نکات مهم در خرید باسکول دامکش

اگر کار شما در مورد پرورش دام یا حیواناتی مانند گوسفند است، حتما برای وزن کردن تک تک آن ها نیاز به وسیله ای دارید که بتوانید به راحتی وزن آن ها را محاسبه کنید! اگر تا به الآن این کار را به سختی انجام می دادید، باید گفت که دیگر نگران این موضوع نباشید! زیرا با خرید باسکول دامکش از فروشگاه کابان تجهیز شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن وزن دام های خود را اندازه بگیرید.

باسکول دام کش چیست؟

این محصول یکی از انواع مختلف باسکول دیجیتالی به حساب می آید با این تفاوت که از این وسیله برای اندازه گیری وزن حیواناتی مانند گوسفند، گاو، شتر، اسب و دیگر حیوانات استفاده می شود. این نوع از باسکول ها مخصوص توزین انواع مختلف دام به شمار می آید و می توانید در اندازه و ظرفیت های مختلف خریداری کنید.

نکات خرید باسکول دامکش

همانطور که می دانید باسکول ها با توجه به نوع حیوانی که دارید، از سایزهای متفاوتی برخوردار هستند. در ادامه با چند نمونه از باسکول ها آشنا می شوید.

باسکول دام کش مخصوص گوسفند

این نوع از محصول مختص وزن کردن گوسفند است و در دامداری ها استفاده می شود. مشخصاتی که می توان برای این نوع باسکول در نظر گرفت، ظرفیتی با 500 کیلوگرم با بدنه و دیواره های فولادی است. با استفاده از این محصول شما می توانید دام های کوچک خود را وزن کرده و با توجه به چرخ هایی که در کف این محصول گذاشته شده است، می توانید دام های خود را جا به جا کنید.

نکته مهمی که باید در استفاده از این محصول باید به آن توجه داشته باشید این است که، هنگام استفاده برای توزین دام خود مانند گاو، شتر، اسب و غیره می توانید از رمپ ورودی و خروجی جهت حمل آسان حیوان استفاده کنید. در باسکول های گوسفندی نیز می توانید از این رمپ ها استفاده کنید ولی معمولا نیازی به انجام این کار نیست.

مشخصات این محصول

همه باسکول های دامکش از یک صفحه دیجیتال نمایشگر برخوردار هستند. بعضی از این نمایشگرها فقط وزن دام را نشان می دهند و برای مواقعی است که بحث فروش در میان نیست. در انواع دیگر این محصولات نمایشگرهایی وجود دارد که سه مورد یعنی وزن، قیمت تک و قیمت کل دام را به نمایش می گذارد.

این نمایشگر می تواند در نقاط مختلفی از باسکول قرار بگیرد. در بعضی از آن ها روی ستون متصل به باسکول قرار دارد و در برخی دیگر روی ستون متحرک آن می تواند جای گرفته باشد. انواع دیگر این محصولات به صورت چرخ دار یا بدون چرخ هستند که با استفاده از نیازی که به این محصول دارید، می توانید باسکول مورد نظر خود را تهیه کنید.

مدل های مختلف باسکول دامکشی

همانطور که گفتیم خرید باسکول دامکش برای هر دامداری جزو یکی از ضروری ترین وسایل به حساب می آید. البته باید در هنگام خرید به این نکته هم توجه داشته باشید که باسکول مورد نیاز دام خود را تهیه کنید. آیا نمی دانید که باسکول مناسب دام خود کدام است؟ می توانید در ادامه با این مورد آشنا شوید.

باسکول های دامکشی انواع مختلفی دارند و هر دامداری از باسکول متفاوتی استفاده می کند. برای مثال، باسکول های مورد نیاز برای دامداری هایی که به پرورش شترمرغ می پردازند، به نسبت دیگر محصولات از اندازه بزرگتری برخوردار است. معمولا در دامداری های گوسفندان از باسکول های نرده دار با وزن یک تن استفاده می کنند.

همچنین اگر دام شما جزو حیوانات سنگین وزن مانند گاو، اسب یا شتر به حساب می آیند، به مراتب باید از باسکول های سنگین و محکم تر با وزن چند تنی استفاده کنید.

کلام آخر

وجود باسکول دامکش جزو یکی از مهمترین محصولات در دامداری ها به حساب می آید و می تواند به شما در انجام کارهای دامی بیشترین کمک را کند. خرید باسکول دامکش موضوع مهمی است که برخی از دامداران را درگیر این مورد می کند که چه باسکولی برای دام خود مناسب تر است؟ با توجه به نکاتی که گفته شد می توانید محصول مورد نیاز خود را از فروشگاه کابان تجهیز تهیه کنید.

