باسکول یکی از سیستم های اندازه گیری می باشد که برای وزن کردن اجسام سنگین و فوق سنگین، افراد و حیوانات بکار برده می شود. در حقیقت باسکول، ترازویی بزرگ است که با قدرت زیاد، توانایی توزین 100 کیلوگرم تا چند ده تن را دارد.

آنچه از شواهد و مدارک بدست آمده از تمدن های پیشین برمی آید قدمت توزین اشیاء به هزاران سال پیش از میلاد برمی گردد که با نیاز به مبادلات کالاها، ابزاری ساده شبیه به ترازوهای کفه ای مورد استفاده قرار می گرفتند. این ابزار در طول زمان پیشرفت کرده و کاملتر شده اند و البته با ورود به عصر دیجیتال انقلابی بزرگ در صنعت توزین بوجود آمد که منجر به تولید باسکول و ترازوهای امروزی گردید که دقت بینظیری دارند.

در حال حاضر باسکول ها سهم عظیمی در صنعت توزین دارند و از فروشگاه ها و هایپرمارکتها گرفته تا انبار و کارخانجات، از میادین تره بار گرفته تا کشاورزی، از صنایع پتروشیمی و نفت و گاز گرفته تا بنادر وگمرک، از داروخانه و باشگاه گرفته تا بیمارستان ها، از دامداری و مرغداری گرفته تا شیلات و کشتارگاه ها و حتی وزن کشی ماشینهای سبک و سنگین مورد استفاده قرار می گیرند.

تفاوت باسکول های قدیمی و امروزی : کابان تجهیز

قپان یا باسکول سنگی یا باسکول مکانیکی همان باسکول های قدیمی هستند که به صورت دستی کار می کنند و در هر شرایط محیطی توانایی توزین را دارند. این ابزار توزین همچنان از سنگ وزنه های مختلف جهت توزین بهره می برند که نتیجه با یک عقربه نشان داده می شود.

به دلیل مقاوم بودن این دستگاه ها در برابر رطوبت و گرد و غبار استفاده از آنها همچنان در محیط هایی مانند دامداری و کشاورزی و کارخانجاتی مانند گچ و سیمان ادامه دارد. اما بزرگترین مشکل باسکول سنگی احتمال بروز خطا در توزین می باشد که این مشکل در باسکول دیجیتال وجود ندارد.

باسکول‌ های امروزی با تجهیز شدن به قطعات الکترونیکی و سنسورهای حساس با نام لودسل، وزن دقیق افراد، اجسام و حیوانات را مشخص می کنند و این کار را در عرض چند ثانیه به صورت خودکار انجام می دهند.  

لودسل که از اصلی ترین قطعات یک باسکول دیجیتال است در زیر کفه یا سینی توزین قرار می گیرد که می تواند یک عدد در وسط یا چهار عدد در گوشه ها باشد، مقدار نیرو و فشار وارد شده را دریافت کرده و طی فرایندی استاندارد به واحد های مختلفی از وزن تبدیل می کند و در نهایت به نمایشگر انتقال می دهد تا در صفحه نمایش نشان داده شود.

صفحه نمایش باسکول دیجیتال معمولا از دو نوع LCD و یاLED  می باشد که یا به صورت یک تکه فقط وزن را نشان می دهد و یا به شکل سه تکه علاوه بر وزن، قیمت واحد و قیمت کل را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

یکی دیگر از برتریهای باسکول دیجیتال بر باسکول مکانیکی دارا بودن قابلیتهای بیشتر از توزین می باشد، برای مثال امکان اتصال به چاپگر جهت صدور فاکتور فروش، امکان اتصال به کامپیوتر برای انتقال اطلاعات از قابلیتهای باسکول های امروزی می باشند.

آشنایی با انواع باسکول بر اساس کاربرد : کابان تجهیز

باسکول های مکانیکی یا سنگی به دلیل ساختار ساده ای که دارند و البته استفاده از آنها محدود می باشد تنوعی ندارند. اما باسکول دیجیتال در ابعاد و اشکال مختلف باظرفیت و دقت متفاوت و البته قابلیتهای گوناگون تولید می گردد و دسته بندی اصلی آنها با توجه به نوع کاربردی که دارند صورت می گیرد.

کابان تجهیز انواع باسکول دیجیتال را در گروه های زیر در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد:

باسکول فروشگاهی، باسکول صنعتی، باسکول باشگاهی، باسکول دامکش، باسکول جک پالت، باسکول آویز و باسکول فرغونی که هر کدام ویژگیهای و توانایی های خاصی دارند. 

خرید و فروش باسکول : کابان تجهیز

با در نظر گرفتن تنوع بسیار بالای انواع باسکول، مسلما انتخاب دستگاه مناسب با نیازهای کسب و کار یا محیط، امر دشواری به نظر می رسد. اما فروشگاه کابان تجهیز با دسته بندی منظم و ذکر مشخصت فنی و قابلیتهای هر باسکول در سایت مجموعه، امکان بررسی و شناخت و در نهایت انتخاب مدل و خرید آن را آسان نموده است

برند نیکو با بیش از 75 سال سابقه در عرصه تولید باسکول به عنوان یکی از اولین شرکتهای مطرح ایرانی می باشد که انواع باسکول مکانیکی و دیجیتال را طراحی و تولید می کند. این شرکت معتبر کار خود را  با تولید باسکول های چوبی آغاز نمود، پس ازآن باسکول  های مکانیکی را روانه بازار کرد و در نهایت با ظهور سیستم های توزین الکترونیکی در اواسط دهه 80 شروع به طراحی و تولید باسکول های دیجیتال نمود.

