همزن برقی چیست و چه کاربردی دارد ؟

همزن یکی از لوازم آماده سازی مواد غذایی می باشد که غالبا برای مخلوط کردن، غلیظ کردن و یکدست کردن مواد نرم مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه کاربردهای فراوانی دارد از قبیل تهیه خمیر انواع نان، شیرینی و کیک، درست کردن بستنی، مخلوط کردن آرد، زدن تخم مرغ و خامه، درست کردن پوره سیب زمینی و غیره.

همزن برقی از دستگاه های پرکاربرد در رستوران ها، شیرینی پزی ها، هتل ها، کافه ها، کیترینگ ها و نان فانتزی ها به شمار می آید و سرعت کار این مراکز را دو چندان می کند.  

انواع همزن برقی

این دستگاه ها عموما به دو دسته رومیزی و دستی تقسیم بندی می گردند که مصارف خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی دارند. همزن برقی رومیزی به شکل کاسه دار تولید می گردد که به صورت اتوماتیک عمل مخلوط کردن را انجام می دهد، در حالیکه مدل دستی پایه ای ندارد و دارای دسته ای جهت هم زدن می باشد.

ویژگیهای همزن برقی

این دستگاه هیچ تیغه تیزی برای بریدن غذا ندارد و تیغه ها فقط برای هم زدن مورد استفاده قرار می گیرد.

برای پوشش بدنه همزن برقی از نوع دستی غالبا از پلاستیک و مواد پلیمری استفاده می گردد ولی در مدلهای کاسه دار آلومینیوم آنودایز شده به کار برده می شود.

جنس تیغه های همزن برقی از نوع فلز ضد زنگ می باشد تا هم تغییری در طعم و مزه مواد غذایی حاصل نشود و هم اینکه از چسبیدن مواد غذایی جلوگیری گردد. در کنار اینها تیغه استحکام بالایی دارد و به راحتی قابل تمیز کردن و شستشو می باشد.

در اغلب دستگاه های همزن برقی سرعت چرخش تیغه ها متغیر و قابل تنظیم است تا کاربران بتوانند کنترل بیشتری در مخلوط کردن مواد غذایی داشته باشند. درجه های سرعت بر اساس نوع مواد و مراحل متفاوت تهیه آن ها تنظیم می شوند.

 

گوشت کوب برقی فیمار : کابان تجهیز

گوشت کوب برقی فیمار ساخت ایتالیا می باشد که دستگاهی چندکاره محسوب می گردد و با سرعت بخشیدن به آماده سازی مواد اولیه علاوه بر آشپزی راحت و لذت بخش موجب افزایش راندمان کار آشپزخانه های صنعتی و نیمه صنعتی می شود.

با استفاده از گوشت کوب برقی فیمار براحتی می توان با سرعت ثابت غذاها و مواد غذایی مختلف را له کرد، مخلوط کرد و یا به شکل پوره درآورد. این دستگاه وزن زیادی ندارد و به آسانی قابل حمل و جابه‌جایی می باشد.

البته کار کردن با گوشت کوب برقی فیمار نیز  راحت است که با در دست گرفتن دسته و فرو بردن تیغه در مواد غذایی، در عرض چند دقیقه مواد خوراکی با بافتی یکدست آماده مصرف می شوند. این دستگاه همه کاره قادر است حجم زیادی از مواد خوراکی را  هم بزند که حتی به 60 لیتر هم میرسد، در نتیجه جهت کار در شیرینی پزی ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه ها و سایر آشپزخانه های صنعتی بسیار مناسب است.

مدلهای مختلف گوشت کوب برقی فیمار علاوه بر ابعاد و وزن، در طول تیغه ها و سرعت چرخش آنها در مواد غذایی با یکدیگر تفاوت دارند. سرعت چرخش تیغه ها در برخی مدلها قابل تنظیم و در برخی دیگر ثابت می باشد.

تیغه‌های این گوشت کوب از جنس استیل هستند که بواسطه ضد ضربه و ضد زنگ بودن، عمر طولانی دارند. وجود تیغه‌های مقاوم و متنوع، گوشت کوب  برقی فیمار را به یک مخلوط کن حرفه‌ای تبدیل کرده که می‌توان جهت پخت کیک و شیرینی، پوره‌، خامه و بسیاری دیگر از مواد غذایی مورد استفاده قرار داد.

دسته این گوشت کوب برقی از جنس پلاستیک فشرده دارای طراحی بسیار زیبا، محکم و آرگونومیک می باشد که استفاده از آنرا آسان کرده است تا کاربران پس از ساعتها کار دچار دست درد نشوند.

جهت مشاهده مشخصات فنی و ویژگیهای تمامی مدلهای گوشت کوب برقی فیمار می توانید به سایت فروشگاه تجهیزات مراجعه کنید.

