با انواع باسکول غیر دیجیتالی آشنا شوید

باسکول وسیله ای پر مصرف در حیطه های مختلف جهت اندازه گیری های گوناگون وزن است. امروزه با وجود باسکول های دیجیتال، باسکول مکانیکی یا باسکول غیر دیجیتالی نیز بازار خود را حفظ کرده اند.

شاید دقت و سرعت آن ها به پای مدل دیجیتالی نرسد، اما برای کاربرد های تنها راه چاره استفاده از این نوع باسکول ها است. اتفاقا در مواردی که مورد استفاده قرار می گیرند، عملکرد خوبی نیز دارند.

فروشگاه اینترنتی دیجی اسکال شما را با انواع این وسیله آشنا خواهد کرد. همراه ما باشید.

باسکول غیر دیجیتالی چیست و چه انواعی دارد؟

باسکول مکانیکی، برای وزن کردن اجسام، از وزن های کم تا وزن های زیاد و حجیم کاربرد دارد.

برای وزن کردن، مسئولیت سنجش وزن بر دوش سنگ و وزنه است؛ دقیقا مشابه ترازو های قدیمی. هم چنین عدد به دست آمده نیز به صورت عقربه ای نمایش داده می شود.

بدنه و جنس باسکول غیر دیجیتالی باید باید بسیار محکم و مقاوم باشد تا در برابر ضربات احتمالی آسیب نمی بیند. لازم به ذکر است یکی از کاربردهای این دستگاه به جای نوع دیجیتال آن، استفاده آن در مناطق پر خطر مثل مناطق گرمسیر یا پر از گرد وخاک است. به همین دلیل جنس و مقاومت آن اهمیت زیادی دارد.

همان طور که گفته شد، این وسیله به مانند مدل دیجیتالی خود، دقت و سرعت بالایی ندارد؛ پس اگر به دنبال دقت و سرعت بسیار بالا هستید به سراغ باسکول های دیجیتالی بروید.

آمار استفاده بالای این دستگاه در کارخانه ها و صنایع مختلف باعث شده است تولید آن هم چنان ادامه دار باشد.

در ادامه به معرفی چند نمونه از این باسکول ها می پردازیم.

چند نوع از باسکول های غیر دیجیتالی

باسکول غیر دیجیتالی نیز مانند نوع دیجیتالی آن، دسته بندی و انواع مختلفی دارد که آن را برای کاربرد های مختلف مناسب می سازد. با چند نمونه از معروف ترین نمونه های آن آشنا شویم.

باسکول غیر دیجیتالی جاده ای

باسکول جاده ای جهت وزن کردن ماشین های سنگین یا بار ماشین های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

باسکول جاده ای به طور کلی به دسته ثابت و متحرک تقسیم بندی می شود که نوع ثابت آن روی زمین نصب شده و قابلیت تغییر مکان ندارد، ولی نوع متحرک آن جا به جا می شود.

نصب و جایگذاری این نوع باسکول با خاک برداری، زیر سازی کردن و قرار دادن سکویی از فلز و یا بتن صورت می پذیرد.

در داخل سکوها حسگرهایی جهت وزن کردن قرار داده می شود. معمولا ظرفیت این نوع باسکول از 5 تن به بالا است. معمولا یکی از مراکزی که به این نوع وسیله نیاز دارد، پلیس راه است.

باسکول غیر دیجیتالی سنگی

باسکول غیر دیجیتالی سنگی، از قدیمی ترین وسایل برای محاسبه وزن به شمار می رود. با گذشت سال های زیاد هم چنان تولید آن ادامه دارد و کاربردهای زیادی نیز در صنعت پیدا کرده است.

روش کار آن با استفاده از سنگ هایی است که به آویز آن متصل می شوند. هم چنین معمولا در زیر آن ها چرخ هایی قرار می دهند که به سهولت جابجایی و تغییر مکان آن کمک می کند.

این دستگاه با توجه به نوع کاربرد مورد نظر، دارای ظرفیت وزن متنوعی است. جنس آن نیز به دلیل بودن در مکان هایی که احتمال آسیب در آن بالا است، بسیار مقاوم و محکم ساخته می شود.

نتیجه گیری

خرید باسکول غیر دیجیتالی می تواند برای مواردی که دقت و سرعت زیادی را مطالبه نمی کنند، بسیار مناسب باشد. با شناخت انواع مدل های این محصول می توانید خرید خود را انجام دهید.

در صورت هرگونه مشکل و یا خرابی، حتما با کارشناس و متخصص ماهر مشورت کنید.

باسکول نوع بزرگ همان ترازو است که برای اندازه گیری وسایل بزرگ و سنگین استفاده می شود. معمولا باسکول در مکان های صنعتی استفاده بیشتری دارد. ترازوهای مختلف صنعتی محدوده های توزین و سطح دقت متفاوتی را ارائه می دهند. هنگام انتخاب مقیاس صنعتی، حتما وزن پیش بینی شده برای اندازه گیری باید در نظر گرفته شود.

