باسکول یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزار توزین در صنایع بزرگ و کسب و کارهای مختلف است. اهمیت این وسیله به اندازه ای بوده که نمی توان چیزی را جایگزین آن کرد. علاوه بر این موضوع خرید و تعمیر آن همواره برای صاحبان کسب و کار بسیار پر هزینه است.

به همین دلیل بهتر است همواره افراد در استفاده از آن اصولی عمل کرده و نکاتی را برای مراقبت از باسکول رعایت کنند. پیشگیری از آسیب به باسکول می توانند در هزینه های احتمالی هر کسب و کاری در آینده صرفه جویی کند. در ادامه به بررسی نکاتی در مراقبت از باسکول که بهتر است بدانید، می پردازیم.

به ویژگی های هر باسکول دقت کنید

هر باسکول مشخصات و ویژگی هایی دارد که شامل حداکثر ظرفیت، ابعاد، مدل نشان دهنده و دقت آن است. می توانید یک تابلو روی باسکول نصب کنید. این کار موجب می شود که مشتریان محترم یا کارگران آن کسب و کار درمورد باسکول و نحوه صحیح کار با آن بدانند و از آسیب رساندن از روی ناآگاهی جلوگیری کنند.

همچنین یک تابلو در فاصله مناسب با باسکول نصب کنید و روی آن حداکثر سرعت برای ورود به باسکول را به راننده اطلاع دهید. این مقدار معمولا 5 کیلومتر در ساعت است.

باسکول خود را تمیز نگه دارید

در باسکول های نیمه دیجیتالی و مکانیکی، به دلیل انتقال نیروها به صورت مکانیکی، ممکن است قطعات داخلی دچار سابیدگی یا عدم حرکت روان شوند. با شستشو توسط گازوئیل و کنترل کلیه اهرم ها، تیغچه ها، بالشتک ها، ساچمه ها و اتصالات در دوره های یک ماهه، عدم وجود مشکل را بررسی کنید و در صورت وجود آن را هرچه سریع تر رفع کنید.

همچنین هنگام توزین از بارهای وزن شده روی باسکول، احتمال ریزش سنگ، نفوذ گرد و خاک یا گل و لای به سطوح زیرین باسکول نیز وجود دارد. در زمان های مناسب این موارد را بررسی کرده و برای نظافت باسکول وقت بگذارید.

همواره باسکول را بررسی کنید

برای مراقبت از باسکول به طور کامل بهتر است در دوره های 15 روزه تمام قسمت های فونداسیون وسیله خود را بررسی کنید. اگر هر گونه ترک خوردگی، خورد شدگی، نشست یا پوکی مشاهده کردید با تعمیر به موقع آن می توانید از تخریب آن و در نتیجه هزینه های بیشتر در آینده جلوگیری کنید.

علاوه بر دوره های 15 روزه که اشاره کردیم، دوره های یک ماهه برای بررسی کامل را در نظر بگیرید. در باسکول هایی که اتصالات بین صفحه حمل بار و بتن فلز به وسیله پیچ و مهره است، باید در فواصل زمانی حداکثر یک ماهه کلیه اتصالات موجود کنترل شده و در صورت شل شدگی یا نیاز آچارکشی و محکم شود.

برای تعمیر آن هزینه کنید

ممکن است در صورت مشاهده هر شکستگی یا مشکل در باسکول بخواهید خود برای تعمیر اقدام کنید و فکر کنید هزینه کردن برای تعمیرکار یک هزینه بیهوده و اضافی است. اما بهتر است بدانید اگر خود برای این کار اقدام کنید و به صورت غیر اصولی آن را تعمیر کنید، نه تنها کمکی به مراقبت از باسکول خود نکرده اید بلکه هزینه های بیشتری را برای خود ایجاد کرده اید.

نکات تکمیلی در مراقبت از باسکول

علاوه بر نکات اصلی ذکر شده در بالا، نکات زیر را هم برای مراقبت هر چه بیشتر آن رعایت کنید.

  • از پارک کردن وسایل نقلیه یا تردد روی باسکول خودداری کنید.
  • از عدم وجود قطعه سنگ بین صفحه حامل بار و شانه دور باسکول یا رمپ ورودی و خروجی اطمینان حاصل کنید؛ این مانع می تواند باعث ایجاد اختلاف در توزین شود.
  • ضربه گیر های باسکول را در فواصل مناسب وصل کنید که کمترین ضربه به باسکول وارد شود.
  • در باسکول هایی که صفحه حمل بار فلزی است، صفحه را با گازوئیل بشویید. این کار از زنگ زدن آن جلوگیری می کند.
  • در باسکول های تمام دیجیتالی از کلیه لودسل ها بازدید کنید و در صورت آسیب دیدن آن، آن را سریع تر تعویض کنید.
  • در هنگام کار با صفحه کلید های دیجیتالی از قطعات نوک تیز یا برنده اجتناب کنید.
  • از اتصال چاه ارت به بدنه باسکول و تست سالیانه اهم از چارت ارت توسط کارشناس اداره برق، اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت از بین رفتن رنگ بدنه یا قطعات فلزی، آن را هرچه سریع تر رنگ آمیزی کنید.
  • در صورت هر گونه تغییر در کالیبراسیون یا شک در عدم توزین صحیح، توسط مراجع ذی صلاح نسبت به حل مشکل در استاندارها اقدام کنید.

