تعریف ترازو

ترازو در لغت‌نامه دهخدا به معنی وسیله ایست که چیزها را بدان وزن کنند و کلمات مترادف آن تعادل و توازن می باشند. واژه تراز در فارسی به معنی هم‌سطح بودن است و در واقع با اصل هم‌سطحی کار می‌کند.  

قدمت ترازو و روند تکامل آن

با توجه به مستندات و پژوهشهای انجام شده در رابطه با آغاز استفاده از سیستم های توزین، می توان گفت بشر از زمانیکه شروع به مبادلات کالاها و داد و ستد نمود، نیاز به ابزاری جهت تعیین وزن کالاها و ارزش گذاری آنها را احساس کرد. تصاویر موجود در مقبره فراعنه شاهدی بر اولین نشانه های ظهور ترازوها می باشند که قدمت آنها به حدود پنج هزار سال پیش از میلاد می رسد.

ساده ترین نوع ترازو های قدیمی از دو کفه و یک شاهین تشکیل می شدند که در یک کفه جسم مورد توزین و در کفه دیگر وزنه های سنگی مشخصی قرار می گرفت و با به تعادل در آمدن شاهین، وزن جسم مشخص میشد. 

با توجه به اینکه ترازوهای قدیمی با دست کار می کردند و احتمال خطا در آنها وجود داشت، نیاز به ابزار توزین دقیق احساس میشد که با ورود به عصر دیجیتال در حدود سال های 1970 میلادی، با ساخت اولین کامپیوترها، منجر به پدید آمدن ترازو جدید و مدرن دیجیتال گردید.

پس از آن تا به امروز هزاران ترازوی کوچک و بزرگ دیجیتالی با اشکال گوناگون طراحی و تولید شدند و این روزها ترازوهای مکانیکی را فقط در موزه ها می توان یافت.   

اشتباه در مورد ترازو : ترازو دیجیتال

در حقیقت ترازو برای اندازه گیری جرم اجسام تولید می گردد اما به اشتباه از کلمه وزن به جای جرم استفاده می شود. وزن و جرم دو کمیت متفاوت هستند: جرم یک جسم مقدار ماده در یک جسم است درحالیکه وزن به نیرویی که بر روی جسم به وسیله گرانش  اعمال می‌شود، اطلاق می گردد.

دلایل برتری ترازو دیجیتال بر ترازو مکانیکی : کابان تجهیز

با ورود ترازو دیجیتال، چنان تحول عظیمی پدیدار گشت که ترازوهای قدیمی و مکانیکی را از دور خارج کرد و یکه تاز میدان شد. به سبب شاخص هایی که ترازوی مکانیکی عاجز از انجام آنها می باشد، استفاده از ترازو دیجیتال در چشم به هم زدنی فراگیر گردید. از پارامترهایی که علت برتری ترازوهای دیجیتال هستند به موارد زیر می توان اشاره نمود:

دقت بالا: ترازو دیجیتال از حساسیت بالایی در توزین برخوردار است و وزن ریزترین مواد را نیز بدون خطا و به صورت دقیق محاسبه می کند.

سرعت بالا: فقط با قرار دادن یک جسم روی سینی، ترازو دیجیتال به طور اتوماتیک در عرض چند ثانیه، وزن آن مشخص می کند، بدون اینکه وقتی تلف گردد. 

کارکرد آسان: کار با ترازو دیجیتال نیاز به دانش یا مهارت یا آموزش خاصی ندارد و هر فردی می تواند از آن استفاده کند.

داشتن امکانات جانبی: ترازو دیجیتال با مجهز شدن به لوازم جانبی و یا اتصال با سایر تجهیزات الکترونیکی می تواند در کنار توزین، وظایف دیگری نیز برعهده داشته باشد برای مثال برخی ترازوها با مجهز شدن به پرینتر، توانایی چاپ رسید، فاکتور و سایر اطلاعات را دارند.

کاربرد ترازو در حیطه های مختلف

در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها و حوزه‌های مختلف شامل صنعتی، فروشگاهی، علمی و آزمایشگاهی، پزشکی، ورزشی، سلامتی و تندرستی، خانگی و غیره از هزاران ترازو دیجیتال با توانایی های مختلف بهره می برند.   

بهترین ترازو را از فروشگاه کابان تجهیز خریداری نمایید

چنانچه نیاز به خرید ترازو دارید ما به شما تضمین اصل بودن کالاها با مناسبترین قیمت را می دهیم و ترازوهایی با معتبرترین برندها را در اختیار شما مصرف کنندگان محترم قرار می دهیم. با سفارش گذاری آنلاین ترازو از طریق وب سایت فروشگاه کابان تجهیز ، در هر نقطه از کشورمان که باشید، سفارش شما در اسرع وقت به آدرس مدنظرتان ارسال می گردد.

در ضمن مجموعه کابان تجهیز دارای بهترین مشاور های فروش برای راهنمایی شما مشتریان عزیز می باشد تا بتوانید ترازویی مناسب با کسب و کارتان خریداری نمایید.