امروزه باسکول نیکو از متنوع ترین باسکول های موجود در بازار بشمار می‌رود که شامل انواع باسکول صنعتی و فروشگاهی، باشگاهی یا نفرکش، دامکش، پزشکی، باسکول فرغونی، باسکول میدانی و کفی می گردد و در ابعاد، اشکال، دقت، ظرفیت و قابلیتهای گوناگون روانه بازار می شود.

حداقل و حداکثر ظرفیت توزین در انواع مکانیکی باسکول نیکو از 100 کیلوگرم تا 1 تن و در باسکولهای دیجیتال از  100 کیلوگرم تا 10 تن متغیر می باشد.  

برای وضوح دید و راحتی کاربران، باسکول نیکو مجهز به نمایشگر از نوع LED  و LCD  می باشد که در نور کم نیز اطلاعات حاصل از فرایند توزین را قابل مشاهده می‌کند.    

قابلیتها و امکانات باسکول نیکو بسته به نوع کاربرد متفاوت می باشند برای مثال باسکول های صنعتی و فروشگاهی این برند قابلیت نصب نمایشگر وایرالس یا دوطرفه، توانایی نصب نمایشگر ماشین حسابدار و امکان نصب نمایشگر بیسیم را دارند. 

انواع باسکول نیکو با درنظر گرفتن شرایط آب و هوایی کشورمان طراحی و ساخته می شوند و بهترین عملکرد را در دمای بین 10 تا 40 درجه سانتی گراد دارند.

منبع اصلی تغذیه در باسکول نیکو، برق 220 ولت شهری می باشد، اما برای مواقعی که ممکن است برق قطع شود یا دسترسی به برق شهری امکانپذیر نباشد، باطری قابل شارژ تعبیه گردیده است.

تمامی باسکول های تولیدی شرکت نیکو دارای نشان استاندارد ملی ایران از مرکز استاندارد و تحقیقات صنعتی کل کشور می باشند.

شرکت چینی بکنی Bokni از تولیدکنندگان معتبر تجهیزات برودتی بشمار میرود که از سال 2004 آغاز به کار نموده و بواسطه طراحی و ساخت محصولات استاندارد و باکیفیت امروزه دارای شعبه های مختلف در بسیاری از کشورها می باشد. دستگاه یخ در بهشت بکنی یکی از تولیدات این شرکت چینی می باشد که برای تبدیل آبمیوه و شربتهای مختلف از قبیل آلبالو، هندوانه، طالبی، پرتقال و ... به یخ و نوشیدنی خنک بکار برده می شود.

از این دستگاه معمولا در آبمیوه فروشی‌ها، بستنی فروشی‌ها، ویتامینه ها، کافی شاپ‌ها، رستوران ها، تالارها و هتل ها استفاده می گردد که به صورت کاملا اتوماتیک فقط با ریختن مایعات درون مخزن های موجود، آنها را تبدیل یه یخ کرده و خنک نگه می دارد.

دستگاه یخ در بهشت بکنی در سه مدل تک مخزنه، دو مخزنه و سه مخزنه طراحی و تولید می گردد که ظرفیت مخزن هر دستگاه از 10 تا 45 لیتر متغیر است. جنس این مخزنها از پلی کربنات نشکن و شفاف است که علاوه بر سبک بودن، رنگ شربتهای مختلف را در معرض دیر قرار می دهد و دارای مقاومت بالایی در برابر واکنشهای شیمیایی و تغییرات فیزیکی است. در ضمن پلی کربنات گرما را به داخل مخزن انتقال نمی دهد و یخ در بهشت را خنک نگه می دارد.

بدنه دستگاه یخ در بهشت بکنی از استنلس استیل ساخته می شود که خاصیت ضد زنگ و ضد فرسایش دارد.

از دیگر مزایای دستگاه یخ در بهشت بکنی می توان به آماده سازی سریع یخ در بهشت (30 الی 40 دقیقه)، جدا کردن آسان مخزن و شیر تخلیه جهت شستشو و افزایش اصول بهداشتی، نگهداری آسان، کارکرد راحت، امکان جابجایی راحت و طول عمر بالا اشاره نمود.  

کارشناسان فروشگاه کابان تجهیز جهت ارائه اطلاعات بیشتر درباره دستگاه یخ در بهشت بکنی در خدمت مشتریان عزیز می باشند.  

برای آشنایی بیشتر با جزییات مدلهای مختلف باسکول نیکو می‌توانید به سایت فروشگاه کابان تجهیز مراجعه کنید و پس از مطالعه و بررسی، مدل موردنظرتان را سفارش گذاری نمایید. 

 

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 303
نمایش همه
علاقه مندی ها ()