جمع بندی

همواره نکات اصولی ذکر شده در استفاده صحیح و مراقبت از باسکول را در نظر بگیرید. همچنین با بررسی های مرتب باسکول خود هر گونه مشکل جزئی را قبل از آن که جدی و غیر قابل حل شود و هزینه های زیادی را اضافه کند، حل کنید. این کار در واقع صرفه جویی در هزینه است نه هزینه اضافی.

برای خرید باسکول مناسب خود به سایت scale.ir مراجعه کنید.

اگر شما به دنبال اندازه گیری اجناس صنعتی خود هستید، می توانید از باسکول صنعتی برای این تخصص استفاده کنید. امروزه در بسیاری از کارخانه ها و صنایع تخصصی این محصول پرکاربرد را می بینید. اگر می خواهید با این محصول بیشتر آشنا بشوید و یک خرید باسکول صنعتی موفق داشته باشید، پس در ادامه با فروشگاه کابان تجهیز همراه باشید تا شما را در این مسیر راهنمایی کند.

با باسکول صنعتی آشنا نیستید؟ نگران نباشید! ما به شما می گوییم

شاید برای شما سوال باشد که از این محصول در کجا بیشتر کاربرد دارد؟ باید گفت از این محصول بیشتر در کارخانه ها و کارگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. بدنه این دستگاه از فلز مقاوم و محکم و ساختار کاربردی تری نسبت به باسکول های فروشگاهی ساخته شده است. به دلیل استفاده روز افزون از این محصول در صنایع صنعتی، سبب شده است معروفیت زیادی کسب کند.

 ویژگی باسکول صنعتی که شاید ندانید

این نوع باسکول تنوع و کاربرد بالایی دارد و برای خرید آن حتما باید با متخصص صحبت کنید و شرایط محیط کاری خود را در نظر بگیرید. می توان گفت باسکول های صنعتی و فروشگاهی به یکدیگر شبیه هستند، اما میزان سنجش وزن در باسکول های صنعتی بیشتر از باسکول های فروشگاهی است. از این نوع باسکول بیشتر در کارخانه ها، کارگاه ها، صنایع صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. پس اگر صنعت کاری شما مربوط به این موارد است، این نوع محصول کمک بسیاری به روند تولید کار شما می کند.

انواع باسکول صنعتی

باسکول های صنعتی به دلیل استفاده از اجناس با وزن بالا، دارای بدنه های مقاومی هستند و به همین دلیل در چهار دسته اصلی دسته بندی می شود که در خرید باسکول صنعتی شما کمک زیادی می کند.

  • باسکول صنعتی آویز؛
  • باسکول صنعتی ثابت؛
  • باسکول صنعتی متحرک؛
  • باسکول های قابل نصب روی زمین.

از نظر ساختاری می توان این محصول را به دو دسته از نظر نمایشگر دیجیتالی تقسیم بندی کرد.

  1. نمایشگر دیجیتالی با صفحه LED؛
  2. نمایشگر دیجیتالی با صفحه LCD.

با توجه به موقعیت کاری یا نیازی که از این محصول دارید، می توانید در خرید باسکول صنعتی مورد نظر خود راحت تر تصمیم بگیرید.

ویژگی هایی که باید قبل از خرید به آن توجه کنید

خریدن این محصول با توجه به نیاز کسب و کارتان متفاوت است. پس بهتر است قبل از خرید این کالا از هدف و نیاز خود اطلاعات کافی داشته باشید. ارتباط با رایانه، داشتن چاپگر، ارتباط مستقیم با کارت خوان و بارکد خوان، داشتن قطعه شمار از جمله ویژگی های باسکول صنعتی به شمار می رود که می توانید برای خرید باسکول صنعتی خود در نظر بگیرید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است اگر این محصول دچار خرابی یا آسیبی شد، سعی کنید تعمیر آن را به متخصص بسپارید.

باسکول های ثابت یا متحرک دارای سینی برای گرفتن وزن اجناس است که این سینی به یک یا چند حسگر وزن مجهز است. برخی از این محصولات شامل علمک یا ستون و برخی بدون ستون هستند. با توجه به نیاز خود می توانید به این نکته توجه کنید.

کلام آخر

باسکول انواع مختلفی دارد و یکی از انواع آن باسکول صنعتی محسوب می شود. اکنون با توجه به مقاله بالا آگاهی شما نسبت به این محصول بیشتر شده است. این محصول بیشتر در کارخانه های صنعتی و صنایع تخصصی استفاده می شود. خرید باسکول صنعتی یکی از مواردی است که باعث می شود کار را در کارخانه ها و کارگاه ها راحت تر کند. پس اگر شما برای کار خود نیاز به باسکول های صنعتی با دقت بالایی دارید، می توانید دستگاه خود را از فروشگاه کابان تجهیز خریداری کنید تا از خرید خود رضایت کامل را داشته باشید.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 269
نمایش همه
علاقه مندی ها ()