آشنایی با دستگاه سوسیس پرکن دستی و کاربرد آن

دستگاه سوسیس پرکن یا سوسیس ساز از ماشین آلات پرکاربرد در صنعت مواد غذایی می باشد که برای تهیه انواع سوسیس از گوشت و سایر مواد اولیه دلخواه طراحی و تولید می گردد. این دستگاه ضروری آشپزخانه های صنعتی به دو شکل برقی و دستی عرضه می شود که در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگیهای دستگاه سوسیس پرکن دستی می پردازیم.

این وسیله کاربردی با کمک نیروی دست فرایند تولید سوسیس را انجام می دهد به این شکل که بر روی مخزن استوانه ای، اهرمی واقع شده که با چرخاندن آن بوسیله دست به مواد داخل فشار وارد شده و از خروجی به داخل روکش تزریق می گردند و سوسیس آماده مصرف می شود.

ظرفیت مخزن در دستگاه سوسیس پرکن دستی معمولا از یک تا 15 لیتر می باشد که جوابگوی مصارف خانگی و فروشگاهی است و معمولا در مراکزی که حجم کار پایین دارند مورد استفاده قرار می گیرد.  

این دستگاه ها به دو شکل عمودی و افقی یا ایستاده و خوابیده و گیربکس دار یا بدون گیربکس طراحی می گردند که در مدلهای گیربکس دار برای جا به جایی پیستون به انرژی و زور کمتری نیاز هست، از اینرو سرعت و راندمان بیشتری نسبت به مدلهای بدون گیربکس دارد.

بهترین آلیاژ برای ساخت دستگاه سوسیس پرکن دستی ، استیل ضد زنگ است که هم در تماس با مواد غذایی کمترین واکنش پذیری را دارد و هم اینکه از مقاومت بالایی در برابر ضربه، خط و خش و فشار برخوردار است. در ضمن امکان شستشوی بدنه، مخزن و سایر قسمتها موجب افزایش اصول بهداشتی می گردد و تاییدیه های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت ایران را به دنبال دارد.  

چنانچه نیاز به خرید و استفاده از دستگاه سوسیس پرکن دستی دارید از طریق سایت فروشگاه کابان تجهیز می توانید بدون صرف هیچ انرژی و هزینه اضافی اقدام به سفارش گذاری آنلاین نمایید.

دستگاه سوسیس پر کن چیست و چه کاربردی دارد

کمابیش از نام  دستگاه سوسیس پرکن  می توان متوجه شد که برای تهیه سوسیس از انواع گوشت مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با فشرده کردن مواد پروتئینی و سایر مواد اولیه، می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی حجم بالایی از سوسیس را آماده کند.

دستگاه سوسیس پرکن یا سوسیس ساز دارای یک مخزن به شکل سیلندر می باشد که گوشت چرخ کرده و سایر مواد درون آن ریخته می شوند و با فشار آوردن به اهرم موجود، چه به صورت دستی و چه به صورت برقی، مواد به شکل سوسیس از خروجی هایی لوله‌ای با سایزهای مختلف خارج میگردد و داخل روکش های مخصوص پر می شود.  

با توجه به افزایش روزافزون فست فودها، دستگاه سوسیس پرکن به یکی از تجهیزات ضروری کارگاه ها و کارخانه های تولید سوسیس و کالباس و آشپزخانه‌های صنعتی نظیر فست فودها و رستوران ها تبدیل شده است.

این دستگاه به طور کلی به دو گروه زیر دسته بندی می شود:

دستگاه سوسیس پرکن دستی: برای تهیه‌ سوسیس در حجم کم کاربرد دارد که معمولا به صورت رومیزی تولید می گردد. این دستگاه با چرخاندن اهرم موجود روی دستگاه توسط نیروی دست  گوشت را به سوسیس تبدیل می کند.

