نکات مهم در نگهداری از باسکول

همواره برای صاحبان و استفاده کنندگان از باسکول های مختلف این سوال پیش می آید که باید چه کاری انجام دهند و یا چه کاری انجام ندهند که باسکولشان سالم بماند و وزن درستی را به آن ها نمایش دهد. نگهداری از  باسکول از اهمیت بالایی برخوردار است.

می توان با رعایت کردن چند نکته ساده، اما کلیدی عمر دستگاه خود را به شدت افزایش داده و از خرج هزینه های اضافی جهت تعمیر آن، جلوگیری کنید.

با فروشگاه اینترنتی دیجی اسکال همراه باشید تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

چگونگی نگهداری از باسکول

با توجه به نوع باسکول، این که مکانیکی باشد یا دیجیتال، نحوه نگهداری از باسکول نیر تفاوت هایی خواهد داشت. ما در این جا هر دو مورد را برای شما بررسی خواهیم کرد تا خیالتان از بابت درستی و عمر وسیله تان راحت باشد.

نکات مهم در رابطه با باسکول های دیجیتال

در رابطه با نگهداری از باسکول دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باسکول را در زیر باد مستقیم کولر قرار ندهید؛ این امر اندازه گیری وزن را دچار ایراد می کند؛
  • ظرفیت و حداکثر وزن قابل تحمل باسکول را فراموش نکنید؛ استفاده بیش از حد ظرفیت آن، آسیب های جدی به دستگاه وارد می کند.
  • اگر حس کردید دستگاه دچار مشکل شده است، حتما با متخصص و تعمیرکار مرتبط تماس بگیرید، خودتان به هیچ وجه وارد عمل نشوید؛
  • اگر قصد تمیز کردن باسکول را دارید، مواظب باشید آب به داخل آن نفوذ نکند؛
  • در هر مدت مشخصی برای جلوگیری از ورود خاک و غبار به داخل دستگاه آن را پاک و تمیز کنید؛
  • ضربه گیر باسکول را به طور مرتب چک کنید؛
  • سینی های باسکول های دیجیتال عمدتا از جنس فلز هستند؛ برای جلوگیری از زنگ زدگی هر یک ماه آن را با گازوئیل تمیز کنید؛
  • اگر مدت زیادی از باسکول استفاده کرده اید، در هنگام استفاده مجدد از درستی لودسل ها اطمینان حاصل کنید؛
  • از قطعات تیز یا خیس روی صفحه کلید باسکول استفاده نکنید؛
  • برای جلوگیری از بهم خوردن تنظیمات وزنی توسط نوسان برق، از محافظ های برقی استفاده کنید؛
  • هر از گاهی سیستم را به طور کلی چک کنید که مشکلی نداشته باشد.

نکات مهم در رابطه با باسکول های مکانیکی

نگهداری از باسکول فقط به باسکول دیجیتالی مربوط نمی شود؛ با اینکه معمولا باسکول های مکانیکی مقاوم تر هستند، اما باز هم نیاز به مراقبت های خاصی دارند که در ادامه با آن ها اشاره می شود.

  • می توانید تابلو یا اعلانی را در نزدیکی باسکول جهت درج مشخصات آن مانند ظرفیت و ابعاد نصب کنید؛
  • از پارک کردن وسایل نقلیه و عبور آن ها از روی باسکول خودداری کنید؛
  • در دوره های مشخص تمامی قسمت های باسکول را چک کنید که مطمئن شوید مشکلی ندارد؛
  • قسمت زیرین باسکول را هر چند روز تمیز کنید؛
  • ضربه گیر های باسکول را چک کنید؛
  • در صورت بروز مشکل از تعمیر کردن سر خود پرهیز کنید؛ همواره کار را به کارشناس مربوطه بسپارید؛
  • کلیه قسمت های باسکول اعم از اهرم ها و اتصالات و... را در دوره های چند روزه با گازوئیل تمیز کنید تا روان تر شوند؛
  • در صورت رنگ رفتگی و زنگ زدگی بدنه، نسبت به ترمیم آن اقدام کنید.

نتیجه گیری

با رعایت نکات بالا می توانید تا مدت ها از باسکول خود چه دیجیتال و چه مکانیکی استفاده کنید. نگهداری از باسکول شاید کار سختی به نظر نرسد، اما کار حساس و دقیقی است و می تواند جلوی هزینه های اضافی برای شخص یا شرکت را بگیرد.

هرگز این فکر را نکنید که باسکول های مکانیکی به دلیل شرایط کاری آن ها نیاز به مراقبت کمتری دارند؛ دقیقا برعکس، آن ها به دلیل فشار زیاد و محیط کاری نیاز به بررسی و نگهداری بیشتری دارند.