آشنایی با همبرگر زن و کاربرد آن

همبرگر یکی از غذاهای لذیذ و محبوب به شمار میرود که پخت آن بسیار سریع و آسان است، از اینرو تولید و فروش آن به کسب و کاری پردرآمد تبدیل شده است. دستگاه همبرگر برای آماده سازی و تهیه همبرگر در فست فودی ها، رستوران ها، ساندویچی ‌ها و کارخانجات تولید و بسته بندی همبرگر به کار برده می شود و باعث افزایش راندمان کاری می گردد.

همبرگر زن با شکل دادن به انواع گوشت های چرخ شده مانند گوشت گوساله، گاو، مرغ و حتی ماهی، همبرگرهایی یکدست و یک اندازه با طعم ثابت تولید می کند و با حذف نیروی انسانی، علاوه بر بهداشتی بودن همبرگر های تولیدی، استفاده از مواد اولیه را به حداکثر می رساند. 

دستگاه های همبرگر زن به دو گروه زیر دسته بندی می گردند:

  • دستگاه همبرگر زن دستی

این مدلها بازدهی کمتری نسبت به مدلهای اتوماتیک دارند و معمولا در منازل، ساندویچی ها و کلا مکانهایی که حجم بالایی از همبرگر را نیاز ندارند، مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از همبرگر زن دستی می توان همبرگرهایی با اندازه و وزن یکسان با مواد اولیه دلخواه آماده نمود.

  • دستگاه همبرگر زن برقی

این دستگاه ها پس از ریختن گوشت‌ چرخ شده در دستگاه، به صورت مکانیزه و اتوماتیک و بدون دخالت دست همبرگرهایی کاملا بهداشتی با اندازه های یکسان و یک شکل را آماده می کنند و در مراکزی با حجم کار بالا و یا خطوط تولید به کار برده می شوند.

برخی از مدلهای پیشرفته همبرگر زن برقی پس از قالب گیری همبرگر ها، توسط ریل تعبیه شده، عمل سلفون کشی را نیز بطور اتوماتیک انجام میدهند.

رعایت نکات بهداشتی، کارکرد آسان، قابلیت تنظیم وزن برگرها، قابلیت تولید همبرگرهایی با شکلهای دلخواه، سرعت تولید بالا و شستشوی سریع از مزایای همبرگر زن های برقی می باشند.

 

آشنایی با گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی وسیله ای ساده و کارآمد در آشپزخانه ها می باشد که برخلاف تصور همگانی فقط برای کوبیدن و له کردن گوشت استفاده نمی شود بلکه با کمک آن می‌توان بسیاری از مواد غذایی را پوره کرده و یا مخلوط نمود. این دستگاه به صورت دستی کار می کند و با قرار دادن تیغه درون مواد غذایی و فشار انگشت رو دکمه آن، شروع به چرخیدن کرده و مواد غذایی را له می کند. هنگام کار با گوشت کوب برقی برای اینکه مواد غذایی به خوبی ترکیب شوند، باید آنرا درون ظرف به حرکت در آورد.

گوشت کوب برقی  به علت داشتن ابعاد کوچک و سبک‌ بودن، به راحتی قابل حمل بوده و به دلیل کاربری راحتی که دارد، به وسیله ای دم دستی تبدیل شده است.  

این دستگاه بر خلاف گوشت کوب های سنتی سرعت انجام کارها را افزایش می دهد و موجب صرفه جویی در زمان و انرژی می گردد.  

گوشت کوب برقی به شکل تک کاره یا ساده و چند کاره تولید می گردد که مدلهای ساده فقط برای له و مخلوط کردن مواد غذایی مانند سیب زمینی، نخود، برنجو غیره استفاه می شوند و مدل‌های چندکاره بسیاری از کارها نظیر همزدن تخم مرغ‌ها برای تهیه کیک و یا سس، خرد کردن مواد غذایی مثل پیاز و سبزیجات، پوره کردن سیب زمینی، درست کردن آبمیوه مانند آب طالبی و شیر موز و رنده کردن را انجام می‌دهند. در برخی مدلها تیغه هایی جهت خرد کردن یخ نیز وجود دارند.  

تیغه‌ مقاوم گوشت‌کوب برقی از آلیاژ ضد زنگ ساخته می شود که هم در برابر ضربه‌خوردگی و زنگ‌زدگی کاملا مقاوم می باشد و هم براحتی می توان آنرا شستشو داد.

از مزایای این دستگاه داشتن دسته‌ای آرگونومیک می باشد که موجب می گردد کار با آن در طولانی مدت خسته کنند نباشد.

 

 کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 228
نمایش همه
علاقه مندی ها ()