ترازو کیا

از شرکتهای ایرانی که ترازوهای الکترونیکی متنوع و باکیفیت همراه با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان داخلی قرار می دهد، شرکت کیا الکترونیک ارس را می توان نام برد. ترازو کیا از بهترین سیستم های توزین وارداتی و مونتاژ کشورمان به حساب می آید که سهم بسیاری از فروش ترازوهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است.

انواع ترازو کیا را با توجه به کاربردی که دارند و زمینه ای که مورد استفاده قرار می گیرند می توان به دسته های صنعتی، آزمایشگاهی و قطعه شمار تقسیم بندی نمود که انواع آزمایشگاهی از هر لحاظ بیشترین تنوع را دارند.  

مدل های صنعتی و قطعه شمار ترازو کیا برای استفاده در کارگاه‌ها، تولیدی‌ها، مراکز بسته‌بندی و فروشگاه‌های ابزار و یراق مناست هستند و در ظرفیت های 10 الی 50 کیلوگرم تولید و به بازار عرضه می شوند. یک نوع از این ترازوها به نام ترازوی ماهیگیری برای توزین ماهی های صید شده توسط ماهیگیران کاربرد دارد و برای اینکه فضای زیادی را اشغال نکند، به شکل آویز تولید می گردد.

ترازو کیا در انواع آزمایشگاهی با ظرفیت های 200 گرم الی 10 کیلوگرم، بسیار کاربردی بوده و از طراحی های متفاوتی منجمله محفظه دار و جیبی برخوردار هستند که توزین بسیاری مواد ارزشمند با جرم های کم را در آزمایشگاه ها، داروسازی ها، دانشگاه ها، طلافروشی ها، عطاری ها و ... با سرعت و دقت بالا میسر می سازد.

علاوه بر سرعت و دقت بالا در توزین و دارا بودن ساختار مستحکم در برابر عوامل محیطی و شیمیایی،  ترازو کیا بسته به مدل از قابلیتهای متفاوتی برخوردار می باشد. همه مدلهای این ترازو کمابیش از امکان شمارش  قطعه برخوردار هستند و اغلب قادر به توزین در واحدهای وزنی مختلف می باشند.

سایت کابان تجهیز خرید انواع ترازو کیا را به روش غیرحضوری امکان پذیر کرده تا شما عزیزان از هر گوشه کشورمان به آسانی ترازویی حرفه ای سفارش گذاری نمایید.

 

ترازو زد اچ ZH 

ترازوی دیجیتال Zhi Heng ساخت کشور چین که بیشتر با نام ترازو زد اچ ZH شناخته می شود دارای کاربرد صنعتی آزمایشگاهی می باشد و با دقت و حساسیت بالا وزن مواد گرمی را محاسبه می کند.

از شناخته شده ترین و پرمصرف ترین مدلهای ترازو زد اچ ZH در کشورمان، ترازو زد اچ با حداکثر توانایی توزین 10 کیلوگرم می باشد که از دقت 0.1 گرم برخوردار است، بنابراین به ترازویی تبدیل شده که هم در محیط های آزمایشگاهی قابل استفاده است و هم کارخانجات و کارگاه ها می توانند از آن بهره بگیرند.

اولین عاملی که در ترازو زد اچ ZH موجب جلب توجه می گردد، ظاهر ساده و شیک آن می باشد که بدون علمک ساخته شده و نمایشگری از نوعLCD  با صفحه بزرگ در جلوی بدنه واقع گردیده که با داشتن زمینه سبز رنگ مشاهده نتیجه توزین را آسان می سازد.

از آنجاییکه دقت توزین ترازو زد اچ 0.1 گرم است و تا یک رقم اعشار وزن اقلام را نشان می دهد، به آن ترازوی یک رقم اعشار یا دو صفر نیز گفته می شود.

انواع ترازو زد اچ ZH دارای بدنه ای از جنس پلاستیک فشرده می باشد و با برخورداری از سینی استیل، مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار، خط و خش، زنگ زدگی، ساییدگی و پوسیدگی دارد.

از قابلیتهای ویژه ترازو زد اچ ZH به توزین چندین واحد وزنی مختلف گرم، پوند، اونس، تایل و قیراط (g, kg, tl, ct, oz, lb) می توان اشاره نمود. 

منبع تغذیه ترازو زد اچ همانند اغلب سیستم های توزین دیجیتال از طریق برق شهری و باتری قابل شارژ تامین می گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ترازو زد اچ ZH و قیمت به روز آن می توانید با کارشناسان فروش کابان تجهیز در تماس باشید.    

 

ترازو مدی اسکیل

ترازو مدی اسکیل بواسطه دارا بودن لودسل ساخت کارخانهHBM  آلمان، ترازویی چینی-آلمانی به شمار میرود که از دقت و حساسیت بالایی برخوردار بوده و با هدف توزین مواد ریز گرمی و اجسامی که کوچکترین ذره آنها نیز ارزشمند هستند، تولید می گردد.   

تمامی مدلهای ترازو مدی اسکیل Medi Scale در دسته بندی تجهیزات آزمایشگاهی قرار می گیرند و به دو شکل بدون محفظه و محفظه دار موجود می باشند.

