باسکول یکی از پرکاربرد ترین وسایل برای وزن کردن اشیاء و اجسام بوده که بیشتر در صنعت کاربرد دارد. این وسیله پرکاربرد می تواند برای وزن کردن مواد جامد، مایع و گازهای مصرفی مورد استفاده قرار بگیرد.

گاهی به جای کلمه باسکول از کلمه ترازو برای اشاره به این وسیله استفاده می کنند. باسکول درواقع ترازویی با ظرفیت بالاتر از ترازوهای عادی برای مصارف صنعتی یا فروشگاهی است.

با توجه به استفاده ای که قرار است از باسکول صورت بگیرد، یعنی برای توزین اجسام سبک یا سنگین، استحکام باسکول، دقت، ظرفیت متناسب، ابعاد کفه مخصوص توزین و در نهایت قیمت آن، باسکول متناسب با نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

باسکول ها از لحاظ ساخت و تولید در دو دسته اصلی قرار می گیرند. این دو دسته شامل باسکول های دیجیتال و مکانیکی است.

در ادامه به بررسی کامل باسکول دیجیتال و مکانیکی می پردازیم.

باسکول های دیجیتال

باسکول دیجیتال اشاره به یک نوع خاص باسکول ندارد، بلکه شامل دسته‌ ای از ترازوهای سنگین است که با ابعاد و ظرفیت وزنی متفاوت برای کاربردهای مختلف طراحی می شوند. علاوه بر این دارای اشکال مختلف از جمله علمک دار، کفی یا کفه‌ ای، جاده‌ ای و غیره هستند.

در باسکول های دیجیتال عمل سنجش وزن را لودسل یا حسگر وزن انجام می دهد. سپس نتیجه اندازه گیری وزن به  نمایشگر یا نشان دهنده فرستاده می شود و به‌ وسیله آن، به فرد نشان داده می شود. اگر فرد نیاز داشته باشد که نتیجه توزین را چاپ کند، می تواند از یک چاپگر برای این کار استفاده کند.

به دلیل استفاده از لودسل در باسکول‌ های دیجیتال برای توزین، دقت این دسته از باسکول ها بیشتر از باسکول های مکانیکی یا غیر دیجیتال است. البته نیاز به مراقبت و‌ نگهداری در باسکول های دیجیتال نیز بیشتر است.

گاهی ممکن است هنگام توزین اجسام با ضربه روی باسکول پرتاب شود یا در هنگام قرار دادن اجسام فشار زیادی به آن وارد شود. برای آن که باسکول بتواند وزن اجسام‌ سنگین را هنگام عمل وزن کردن تحمل کند، بدنه آن را محکم و معمولا با ورق فولاد می سازند. باسکول با کیفیت و محکم در برابر این گونه اتفاقات پیش بینی نشده مقاوم است.

 

انواع باسکول های دیجیتال

همان طور که اشاره کردیم، باسکول های دیجیتال شامل دسته‌ ای از باسکول های متنوع است. این باسکول ها با توجه به کاربرد های فراوانی که در صنایع و پروژه های مختلف دارند، با ویژگی های متنوعی تولید می شوند و چند نوع هستند. این دسته از باسکول شامل موارد زیر است.

  • باسکول صنعتی
  • ترازوهای صنعتی بالای‌۳۰ کیلو تا ۷۰ کیلویی
  • باسکول های علمک دار با ابعادی بین ۱۰۰ کیلو تا ۱۰۰۰ کیلوگرم
  • باسکول های آویز دار
  • باسکول دام کش
  • باسکول های رولیک
  • باسکول فروشگاهی
  • باسکول های جاده ای
  • باسکول یا ترازوی نفرکش یا باشگاهی
  • باسکول یا ترازوی قد و وزن
  • باسکول یا ترازوی وزن سنج

باسکول های مکانیکی

باسکول های مکانیکی نوعی از دستگاه های توزین هستند که در قدیم برای وزن کردن کالاها به صورت عمده یا جزئی مورد استفاده قرار می گرفتند. در باسکول های قدیمی از اهرم، تیغچه یا بالشتک استفاده می شود. به همین دلیل به باسکول سنگی نیز معروف هستند.

دقت اندازه گیری در باسکول های مکانیکی بسیار پایین است و باید به صورت دستی با آن کار کرد. دستی بودن آن ها کار کردن را برای کاربر سخت می کند.

باسکول های مکانیکی نیز دارای بدنه مقاومی هستند. حتی در برخی موارد بدنه این دسته از باسکول ها مقاوم تر از باسکول های دیجیتال است و دارای ماندگاری بیشتری هستند. با این حال که باسکول های مکانیکی بسیار قدیمی هستند، اما هنوز در صنعت کاربرد دارند.

در عین حال که باسکول های مکانیکی مقاوم تر از باسکول های دیجیتال هستند، اما نیاز به مراقبت دارند. این مراقبت ها شامل مراقبت از رطوبت در برابر زنگ نزدن، روغن کاری منظم و غیره است که عمر مفید باسکول را افزایش می دهد.

جمع بندی

برای آن که بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب بین باسکول های دیجیتال و باسکول های مکانیکی انجام دهید، بهتر است اول نوع استفاده خود را مشخص کنید و با توجه به آن باسکول مورد نظر را خریداری کنید. برای خرید یا دریافت مشاوره به سایت scale.ir   مراجعه کنید.