دستگاه سوسیس پرکن برقی: در این مدلها، به جای نیروی دست از نیروی برق استفاده می شود که با سرعت بیشتری قادر به تولید سوسیس است و غالبا در آشپزخانه‌های صنعتی و خط تولید سوسیس و کالباس با حجم کار بالا کاربرد دارد.

یکی از تفاوتهای اصلی مدلهای مختلف دستگاه سوسیس پرکن در میزان گنجایش مخزن آنها است که با ظرفیت‌های مختلف تولید می‌گردد و با بزرگتر شدن مخزن، بازدهی دستگاه نیز افزایش می یابد.

در ساخت مخزن و قطعات دستگاه سوسیس پرکن به دلیل ارتباط با مواد غذایی از استیل ضدزنگ قابل شستشو استفاده می شود تا هم استانداردهای لازم بهداشتی را داشته باشد و هم اینکه این آلیاژ کمترین میزان واکنش پذیری را با مواد غذایی دارد. 

برای اطلاع از مشخصات هر مدل از دستگاه سوسیس پرکن می توانید به سایت کابان تجهیز مراجعه نمایید.

آشنایی با دستگاه سوسیس پرکن برقی

یکی از تجهیزات ضروری که در آشپزخانه های صنعتی و کارگاه ها و کارخانه های تولید سوسیس و کالباس مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه سوسیس پرکن می باشد که به دو شکل دستی و برقی تولید می شود.

دستگاه سوسیس پرکن برقی همانگونه که می توان حدس زد با کمک نیروی برق کار می کند و با استفاده از آن می‌توان به آسانی و در کمترین زمان انواع گوشت را فشرده کرده و حجم بالایی از  سوسیس را آماده مصرف نمود.

کار کردن با این دستگاه بسیار ساده است بطوریکه کافیست مواد اولیه شامل گوشت و افزودنی های مخلوط شده درون مخزن ریخته شوند و روکش های بسته بندی در خروجی مخزن قرار بگیرند تا با  فشار یک دکمه به راحتی مواد گوشتی فشرده شده و سوسیس به حالت بسته بندی خارج گردد. لوله های خروجی دستگاه سوسیس پرکن برقی دارای سایزهای متفاوتی هستند تا بتوان انواع سوسیس (کوکتل، بلغاری، آلمانی، فرانکفورتر، کراکف و غیره) را در ضخامت های مختلف تولید و عرضه نمود.   

در عین حال سرعت تولید و بسته بندی در دستگاه سوسیس پرکن برقی می تواند توسط اپراتور تنظیم گردد.

وجه تمایز اصلی انواع دستگاه سوسیس پرکن برقی در ظرفیت مخزن می باشد که آنها را به گروه های خانگی (3 تا 15 لیتر)، فروشگاهی (15 تا 40 لیتر) و صنعتی (بیش از 40 لیتر) دسته بندی می کند.

همچنین دستگاه سوسیس پرکن برقی بر اساس نیروی محرکه برای جابجایی پیستون در سیلندر به مدل های سیستم هیدرولیک، سیستم الکترو گیربکس و سیستم پنوماتیک یا بادی دسته بندی میگردد.

در ساخت بدنه این دستگاه، مخزن و قطعاتی که با فراورده های گوشتی در ارتباط هستند معمولا از استیل ضدزنگ استفاده می گردد تا تغییری در خواص مواد غذایی ایجاد نشود و دچار زنگ زدگی و پوسیدگی نگردد.

شما مصرف کنندگان عزیز می توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت و انرژی، از طریق سایت فروشگاه کابان تجهیز نسبت به خرید دستگاه سوسیس پرکن برقی مورد نیازتان اقدام نمایید.  

  کابان تجهیز 

آدرس : تهران  ، خیابان آزادی بعد از یادگار امام - نرسیده به چهار راه بهبودی

نبش کوچه زمانی ساختمان 133 طبقه چهارم واحد 5

ایمیل : info@kabantajhiz.com

خط ویژه : 02166009000 

موبایل: 09122200108

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 224
نمایش همه
علاقه مندی ها ()