باسکول های صنعتی تفاوت هایی با ترازو دارند و در هنگام خرید باید به نکاتی توجه کنید. با سایت تجهیزات همراه شوید که با باسکول صنعتی بهتر آشنا بشین و تمام اطلاعات لازم در مورد این وسیله صنعتی را بدانید.

باسکول صنعتی چیست؟

باسکول از نظر ساختاری تفاوت چندانی با ترازو ندارد و از همان ساختار حسگر توزین برای اندازه گیری استفاده می شود. تفاوت در بازه ظرفیت توزین است که باسکول ها وزن های بسیار بیشتری را نسبت به ترازو می سنجند. از نظر تاریخی نیز استفاده از ترازو و باسکول در یک دوره زمانی هستند.

باسکول صنعتی برای توزین های نسبتا سنگین که معمولا در محیط های صنعتی و کارگاهی استفاده می شود. این نوع مقیاس معمولا از نظر بدنه مقاوم تر و قدرت تحمل وزن بیشتری برخوردار هستند. از نظر ظاهری در مدل های ثابت، چرخدار و آویز تولید می شوند.

باسکول صنعتی از نظر عملکرد ویژگی های گوناگونی دارد و در مدل های مختلفی تولید می شود که شامل باسکول تک لودکس(حسگر توزین)، باسکول چهار لودکس، باسکول پرینتردار و غیره است. این باسکول معمولا در کارگاه و کارخانجات شیلات، میادین میوه و تره بار و سایر مراکز تولیدی و توزیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

باسکول های مختلف صنعتی محدوده های توزین و سطوح دقت متفاوتی را ارائه می دهند. هنگام انتخاب مقیاس صنعتی حتما وزن پیش بینی شده برای اندازه گیری را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که مقیاس صنعتی که تصمیم به خرید دارید دارای حداکثر ظرفیت وزنی کمی بالاتر از نیاز شما باشد.

علاوه بر این مقیاس های مختلف صنعتی می توانند عملکرد های متفاوتی مانند: تارای تمام دامنه، شمارش قطعات و قابلیت های صفر داشته باشند. سعی کنید الزامات برنامه خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا هرگونه عملکرد اضافی برای روند کاری شما مفید خواهد بود یا نه.

به عنوان مثال: یک انبار ممکن است مقیاسی صنعتی داشته باشد که نه تنها جعبه ها را وزن کند، بلکه قطعات را نیز شمارش کند تا به ردیابی موجودی محصولات کمک کند.

باسکول صنعتی در چه صنایعی استفاده می شود؟

مقیاس های صنعتی معمولا در حمل و نقل، بارانداز، باربری، زنجیر تامین، خرده فروشی، موجودی مواد غذایی، انبار و آزمایشگاه استفاده می شود. ترازوهای صنعتی توسط کارخانه سازنده آن ها کالبیره می شوند. این ترازو های صنعتی کالبیره شده توسط I SO در آزمایشگاه دارای گواهینامه I SO کالبیره می شوند.

گواهی کالبیراسیون I SO اختیاری هنگام خرید به عنوان لوازم جانبی تقریبا برای هر محصول در مقیاس صنعتی ارائه می شود. بسته به مدل مقیاس صنعتی انتخاب شده برای برنامه خاص که نیاز دارید در این محصولات تداعی شده است.

چند نوع باسکول وجود دارد؟

باسکول ها را می توان به چندین گونه تقسیم کرد:

 اگر بخواهید بنا بر کارایی تقسیم کنید، می توان آن ها را به باسکول فروشگاهی و باسکول صنعتی تقسیم کرد.

اگر از نظر ساختاری باسکول ها را تقسیم کنید، می توان آن ها را به باسکول سقفی، باسکول جاده ای و باسکول کفی تقسیم کرد.

دسته بندی های دیگری نیز برای باسکول وجود دارد که بر اساس نوع نمایشگر انجام می شود و باسکول ها را به باسکول ثابت و دیواری و متحرک تقسیم می کند. همچنین باسکول هایی باشگاهی و نفر کش با توانایی اندازه گیری وزن و برخی شاخص های دیگر بدنی وجود دارد.

 باسکول  صنعتی چه حدود قیمتی دارد؟

قیمت باسکول در تجهیزات بسته به نوعی که دارد در بازه هزینه ای قرار دارد از قیمتی پایه شروع شده و بر اساس خدماتی که ارائه می دهد گران تر می شود. تعیین قیمت دقیق نه تنها برای باسکول بلکه برای هیچ وسیله دیگری نمی توان تعیین کرد. بنابراین به دلیل نوسانات بازار و تغییرات لحظه ای می توانید برای تعیین قیمت با کارشناسان ما در تجهیزات تماس بگیرید.

باسکول صنعتی را از تجهیزات بخواهید

سایت تجهیزات تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای خرید انواع باسکول در اختیارتان گذاشته است. با خیالی راحت بخوانید و بر حسب نیاز خریداری کنید.

کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 288
نمایش همه
علاقه مندی ها ()