باسکول را به عنوان وسیله ای جهت وزن کشی می شناسیم. این دستگاه معمولا در دو نوع باسکول مکانیکی و باسکول دیجیتال عرضه می شود. شناخت تفاوت باسکول های جدید و باسکول های قدیمی به شما کمک می کند که انتخاب بهتری داشته باشید.

ممکن است به جهت سادگی و سرعت این نوع باسکول، به دنبال خرید آن باشید. ما در تیم فروشگاه اینترنتی کابان تجهیز شما را با انواع این باسکول های پرکاربرد آشنا می کنیم.

باسکول دیجیتال چیست و چه انواعی دارد؟

همان گونه که خواندید، باسکول به صورت کلی به وسیله ای گفته می شود که وظیفه وزن کردن اجسام مختلف را عهده دار است. باسکول های دیجیتال نسخه جدید و به روز شده باسکول های قدیمی و سنگی هستند.

باسکول دیجیتال هم از نظر دقت و هم سرعت برتری چشم گیری نسبت به مدل قدیمی خود دارد. به همین دلیل خیلی از افراد بر حسب استفاده خود، به سراغ خرید این دستگاه می آیند.

باسکول دیجیتال انواع مختلفی دارد که برای هر کاربردی آن را آماده خدمت کرده است. اگر به دنبال باسکول برای شغل و کار مورد نظر خود هستید، ما اینجاییم که شما را با انواع باسکول های دیجیتال آشنا کنیم.

باسکول های دیجیتال در ابعاد، اندازه، مدل و ظرفیت های مختلفی تولیده می شوند. معمولا از این نوع باسکول ها برای وزن کردن اجسام سنگین و بالای 100 کیلوگرم استفاده می شود.

قطعه ای که سنجش وزن را در این نوع باسکول ها بر عهده دارد، لودسل نام دارد. باید دقت شود که نحوه نگهداری این نوع باسکول نسبت به باسکول های قدیمی سخت تر است و نیاز به مراقبت های بیشتری دارند.

معرفی چند نوع از باسکول های دیجیتال

برای آشنایی بیشتر شما همراهان، به معرفی چند نوع از معروف‌ترین باسکول های موجود بازار می پردازیم؛ شاید انتخاب شما هم از لیست زیر باشد.

باسکول دیجیتال فروشگاهی

این نوع باسکول جهت وزن کردن کالا ها در وزن های زیاد تولید شده است. این باسکول به سه شکل ثابت، دیواری و متحرک موجود است. در انتخاب این نوع باسکول باید دقت کنید؛ به طور مثال اگر محیطی که در آن کار می کنید دارای رطوبت است نباید از جنس آهنی آن استفاده کنید. البته می توانید برای آن گاری تهیه کنید تا کمی از زنگ زدن بدنه و آسیب به دستگاه جلوگیری کنید.

معمولا باسکول های دیجیتال فروشگاهی ظرفیت 500 کیلوگرمی دارند. یکی از مشخصه هایی که نشان می دهد باسکول مخصوص فروشگاه است، مبلغ دار بودن صفحه نمایش آن است.

باسکول دیجیتال صنعتی

این نوع باسکول معمولا در کارخانه ها و کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ بنابراین از موادی مقاوم و محکم ساخته می شوند.

معمولا ظرفیت تحمل وزن باسکول صنعتی بالای 500 کیلوگرم است. از انواع آن می توان به باسکول ثابت، متحرک و قابل نصب روی زمین اشاره کرد.

باسکول دیجیتال نفر کش

این باسکول برای تعیین وزن و هم چنین قد افراد طراحی شده است. شاید نوعی از آن را در باشگاه های ورزشی و یا مراکز پزشکی دیده باشید.

برخی از انواع این دستگاه قابلیت های ویژه ای مثل محاسبه BMI، محاسبه قند خون و فشار خون دارند. این نوع باسکول به باسکول داروخانه ای نیز شهرت دارد.

باسکول دیجیتال دام کش

همین طور که از نام این باسکول مشخص است، در مراکز دامداری می توان آن را یافت.

این باسکول دارای محفظه ای جهت قرارگیری کامل حیوان است تا وزن به درستی محاسبه شود. این باسکول ها باید دارای بدنه قوی و ضد ضربه ای باشند تا عمر آن ها را تضمین کند. از انواع آن می توان به باسکول شترمرغ، گوسفند، گاو و ... اشاره کرد.

برخی از انواع آن دارای سطح شیب داری در جلوی خود هستند که ورود و خروج حیوان را راحت تر می کند.

باسکول دیجیتال آویز

در مواردی که مواد و اجسام را نشود به طور زمینی وزن کرد، باید به سراغ این نوع باسکول دیجیتال رفت.

این نوع باسکول از سقف آویزان شده و یا دارای نمایشگر روی خود است یا به صورت مجزا، نمایشگر روی دیوار قرار می گیرد.

معمولا از این باسکول برای وزن کردن اجسام بسیار سنگین و در حد چند تن استفاده می شود؛ بدیهی است که جنس بدنه آن و مواد به کار رفته در آن باید از محکم ترین آلیاژ ها باشد.

نتیجه گیری

با آگاهی از نیاز خود و شناخت انواع باسکول دیجیتال، می توانید برای خرید این دستگاه پرکاربرد، روی فروشگاه اینترنتی کابان تجهیز حساب کنید. ما بهترین و با کیفیت ترین اجناس را با مناسب ترین قیمت موجود در بازار، در اختیار شما می گذاریم.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 274
نمایش همه
علاقه مندی ها ()