مدلهای محفظه دار ترازو مدی اسکیل Medi Scale  از حساسترین سیستم های توزین می باشند که با 0.0001 گرم دقت حتی می توانند تحت تاثیر جریان هوا قرار بگیرند و در توزین دچار خطا شوند، از اینرو با مجهز شدن به محفظه شیشه ای از دخالت هرگونه عوامل بیرونی بر توزین جلوگیری می گردد.

از انواع ترازو مدی اسکیل Medi Scale علاوه بر آزمایشگاه های شیمی، پزشکی، دارویی و غیره می توان در عطاری ها، زرگری‌ها و طلافروشی ها، جواهر فروشی ها و مراکز بسته بندی و فروش زعفران استفاده کرده و وزن مواد گرانبهایی مانند گیاهان دارویی کمیاب و سنگهای قیمتی را مشخص کرد.

تمامی مدلهای ترازو مدی اسکیلMedi Scale دارای سینی استیل تخت هستند و بدنه آنها از پلاستیک فشرده ساخته می شود، به همین دلیل از مقاومت بالایی در مقابل ضربه، فشار، گردو غبار، رطوبت و آب برخوردار می باشند و به راحتی آسیب نمی بینند.  

یکی از مهمترین قابلیتهای اغلب نمونه های ترازو مدی اسکیل Medi Scale  توانایی توزین در چند واحد وزنی است که اندازه گیری وزن موادی مانند زعفران را که واحد اندازه‌گیری آن مثقال است، آسان می سازد.

از دیگر مزایای این ترازوهای آزمایشگاهی می توان به توانایی شمارش قطعات، قابلیت اتصال به پرینتر و کامپیوتر، امکان زیرکشی و نصب کیت دانسیته اشاره نمود.  

جهت آگاهی از قیمت ترازو مدی اسکیلMedi Scale  می توانید به فروشگاه کابان تجهیز مراجعه کنید و یا با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

ترازو رادین 

شرکت آروین دوساری با نام تجاری رادین در سال 1389، فعالیت خود را با تولید ترازوهای ساده دیجیتالی آغاز نمود و کم کم با دستیابی به دانش جدید و تکنولوژی های روز، ترازوهایی پیشرفته تر با قابلیتهای متنوع روانه بازار کرد. به گفته مدیران این شرکت، ثبات در تولید کالای باکیفیت با قیمت مناسب و رقابت با ترازوهای وارداتی و ارتقای سطح کیفیت خدمات رسانی به مشتریان از اهداف اصلی آنها می باشد.

این شرکت ایرانی انواع ترازو رادین را برای استفاده در مصارف فروشگاهی طراحی و تولید می کند که فروشگاه‌های زنجیره ای، هایپرمارکت‌ها و هایپر پروتئین‌ها، شیرینی فروشی‌ها، میوه فروشی‌ها و فروشندگان خشکبار تعدادی از مصرف کنندگان آنها می باشند.  

دسته بندی انواع ترازو رادین از لحاظ ظاهری به دو شکل علمک دار و بدون علمک و بر اساس قابلیتهای آنها به صورت ترازوی ساده، ترازوی پرنیتردار، ترازوی لیبل پرینتر و ترازو سیم کارتی می باشد که هر کدام از ویژگیهای خاصی برخوردار هستند.

ترازو رادین با ظرفیتهای30، 40 و 70 کیلویی در بازار موجود می باشد و همه مدلها به واسطه داشتن بدنه‌ای از جنس پلاستیک فشرده یا فلزی و سینی استیل ضدزنگ از مقاومت خوبی در برابر عوامل محیطی برخوردار هستند. نمایشگر ترازو رادین یا به صورت یک طرفه و یا دو طرفه از نوعLCD  و LED می باشد که وزن، قیمت واحد و قیمت کل (حتی در برخی نمونه ها تا 9 رقم) را در اختیار فروشندگان و مشتریان قرار می دهد.

ترازو لیبل پرینتر ، پیشرفته ترین مدل ترازو رادین محسوب می گردد که با مجهز شدن به سیستم تولید بارکد واقعی، امکان ردیابی اطلاعات فروش را توسط صندوق فروشگاهی فراهم می نماید و اطلاعات موجود را توسط بارکد خوان به سیستم انتقال می دهد.

تجهیز شدن این مدلهای ترازو رادین به پورت های مختلف و وای فای و lan، امکان اتصال آنها را با سایر تجهیزات دیجیتال فروشگاهی نظیر پوز بانکی، بارکد خوان، صندوق فروشگاهی و سایر ترازوها میسر می سازد.  

نصب سیم کارت و ارسال SMS به تلفن همراه، قابلیت جدید ترازو رادین است که این امکان را به مالکان فروشگاه ها میدهد تا بتوانند از روند کار ترازو در ساعات مختلف روز مطلع شوند.  

برای آشنایی بیشتر با مشخصات مدلهای مختلف ترازو رادین ، سایت کابان تجهیز راهنمای شما می باشد.

 

  کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی

نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 253
نمایش همه
علاقه مندی ها ()