تقسیم بندی انواع ساختارهای باسکول

باسکول ها بخش جدایی ناپذیر صنایع برای توزین است. به همین دلیل است که ساخت باسکول از اهمیت زیادی برخوردار است. این وسیله پرکاربرد می تواند از مواد مختلفی با توجه به کاربرد یا سفارش مشتری ساخته شود.

تفاوت در ساختارهای این وسیله بر اساس روش اجرای سازه باسکول و نیاز صنایع مختلف به آن صورت گرفته است. معمولا ساختارهای  باسکول به سه دسته تمام بتن، تمام فلز و نیم بتن نیم فلز دسته بندی می شود. در ادامه به بررسی تقسیم بندی انواع باسکول بر اساس ساختار آن ها می پردازیم.

باسکول تمام بتن

در ساخت این مدل از باسکول ها از بتن های پیش ساخته استفاده می شود. ساختار باسکول های بتنی با استفاده از بتن های پیش ساخته طراحی و سپس اجرا می شود. به همین دلیل است که هنگام نصب این باسکول ها نیازی به بتن ریزی در محل نیست.

باسکول های تمام بتن به صورت هم سطح با بالاتر از سطح زمین نصب می شوند و می توانند تا ظرفیت 80 تن را توزین کنند. این مدل از باسکول به نام باسکول مرکب نیز شناخته می شوند.

باسکول های تمام بتن که در دسته باسکول های جاده ای قرار می گیرند می توانند امکان توزین محصولات قابل حمل در انواع خودروهای سنگین در کارخانجات، گمرکات و غیره را فراهم می سازند. ویژگی مهم و قابل توجهی که این باسکول ها دارند آن است که در مقایسه با انواع فلزی روند طراحی و اجرای آن با کاهش قیمت تمام شده همراه است.

باسکول تمام فلز

همان طور که از نام این مدل از ساختار های باسکول پیداست، دارای ساختاری تمام فلزی است. باسکول تمام فلز را تنها می توان در سطوح بالاتر از سطح زمین نصب کرد. ویژگی مثبتی که این ساختار دارد، قابلیت جابه جایی ساده و دمونتاژ و نصب مجدد در همان مکان یا مکان دیگر را دارند.

ساختارهای تمام فلز قابلیت توزین بار یا اجسام تا وزن 80 تن را دارند. یکی دیگر از مزایای این باسکول استفاده از پیچ و مهره برای سرهم کردن اتصالات است. این ویژگی به افراد این اجازه را می دهد که برای جابه جایی باسکول بتوانند به سادگی آن را جمع آوری و در جای دیگر دوباره نصب و سرهم کنند.

ساختار باسکول تمام فلز از دو تیر اصلی و پالت های فلزی تشکیل شده که به آن استحکام زیادی می بخشد. البته تهیه و سرهم کردن باسکول فلزی دارای قیمت بالاتری نسبت به نمونه های بتنی بوده و بر اساس نوسانات قیمت آهن در بازار، هزینه تولید آن نیز تغییر می کند.

باسکول نیم بتن نیم فلز

برای به کار گیری ویژگی مثبت ساختارهای فلزی و بتنی در کنار هم، نمونه ترکیبی که در آن هم از بتن و هم از فلز استفاده شده نیز وجود دارد. با به کار گیری این ترکیب هزینه تمام شده ساخت آن کمتر شده و در عین حال استحکام بسیار بیشتری حاصل می شود.

این ساختار را در صورت نیاز کارفرما، به صورت سفارشی برای محل و کاربرد مورد نظر می سازند. ساختار باسکول نیم بتن نیم فلز از جمله باسکول های محبوب و بسیار کاربردی است.

جمع بندی

ساختارهای باسکول بسیار متنوع تر از آن است که اشاره کردیم. این تنوع به دلیل کاربردهای مختلفی است که در صنایع دارد. کاربردهای مختلف نیازهای گوناگونی را موجب می شود و سازندگان باسکول برای پاسخگویی به این نیازهای، سیستم های متنوعی را طراحی می کنند. برای مثال یکی از محبوب ترین سیستم ها، سیستم توزین بدون نیاز به اپراتور است.

با توجه به نیاز کسب و کار خود به باسکول در انتخاب باسکول مناسب دقت کنید و بهترین و مناسب ترین خرید را داشته باشید. فروشگاه کابان تجهیز با تنوع فراوانی که در انواع باسکول دارد می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 321
نمایش همه
علاقه مندی ها ()