ویژگی های مختلف دسته بندی کرد. انواع باسکول در دو نوع ثابت و متحرک در کارخانجات صنعتی به صورت سبک، سنگین(جاده ای) و غیره تولید می شوند که می تواند بر اساس نیاز یا درخواست مشتری به صورت دیجیتالی یا مکانیکی باشد.

یکی از مهم ترین کاربردهای باسکول برای وزن کردن انواع ماشین از جمله تریلی، کامیون و نیسان در گمرک، راه آهن، بنادر یا میادین تره بار است. در نهایت با توجه به نوع کاربرد آن و ظرفیت مورد نظر، باسکول مناسب در محل نصب و مورد استفاده قرار می گیرد.

باسکول ها را می توان با توجه محل نصب، درخواست مشتری یا دیگر موارد به صورت پیش ساخته یا سفارشی تهیه کرد. در مدل های پیش ساخته کلیه مراحل ساخت باسکول در کارخانه تحت نظر مهندسین مجرب در چندین مرحله راستی آزمایی و مقاوم سازی در برابر عوامل مختلف صورت می گیرد.

در مدل های غیر پیش ساخته کلیه مراحل ساخت و نصب در محل صورت می گیرد. رعایت استانداردهای جهانی موجود در تمامی مراحل نصب باسکول از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و الزامی است.

یکی از راه های دسته بندی انواع باسکول بر اساس ظرفیت آن ها است. در ادامه به بررسی این دسته بندی می پردازیم.

دسته بندی انواع باسکول بر اساس ظرفیت

این دسته بندی بر اساس وزنی است که باسکول قادر به تحمل آن است. معمولا این دسته از باسکول های جاده ای با ظرفیت های بالای 5 یا 10 تن هستند و با ظرفیتشان شناخته می شوند.

باسکول 10 تن

این دسته از باسکول به باسکول نیسان کش معروف هستند و برای توزین ماشین های باری در همان اندازه نیسان مورد استفاده قرار می گیرند. تولید این مدل معمولا در نوع تمام فلز انجام می شود اما در صورت درخواست مشتری می توان نوع بنتی آن را نیز تولید کرد.

باسکول 20 تن

علاوه بر این نام، به باسکول 6 متری نیز معروف است. این مدل از انواع باسکول برای توزین ماشین هایی از جمله خاور مورد استفاده قرار می گیرد. باسکول خاورکش را معمولا به صورت تمام فلز تولید می کنند، البته در این مورد نیز به درخواست مشتری امکان تولید بتنی آن وجود دارد.

باسکول 30 تن

این باسکول نیز به نام باسکول 6 متری شناخته می شود. از جمله باسکول های سنگین بوده و برای توزین کامیون تک یا کامیون 6 چرخ کاربرد دارد. این باسکول نیز به صورت تمام فلز ساخته شده و در صورت نیاز مشتری می توان آن را به صورت بتنی تولید کرد.

باسکول 50 تن

به این مدل از باسکوهای سنگین، باسکول 50 تنی یا 8 متری می گویند. این از انواع باسکول های سنگین و جاده ای به حساب می آید. باسکول 8 متری برای توزین ماشین های سنگینی از جمله کامیون جفت یا 10 چرخ به کارگرفته می شود. در این مدل علاوه بر سفارش های مشتری، مدل پیش ساخته نیز تولید می شود.

باسکول های 60 و 80 تنی

این دو مدل باسکول از سنگین ترین انواع آن است. بیشترین ظرفیتی که می توانند تحمل و وزن کنند همان است که در نامشان ذکر شده و مانند دیگر باسکول های جاده ای می تواند به صورت تمام فلز، بتنی و نیم بتن نیم فلز ساخته شود. 

جمع بندی

هر کدام از انواع باسکول هایی که در این مقاله به آن اشاره شد با توجه به نیاز مشتری تهیه می شود. هر صنعتی نیاز به توزین ماشین یا بارهای بسیار سنگین داشته و می تواند با استفاده از باسکول با ظرفیت مناسب این نیاز را بر طرف کند.

اگر در کسب و کار خود به باسکول های فوق یا باسکولی با ظرفیت دیگر نیاز دارید، سر زدن به سایت scale.ir  خالی از لطف نیست.

کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 267
نمایش همه
علاقه مندی ها ()