انواع باسکول بر اساس کاربرد آن ها

باسکول نوعی ترازو بوده که در ابعاد بزرگ ساخته شده است. در زمان های قدیم از باسکول مکانیکی برای توزین مواد و بارهای حجیم استفاده می شد. با گسترش صنایع مختلف و افزایش نیاز به توزین بارهای حجیم تر، طراحی باسکول نیز دستخوش تغییراتی شد.

از جمله این تغییرات می توان به بزرگ شدن ابعاد باسکول و دیجیتالی شدن آن اشاره کرد. ابعاد بزرگ باسکول به دلیل کاربردی است که در صنایع مختلفی دارد و این اجازه را به افراد می دهد که بار و اجسام بزرگ را به کمک باسکول وزن کنند.

 البته باسکول تنها یک وسیله مشخص نیست، بلکه با توجه به استفاده ای که در هر صنعتی دارد دارای انواع مختلفی است. در ادامه به بررسی انواع باسکول های مختلف با توجه به کاربردهایی که دارند، می پردازیم.

انواع باسکول های دیجیتالی

امروزه استفاده از انواع باسکول های دیجیتال به دلیل سهولت در استفاده و دقت زیادی که نسبت به باسکول های مکانیکی دارند، بسیار گسترده است. باسکول های دیجیتالی از داخل سوپر مارکت ها و میوه فروشی ها تا کارخانجات پتروشیمی، بنادر و همچنین گمرک کاربرد فراوانی دارد.

باسکول های دیجیتالی بسیار متنوع اند اما به طور کلی می توان آن ها در دسته های زیر دسته بندی کرد:

  • باسکول فروشگاهی: این نوع از باسکول ها نوعی ترازو با ظرفیت بالای توزین همراه با کفه توزین بزرگ است. باسکول های فروشگاهی بر حسب ظرفیت و ابعاد کفه توزین دارای دقت های مختلفی هستند. همچنین بر اساس نوع استفاده دارای تنوع در مدل و جنس بدنه هستند. قدرت توزین این دسته باسکول ها معمولا کمتر از 500 کیلوگرم است.
  • باسکول صنعتی: باسکول صنعتی در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی قابل استفاده است. بدنه این باسکول از فلز ساخته شده و مقاومت دستگاه در برابر فشار و ضربه بسیار بالا می باشد. به همین دلیلی است که باسکول صنعتی نسبت به باسکول فروشگاهی از نظر بدنه و ساختار داخلی و ظاهری مقاوم تر و کاربردی تر است.

انواع باسکول صنعتی و فروشگاهی از نظر ساختار ظاهری شبیه هم هستند، اما ظرفیت توزین باسکول های صنعتی بالاتر است. معمولا به باسکول هایی با قدرت بالاتر از 500 کیلوگرم، باسکول صنعتی گفته می شود.

  • باسکول قد و وزن: این نوع باسکول با ظرفیت 200 کیلوگرم و دقت 50 گرم توزین می کند. باسکول قد و وزن علاوه بر وزن، امکان محاسبه قد را نیز داشته و دارای کامپیوتر داخلی است. باسکول داروخانه ای یا باشگاهی مناسب استفاده در مراکز درمانی است. این مدل از انواع باسکول دارای سینی استانداردی است که با لاستیک عاج دار پوشیده شده و امکان لیز خوردن فرد هنگام توزین را از بین می برد. این مدل باسکول می تواند با سیستم دیجیتالی هوشمند می تواند اطلاعات سلامتی مختلفی را به فرد بدهد.
  • باسکول چرخدار: این باسکول ها علاوه بر دیجیتالی بودن دارای چرخ هستند و باعث راحتی در استفاده و جا به جایی در مکان های مختلف یک صنعت می شوند.
  • باسکول سقفی: نوعی دیگر از باسکول های دیجیتالی که قابل حمل بوده و عمدتا در جایی ثابت و به صورت عمودی نصب می شود. باسکول آویز یا باسکول قابل حمل از نام های دیگر آن ها است. اکثر باسکول های آویز از نظر دقت، سرعت و ظرفیت توزین از سایر انواع باسکول چیزی کم ندارند و تنها کوچک تر و بدون کفی برای قرار دادن بار هستند.
  • باسکول دیواری: دارای نمایشگری واضح و زاویه دید کافی برای فرد بوده که از طریق سیم یا بی سیم روی دیوار ثابت و متصل می شود و با فاصله از باسکول قرار می گیرد. کیفیت باسکول دیواری زیاد بوده و جنس بدنه آن ها از فلز است. این مدل از انواع باسکول معمولا دارای یک نرده نگهدارنده برای ثابت نگه داشتن بار هنگام توزین است.
  • باسکول دامداری: این دسته از باسکول ها برای وزن کردن دام و طیور در دامداری ها و مزارع مورد استفاده قرار می گیرند.
  • باسکول جاده ای: این باسکول ها دستگاه های مخصوص توزین الکتریک ماشین های سنگین است؛ با استفاده از قطعاتی مانند لودسل که یک قطعه الکتریکی به حساب می آید، وزن را با نمایشگر دیجیتال به صورت عددی نشان می دهد. این مدل از انواع باسکول با توجه به ظرفیتی که برای توزین دارند، دسته بندی می شوند.