مشکلات احتمالی در باسکول

باسکول ها در بازار تنوع زیادی دارند و به شکل های مختلفی فروخته می شوند. از این رو کارایی متفاوتی نیز دارند. با این وجود بیشتر این باسکول ها در کارخانه ها، فروشگاه ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

این باسکول برای اندازه گیری کالاهای سنگین بسیار کاربردی خواهند بود. همچنین در مراکز درمانی که امکان جا به جایی بیماران وجود ندارد باسکول های بیمارستانی به افراد کمک زیادی خواهند کرد. زیرا باسکول های بیمارستانی قابلیت جا به جایی دارند و به راحتی قابل حمل هستند.

با وجود این ممکن است که برای این باسکول ها نیز مانند سایر ترازو های معمولی دچار مشکل یا نقص شوند. در ادامه تعدادی از این مشکلات را که برای باسکول ها اتفاق می افتد در اختیارتان قرار خواهیم داد و با شما آشنا خواهیم کرد.

باسکول چیست؟

به ترازو های بزرگی که برای وزن کشی کالا های حجیم یا انسان در فروشگاه ها، کارخانه ها و مراکز درمانی استفاده می شود باسکول می گویند. معمولا باسکول ها قدرت اندازه گیری بیشتری دارند و می توانند وزن های زیاد را نیز اندازه بگیرند.

به همین دلیل کارایی آن ها از ترازو های معمولی بسیار بیشتر است و مدل های مختلفی برای استفاده در مراکز مختلف دارد. فروشگاه های معتبری وجود دارند که انواع ترازو و باسکول را به فروش می رسانند و در کار خود تخصص دارند.

چه مشکلاتی در استفاده از باسکول ها به وجود می آید؟

همانطور که می دانید در استفاده از باسکول مشکلات احتمالی وجود دارد که در ادامه با چند مورد از آن ها آشنا خواهید شد.

غیر قابل جابجایی

بسیاری از باسکول هایی که در کارخانه یا فروشگاه ها برای وزن کشی وسایل سنگین استفاده می شود، خود به تنهایی وزن بالایی دارند. از این رو جابجایی آن ها دشوار است و نمی توان به راحتی آن ها را حمل و نقل کرد.

به همین علت قبل از تهیه باسکول باید جایی را برای قرار دادن آن به طور ثابت انتخاب کنید که نیازی به جا به جایی نباشد.

بروز مشکل در صفحه نمایشگر

با توجه به اینکه باسکول های جدید همگی دیجیتال هستند و نمایشگر دیجیتالی دارند، ممکن است که مشکلی در نمایشگر به وجود بیاید. یعنی اعداد را به وضوح نشان ندهد یا به طور کلی آسیب ببیند. همچنین از آنجا که دکمه های روی صفحه لمسی هستند احتمال قاطی کردن دکمه ها یا از کار افتادن آن ها بسیار زیاد است.

احتمال زنگ زدگی

همانطور که در جریان هستید باسکول ها تنوع زیادی در بازار دارند و با جنس های مختلفی فروخته می شوند. در صورتی که جنس آن ها استیل و ضد زنگ نباشد پس از مدتی استفاده زنگ می زند و شکل ظاهری آن به کلی بهم می ریزد.

هنگام خرید به جنس باسکول های موجود دقت کنید و اگر در آب و هوای شرجی یا مرطوب مشغول به کار هستید، بهترین انتخاب برای شما باسکول هایی با بدنه استیل خواهد بود.

خطا در اندازه گیری

باسکول های امروزی دارای صفرکننده های الکتریکی هستند که برای اندازه گیری اهمیت بسیاری دارد. در صورتی که تنظیمات آن بهم بریزد و به خوبی صفر نشود ممکن است وزن اجناس را بیشتر یا کمتر از حد معمول نشان دهد.

این مسئله برای مشاغل حساس و مهم بسیار اهمیت دارد و امکان دارد که به دلیل وزن کشی نادرست خسارت‌های مالی فراوانی به وجود بیاید.

امکان بروز نوسان

باسکول های دیجیتال به دلی اینکه همه برنامه های آن به صورت الکتریکی انجام می شود امکان بروز نوسان نیز وجود دارد. این نوسانات در مواقعی باعث خرابی های شدید و در مواقعی جبران ناپذیر خواهد شد که ضررهای زیادی به افراد وارد می کند.

امکان سوختگی

برخی مواقع به دلیل استفاده نادرست، ضد آب نبودن یا وارد شدن ضربه های سنگین ممکن است که باسکول به طورکلی از کار بیفتد و به اصلاح دچار سوختگی شود. در این مواقع باید به فکر باسکول دیگری برای کار خود باشید.

سخن آخر

در صورتی که باسکول یا ترازو را از فروشگاهی معتبر مانند فروشگاه اینترنتی تجهیزات خریداری کنید دیگر نگران نا مرغوب بودن جنس خریداری شده نیستید. زیرا این فروشگاه تجربه درخشانی در فروش این لوازم دارد و مشاورین آن به شما در زمینه خرید راهنمایی های لازم را می کنند.

 

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 287
نمایش همه
علاقه مندی ها ()