جمع بندی

این وسیله پرکاربرد با توجه به استفاده ای که دارد، دارای انواع مختلفی است. کاربرد این وسیله در کسب و کار خود را پیدا کنید یک خرید مناسب داشته باشید. فروشگاه scale.ir با تنوع فراوان و قیمت مناسب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

کاربرد باسکول در صنعتی را بدانید

صنایع کاربردهای مختلفی دارند که داشتن باسکول امری طبیعی برای آن ها است. مقیاس های توزین باید در اشکال و اندازه های گوناگون باشند که بار صنعتی که اندازه و وزن متنوع دارند را اندازه گیری کند. بنابراین، باسکول صنعتی در ظرفیت های مختلف وزن، اندازه ها و مشخصات وجود دارد که می توانند به بهترین شکل نیاز های صنعتی را رفع کنند.

باسکول صنعتی در موارد صنعتی با تحمل وزن ها و میزان دقت متفاوت وجود دارند که در برخی صنایع نبود این باسکول ها موجب عقب افتادن کارهای آن مجموعه می شود.

برای دانستن کاربرد باسکول در صنعت با سایت تجهیزات همراه شوید.

با انواع باسکول صنعتی آشنا شوید

مقیاس های صنعتی از همانطور که مشخص  است با صنعت و مسائل سنگین سرو کار دارد. صنعت کشاورزی یک از صنایعی است به باسکول های صنعتی نیاز دارد و جدا از این صنعت تمامی صنعت های این چنینی تولیدات خود را باسکول اندازه گیری می کنند. انواع باسکول عبارت است از:

باسکول آویز

این باسکول برای توزین اجسام از زیر استفاده می شود؛ یعنی اجسام را توسط قلاب بالا گرفته و اندازه گیری می کنند که به باسکول جرثقیل یا باسکول سقفی معروف هستند. این باسکول وزن اجسام وقتی بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند اندازه گیری می کند.

باسکول فروشگاهی

این باسکول ها همون باسکول های زمینی است که  برای اندازه گیری وسائل فروشگاهی استفاده می شوند که دقت بالایی ندارند. میزان تحمل این باسکول بیشتر از 500 کیلوگرم نیست.

باسکول جاده ای

از این باسکول برای وزن کردن بار ماشین های سنگین استفاده می کنند این باسکول ها از مقاومت بالا و تحمل وزن زیاد برخوردارند؛ زیرا ماشین های سنگین با باری که دارند روی این باسکول ها قرار می گیرند. بیشترین وزنی که باسکول های جاده ای تحمل می کند. از 20 تن تا 60 تن است.

 

باسکول صنعتی

این باسکول مقاوم تر و محکم تر از باسکول های فروشگاهی است. می تواند فشار و ضربه های بسیار محکم را نیز تحمل کند. از این باسکول در کارخانه ها استفاده می شود و چون در این مکان اجسام مختلفی را اندازه گیری می کنند این باسکول  را طوری طراحی کرده اند که هم ضربه گیر باشند و در نتیجه دوام بالایی هم دارند.

برای خرید باسکول صنعتی ایده ال  باید محیط استفاده باسکول اجسامی که قرار وزن شوند و از نکاتی است که باید هنگام خرید توجه کنید.

باسکولت

این نوع باسکول طراحی جدیدی دارد ساختاری فلزی یک پارچه دارد و برای وزن کردن اجسام مختلف در صنایع مثل نساجی، غذایی، شیمیایی و غیره کاربرد دارد.

باسکول های کفه ای

این باسکول ها به صورت کفه ای هستند که میزان دقت و اندازه گیری آن ها به اجسامی که اندازه می گیرند بستگی دارد. این ترازو ها دقتی با اندازه 200 تا 2000 گرم و تحمل وزنی 1 تا 40 تن را نیز دارند.در تولیدی ها، انبارها، میوه فروشی ها و زمینه های این چنینی کاربرد دارند.

در کنار باسکول هایی که معرفی شد برخی باسکول ها هستند که در موارد خاص از آن ها استفاده می شود مانند:

  • سیستم ها توزین مخلوط کن ها؛
  • توزین بچینگ مصالح؛
  • توزین مخازن با وزن های متفاوت؛
  • هاپر سیمان؛
  • باسکول های اندازه گیری دام؛
  • گالن و بشکه پر کن؛
  • توزین رولینگ.

انواع باسکول های صنعتی را از سایت تجهیزات بخواهید.

برای کسب اطلاعاتی دقیق در مورد انواع باسکول های صنعتی به سایت تجهیزات مراجعه کنید؛ زیرا این سایت با ارائه بهترین اطلاعات و بروز ترین باسکول ها توانسته نظر مخاطبین زیادی را جلب کند. بهتر است قبل رفتن برای خرید باسکول به دور از شلوغی و ترافیک شهری  از این سایت دیدن کنید. خرید راحت را با ما تجربه خواهید کرد.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 294
نمایش همه
علاقه مندی ها ()